• Anonym (Vad pågår)

    Boken "Vaccinationer: risker och skador"

    Läs den!!

    Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

  • Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • kaffe

    Eller varför inte bara lägga ner vaccinationer helt i Sverige, så kommer barnen snart dö av mässlingen igen. Win, win för staten. Mindre barngrupper som restulterar i mindre kostnader för barnomsorg och skola.

  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 10:22:50 följande:
    Läs den!!

    Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter
    Nej tack. Antivaccinationslobbyn kan jag vara utan. Jag vaccinerar mig barn och känner mig helt trygg i det.
    Reproductively challenged
  • Anonym (För vaccin!)

    Antar att du också läst om riskerna och skadorna som kan uppstå om man inte vaccinerar?

  • Anonym (-0-0-0-)

    Förstår dig. Skulle också känna mig lurad om jag lagt pengar på sådan skit.

  • Anonym (Oh herregud)

    Vi behöver satsa stort på att forska fram ett botemedel mot paranoia.

  • Anonym (Vad pågår)

    Jag har också varit hjärntvättad (ja, det är hjärntvätt när man inte tror att det finns två sidor av ett mynt) och reagerat precis som några av er innan. Men nu har jag börjat ifrågasätta allting starkt då mina tidigare friska barn varje gång blivit sjuka i samband med vaccinationer.

    Har du någonsin läst en vetenskaplig artikel?

    Har du verkligen varit nere och grävt på djupet någon gång, och verkligen kollat var all "fakta" kommer ifrån? 

    Och ja, jag är insatt i dessa sjukdomar som "man kan dö av". Det är skrämmande hur djupt det sitter att vi tror att friska, välmående barn kommer att dö så snart de drabbats av en av dessa sjukdomar. Och att vi vägrar tro att dagens onaturliga sjukdomar ((med onaturliga menar jag där vårt eget immunförsvar angriper oss, såsom astma, allergier, m.fl.) ens kan ha ett litet samband med de läkemedel/vacciner vi stoppar i oss i princip direkt efter födseln.

    Jag sitter inte och säger rakt ut att man inte ska vaccinera egentligen, för så "långt" har jag inte kommit, ännu. Men jag tycker det är sjukt att vi sprutar läkemedel rakt in i systemet, utan att passera gå, och sen naivt tro att vi enbart blir friska av det?

    Vaccin är läkemedel, tror du som enbart tror att vacciner är av godo att alla andra läkemedel är helt utan biverkningar också?

    Varför blir man inte upplyst redan på BB om att man har ett val i detta, varför får man känslan av att det är obligatoriskt?

    Vart har du som inte ens ifrågasätter detta fått din fasta övertygelse ifrån att man är totalt dum i huvudet om man ens börjar tveka om att vaccinera vidare? 

    Litar du blint på media utan att forska vidare vad alla dessa löpsedlar och kioskvältare verkligen grundar sig på?

  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 13:10:53 följande:
    Jag har också varit hjärntvättad (ja, det är hjärntvätt när man inte tror att det finns två sidor av ett mynt) och reagerat precis som några av er innan. Men nu har jag börjat ifrågasätta allting starkt då mina tidigare friska barn varje gång blivit sjuka i samband med vaccinationer.

    Har du någonsin läst en vetenskaplig artikel?

    Har du verkligen varit nere och grävt på djupet någon gång, och verkligen kollat var all "fakta" kommer ifrån? 

    Och ja, jag är insatt i dessa sjukdomar som "man kan dö av". Det är skrämmande hur djupt det sitter att vi tror att friska, välmående barn kommer att dö så snart de drabbats av en av dessa sjukdomar. Och att vi vägrar tro att dagens onaturliga sjukdomar ((med onaturliga menar jag där vårt eget immunförsvar angriper oss, såsom astma, allergier, m.fl.) ens kan ha ett litet samband med de läkemedel/vacciner vi stoppar i oss i princip direkt efter födseln.

    Jag sitter inte och säger rakt ut att man inte ska vaccinera egentligen, för så "långt" har jag inte kommit, ännu. Men jag tycker det är sjukt att vi sprutar läkemedel rakt in i systemet, utan att passera gå, och sen naivt tro att vi enbart blir friska av det?

    Vaccin är läkemedel, tror du som enbart tror att vacciner är av godo att alla andra läkemedel är helt utan biverkningar också?

    Varför blir man inte upplyst redan på BB om att man har ett val i detta, varför får man känslan av att det är obligatoriskt?

    Vart har du som inte ens ifrågasätter detta fått din fasta övertygelse ifrån att man är totalt dum i huvudet om man ens börjar tveka om att vaccinera vidare? 

    Litar du blint på media utan att forska vidare vad alla dessa löpsedlar och kioskvältare verkligen grundar sig på?
    Ja, ja har "grävt på djupet" och läst otaliga vetenskapliga artiklar i ämnet. Jag har också läst på grundligt om antivaccinationslobbyn och deras metoder.

    Intressant att du använder löpsedlar och kioskvältare eftersom det är just det antivaccinationslobbyn använder sig av som "bevis" på hur farligt vaccin är. Gå in på valfri antivaccinationssida på nätet. Vad hittar du där? Jo, "personliga berättelser" om vaccinationsskador helt utan vetenskaplig förankring. Människor som själva tolkar eventuella symtom som vaccinationsorsakad. Personligen föredrar jag att lita på forskare som faktiskt vet hur man forskar och inte löpsedlar skrivna av personer utan adekvat utbildning.

    Jag har aldrig sett någon som är för vaccin förneka att  vaccin (som det läkemedel det är) skulle sakna biverkningar.
  • EJL

    Ingen som har faktisk insyn? Jag tror inte att det är svart/vitt.

    Jag är för vaccination som tillhör basutbudet men skulle aldrig vaccinera mig själv eller mina barn mot annat. (Om vi alla är friska).

  • Anonym (Hu)
    Anonym (För vaccin!) skrev 2014-04-27 12:00:50 följande:

    Antar att du också läst om riskerna och skadorna som kan uppstå om man inte vaccinerar?


    Exakt
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"