• Matthais

    Par/relations retreat?

    Hej,

    Jag undrar om någon kan hjälpa mig med nedan fråga?

    Jag och mitt ex separerade för 7 månader sedan. Besviken och arg har jag varit och har nu bearbetat detta och har puttat allt vrede åt sidan. Jag trodde jag skulle känna en lättnad och en ny vilja att bilda mig ett eget liv och lyfta blicken lite. Men kvar finns nu enbart fina minnen en längtan och från min sida bara tankar och hopp och en beslutsamhet att jag vill kämpa och försöka igen. Jag inser nu att vi inte levde i ett bra förhållande, framförallt hade jag lite felprioriteringar som låg till grund för separationen med annat såklart…

    Faktum kvarstår att jag älskar denna kvinna massor och har på eget bevåg för en tid sedan tillbaka försökt att bearbeta vår relation och framförallt mig. Nu har jag vågat blotta lite känslor för henne och har nämnt lite försynt min ambition. Även om vi har 2 barn tillsammans så känns det primära för mig att hon och jag hittar tillbaka till varandra och att vi båda känner likadant dvs en vilja som är genuin. Är även jag rädd för att offra /hoppas och bli sårad igen men den rädslan får inte stoppa mig i detta känner jag.

    Jag inte fått ett svar ännu från mitt ex om ens hon vill, men jag undrar om det finns någon här som kan rekommendera eller vet någon form av retreat eller relationskurs-weekend man kan börja om och med hjälp bygga upp ett förtroende igen?

    Yoga, retreat, eller relationsrådgivning i samband med att man kommer bort från det dagliga, bort från bruset för att faktiskt ge situationen och relationen en chans med de bästa förutsättningar helt enkelt. En början på något nytt...

    Skulle verkligen uppskatta alla råd jag kan få.

    Tack på förhand
    M

  • Svar på tråden Par/relations retreat?
  • Elie

    Hej, jag rekommenderar starkt ladan retreat: ?den medvetna parrelationen. ? den är väldigt mjuk och öppnar upp er båda. både min man och jag var väldigt nöjda trors att vi befann oss i kris.

Svar på tråden Par/relations retreat?