• Mariposas

    BF i Malmö runt jan 2015?

    Någon mer än jag kring Malmöområdet som plussat och har BF runt januari 2015?


  • Svar på tråden BF i Malmö runt jan 2015?
  • Gordigordi

    Hej! Inte ens jag märkte att din tråd va på fel sida...haha Men som sagt, bf 5 januari :D och inskrivningen den 28 maj. När har du BF? Är det din första? :) 

  • Mariposas

    Är lite förvirrad här hemma. Har haft jätteoregelbunden mens sen jag slutade med cerazette i november därför reagerade jag inte så mkt nu när den va sen. Första dagen på senaste mens är 26 mars o då borde bebis va gjord runt den 9 april. Pga magsjuka här hemma har vi inte fått till det så mkt runt det datumet o jag har kommit fram till att bebis är antagligen gjord den 18 april, hrmm... Eller den 2 april. Som sagt har varit väldigt oregelbunden o har noll koll ;p. Så det ska bli spännande att få det lite mer klart genom ett vul. Har dock inte ringt min BM än. Andra barnet så jag känner mig ganska så lugn jämfört med förra gången. Är det ditt första? Spännande att du fått tid för inskrivning. Var går du?

  • Gordigordi

    Jag tycker du borde ringa, så du får tid. Jag fick vänta 1 TIMME i kö innan jag kom fram till något som tog mig mindre än 2 min. Jag skrev in mig till barnmorskemottagningen CITY. Där var jag med min förste, som är 2 år idag :) Tycker denna graviditeten kommer bli lite roligare då jag kommer njuta mer av den. Den första var jag ju ganska nojjig om allt. Men nu ska jag slappna av :) 

    Tänk om du går och dem säger du har 3 månader redan? haha vore spännande, många har ju mens trots graviditet. Hur gammal är din förste? 

  • Mariposas

    Min första är 3 år och 4 månader snart, så han blir förhoppningsvis en stor storebror :). Jag gick privat på slottstaden förra gången, tänkte ringa dem i veckan. Känns så overkligt bara för jag känner mig inte det minsta gravid. Lite trött bara, men det är jag ofta annars oxå tycker jag ;p. Hur mår du? Hoppas fler hittar hit till denna tråden. Såg att det fanns andra BF jan 15 trådar. Men tycker det är kul m en Malmötråd. Va med i en när jag va gravid med vår son o vi har fortf kontakt o ses ibland :)

  • Gordigordi
    Mariposas skrev 2014-05-11 14:33:30 följande:
    Min första är 3 år och 4 månader snart, så han blir förhoppningsvis en stor storebror :). Jag gick privat på slottstaden förra gången, tänkte ringa dem i veckan. Känns så overkligt bara för jag känner mig inte det minsta gravid. Lite trött bara, men det är jag ofta annars oxå tycker jag ;p. Hur mår du? Hoppas fler hittar hit till denna tråden. Såg att det fanns andra BF jan 15 trådar. Men tycker det är kul m en Malmötråd. Va med i en när jag va gravid med vår son o vi har fortf kontakt o ses ibland :)
    Ooh va kul :D Jag har också en son på 2 år som blir 3 precis efter bebisen. Ska bli så kul se han växa upp som storebror. Det gör mig super nervös faktiskt, hans reaktion.  

    Jag känner mig precis som du bara trött, faktiskt ovanligt trött. Redan några dagar innan jag tog testet börja lägga mig precis innan 9 för jag klarar inte mer än så. Oh juste! Sen ständig toabesök. Det känns faktiskt överdrivet gå upp 3 gånger på natten för att kissa. Ska fråga barnmorskan, för det upplevde jag som jobbig i slutet av min första graviditet. Detta har inte ens börjat och de börjar göra mig galen. 

    Hoppas också det kommer in fler här med tiden. Först var jag medlem i AlltFörFöräldrar, men layouten och allt ändrade så de va inte längre kul att logga in. :)

    Har du redan berättat till någon? Förutom sambo kunde inte jag hålla mig, berättat till min mamma och alla småsyskon och bästa kompisen. Förra graviditeten var jag för hemlighetsfull  då jag bodde utomlands, nu känner jag för att njuta av att vara gravid :D
  • Mariposas

    Jag har försökt nå barnmorskan sen lunch utan att lyckas komma fram :(. Får ge det ett nytt försök imonn. Känns inte så bråttom precis ;p.

