• cera

    Funderingar på att leta efter en pappa till ett efterlängtat barn

    Hej :)

    Jag är en 38 årig ensamstående mamma till två fantastiska barn och har sedan separationen från deras far, levt ensam i ca 6 år. Jag känner inte för att gå in i en ny relation, men däremot skulle jag så gärna vilja ha ett tredje barn (det sista!). I Sverige får man inte insemineras som ensamstående, och när jag funderat över saken så känner jag att pappans roll är precis lika viktig och har då kommit fram till - tänk om man skulle kunna hitta exempelvis ett gay-par man kan dela barnet med? Att man alltså insemineras med en av männen spermier och sedan bor vi på var sitt håll, men har en god relation och delar barnet veckovist. Tänker jag helt galet nu? Vet någon om det finns sidor med mer information om det?

    Är tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Funderingar på att leta efter en pappa till ett efterlängtat barn
  • viseversa
    Eleonor01 skrev 2014-04-27 08:36:36 följande:
    Dela på barnet?!?!? Tänk mer än på dig själv innan du sätter en sådan plan i verk! Stackars barn
    ??? vad snackar du om? Finns väl väldigt många barn som pendlar mellan föräldrarna utan att må dåligt. 
  • viseversa

    BÅDA föräldrarna ska väl ha rätt att lära känna sitt barn. och barnet har också rätt till båda sina föräldrar. 

  • cera
    cera skrev 2014-04-27 07:48:41 följande:
    Hej :)

    Jag är en 38 årig ensamstående mamma till två fantastiska barn och har sedan separationen från deras far, levt ensam i ca 6 år. Jag känner inte för att gå in i en ny relation, men däremot skulle jag så gärna vilja ha ett tredje barn (det sista!). I Sverige får man inte insemineras som ensamstående, och när jag funderat över saken så känner jag att pappans roll är precis lika viktig och har då kommit fram till - tänk om man skulle kunna hitta exempelvis ett gay-par man kan dela barnet med? Att man alltså insemineras med en av männen spermier och sedan bor vi på var sitt håll, men har en god relation och delar barnet veckovist. Tänker jag helt galet nu? Vet någon om det finns sidor med mer information om det?

    Är tacksam för svar :)
    Eleonor01 skrev 2014-04-27 08:36:36 följande:
    Dela på barnet?!?!? Tänk mer än på dig själv innan du sätter en sådan plan i verk! Stackars barn
    På vilket sätt är det stackars barn? Min tanke är att vi föräldrar skulle kunna bo väldigt nära varandra och eftersom det inte ligger en separation i botten (vilket ofta ärinfelterat) så skulle jag välja mäniskor jag vet att jag kan ha i mitt liv hela vägen.

  • elkiddo2014

    Jag har gjort på det sättet och väntar här närmsta veckorna vårt andra barn. Funkar hur bra som helst! Kontakta mig om du vill ha mer info!

    Vi struntar i att läsa och ta åt oss av vissa inlägg, det handlar bara om okunskap :)

    Fantastiskt för två pappor att också kunna få sin högsta dröm uppfylld!

  • fyrabarnsmor4
    elkiddo2014 skrev 2014-05-08 08:29:39 följande:
    Jag har gjort på det sättet och väntar här närmsta veckorna vårt andra barn. Funkar hur bra som helst! Kontakta mig om du vill ha mer info!
    Vi struntar i att läsa och ta åt oss av vissa inlägg, det handlar bara om okunskap :)
    Fantastiskt för två pappor att också kunna få sin högsta dröm uppfylld!
  • Maddi

    Vad säger man, stackars barn. När man skaffar barn bor man förhoppningsvis tillsammans och har för avsikt att göra det. Sen om det inte funkar, men att planera det. Själviskt och stackars barn.  

Svar på tråden Funderingar på att leta efter en pappa till ett efterlängtat barn