• joss82

    BIM Juni 2014

    Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

  • Svar på tråden BIM Juni 2014
  • snö 81
    eagle87 skrev 2014-05-14 14:03:38 följande:
    En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

    Sök på detta. Tråden heter så.

    Hade tur att tråden låg höst upp i forumet "planerar barn" precis nu när jag gick in :)

    För vår del blir det egentligen ingen förändrig då vi nu har sex varje/varannan dag och vid äl varje dag. Inte för att det är någon medtod utan det är hur vårt samliv ser ut. Eftersom vi blev gravida i februari så vet vi ju att det funkar...
  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-05-14 13:27:17 följande:

    Hade tur att tråden låg höst upp i forumet "planerar barn" precis nu när jag gick in :)

    För vår del blir det egentligen ingen förändrig då vi nu har sex varje/varannan dag och vid äl varje dag. Inte för att det är någon medtod utan det är hur vårt samliv ser ut. Eftersom vi blev gravida i februari så vet vi ju att det funkar...
    Hur länge hade ni försökt då du blev gravid i feb?
  • snö 81

    Jag tog ut spiralen 2/12 och efter det körde vi mestadels oskyddat sex, men då försökte vi inte utan disktuterade fortfarande om vi skulle köra på och försöka bli gravid då eller vänta några månader. När mensen kom efter det blev min sambo rätt besviken och då bestämde vi oss för att köra på och försöka på riktigt.


    Så aktiva försök var 2 st, men vi hade ju ändå haft mer eller mindre oskyddat sex månaden innan så jag säger 3 försök.
    Nu är vi inne på 2:a försöket efter missfallet, men eftersom jag var bortrest under förra äl så var ju inte heller det ett aktivt försök.

  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-05-15 09:10:45 följande:

    Jag tog ut spiralen 2/12 och efter det körde vi mestadels oskyddat sex, men då försökte vi inte utan disktuterade fortfarande om vi skulle köra på och försöka bli gravid då eller vänta några månader. När mensen kom efter det blev min sambo rätt besviken och då bestämde vi oss för att köra på och försöka på riktigt.


    Så aktiva försök var 2 st, men vi hade ju ändå haft mer eller mindre oskyddat sex månaden innan så jag säger 3 försök.
    Nu är vi inne på 2:a försöket efter missfallet, men eftersom jag var bortrest under förra äl så var ju inte heller det ett aktivt försök.


    Ok hoppas du får ett plus nu i juni :)
  • eagle87

    Sitter o funderar. Hittade billiga stickor på eBay som mäter hcg på 10. Tänker om jag ska beställa så jag har hemma. De typ 10 st för runt 30 kr. De jätte tråkigt o få neg test o hålla på testa o stirra sig blind medans man väntar in bim men samtidigt kanske skönare än att analysera symptom o bara vänta? Vad tror ni?

  • joss82

    Åh, vad jag känner mig otålig för tillfället! Allting blir ju bara en enda väntan! Nu vill jag att äl ska komma snart, men det innebär ju egentligen bara ytterligare en väntan på BIM. Suck. Bra att jag har mycket inplanerat de närmaste dagarna så jag får tänka på annat. Har också svårt att släppa tanken på att det kanske inte kommer gå. Vi har ju nyss börjat, ändå är jag rädd att det inte ska funka Skäms.

  • joss82

    Lägger BIM-listan lite längre fram i tråden, deb var så himla långt bak..

    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet

    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet

  • Milie

    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet

    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet

    Hej hej! Jag la till mig själv i listan.

  • snö 81
    joss82 skrev 2014-05-15 16:02:03 följande:
    Åh, vad jag känner mig otålig för tillfället! Allting blir ju bara en enda väntan! Nu vill jag att äl ska komma snart, men det innebär ju egentligen bara ytterligare en väntan på BIM. Suck. Bra att jag har mycket inplanerat de närmaste dagarna så jag får tänka på annat. Har också svårt att släppa tanken på att det kanske inte kommer gå. Vi har ju nyss börjat, ändå är jag rädd att det inte ska funka Skäms.


    Jag känner samma, vill bara att tiden ska gå. När man har äl händer det ju i alla fall något, man har så att säga saker att sysselsätta sig med ;)
    Även fast vi lyckades bli gravid för inte alls länge sedan är jag ändå rädd att det nu ska ta lång tid innan det händer nåt igen. Sen är jag såklart rädd för missfall igen då...

Svar på tråden BIM Juni 2014