    Det är bara jag o min man som vet om graviditeten. Jag berättade tidigt för min familj förra gången, typ i v 6. Denna gången hade jag tänkt försöka hålla mig lite längre. Kanske lyckas till efter VUL, om jag nu får ett sånt denna gången. Fick både det och kub + 3D på sista ultraljudet gratis förra graviditeten. Har känt mig ganska så trött på jobb idag.... Nu börjas det kanske ;).

  • Gordigordi
    Mariposas skrev 2014-05-12 16:06:53 följande:

    Jag har försökt nå barnmorskan sen lunch utan att lyckas komma fram :(. Får ge det ett nytt försök imonn. Känns inte så bråttom precis ;p.

    Det är bara jag o min man som vet om graviditeten. Jag berättade tidigt för min familj förra gången, typ i v 6. Denna gången hade jag tänkt försöka hålla mig lite längre. Kanske lyckas till efter VUL, om jag nu får ett sånt denna gången. Fick både det och kub + 3D på sista ultraljudet gratis förra graviditeten. Har känt mig ganska så trött på jobb idag.... Nu börjas det kanske ;).


    Precis ingen brådska, men ändå ;P man vill ju gärna veta. Nu är det väl lite jobbigt med tider, pga semester som närma sig osv.

    Men 3D bilder är så coolt och skrämmande! Jag var i mitt hemland när vi skulle få veta könet, testade 3D-4d bilder. Fick en skiva med 40 min lång filmandet. Bland det finaste jag har. Skrämmande för han liknade en Alien!! :S Finns det sånt här i Malmö? Fundera kanske betala om det finns för en sådan session. Men antagligen svindyrt. :(
  • Mariposas

    Vet inte vad det finns för valmöjligheter i Malmö. Tog bara det som min barnmorska erbjöd mig sist o va nöjd med det. Bodde i Spanien i två år under min F.ledighet o märkte att råd under graviditetstiden o småbarnsåldern kan va väldigt olika i olika länder. Var är du ifrån?

    Ringde min barnmorska vid 12 tiden idag o fick höra från telefonsvararen att de gått för dagen. Hrmm,.... Undra när jag lyckas få tag på dem ????

  • Viblir3

    Hejsan!
    Bor 10 minuter från Malmö så hoppas jag får tillhöra denna gruppen hehe :)
    Plussade 4/5. Ska på VUL 20/5 (längtar ihjäl mig) och inskrivning 26/5 :D Första barnet för både mig och min sambo så allt är väldigt nytt och spännande :) Förutom lite svullen mage är mitt enda symptom orkeslös kropp. Jag är inte direkt sovtrött, jag orkar verkligen bara inte röra på mig. Har ett rätt aktivt jobb och jag känner för att bara trilla ihop när jag går där :(


    Har ni känns liknande någon gång?

  • Mariposas
    Viblir3 skrev 2014-05-13 19:09:24 följande:

    Hejsan!
    Bor 10 minuter från Malmö så hoppas jag får tillhöra denna gruppen hehe :)
    Plussade 4/5. Ska på VUL 20/5 (längtar ihjäl mig) och inskrivning 26/5 :D Första barnet för både mig och min sambo så allt är väldigt nytt och spännande :) Förutom lite svullen mage är mitt enda symptom orkeslös kropp. Jag är inte direkt sovtrött, jag orkar verkligen bara inte röra på mig. Har ett rätt aktivt jobb och jag känner för att bara trilla ihop när jag går där :(


    Har ni känns liknande någon gång?


    Du är så välkommen så in i gruppen :)

    Jag har oxå ett aktivt jobb. Känner mig pigg sålänge jag är igång. Däremot tröttare när jag är still. Va på föreläsning idag i höll på att somna ;p.

    Spännande med första barnet :)
Svar på tråden BF i Malmö runt jan 2015?