• Freedom86

    sista dagen på första kuren pergotime, hur långt efter sista tabletten fick ni andra ägglossning?

    Hej! Jag har idag ätit sista tabletten pergotime. När i regel brukar man få ägglossning? Tog ett test idag och det var negativt :(


  • Svar på tråden sista dagen på första kuren pergotime, hur långt efter sista tabletten fick ni andra ägglossning?
  • Freedom86

    Hej, 
    Jo jag var på en VUL idag. Hade fullt med äggblåser men ingen som såg ut att växa till sig tyvärr :( 
    hade 2 st som var runt 7-8 mm... så nu har vi fått tid för att börja utredningen. På måndag den 19de.
    åhh detta är så himla jobbit... blir så ledsen.. Men hoppas på kur nr 2 nu :))

  • Fröken Frågvis

    Får inte alltid ägglossning med pergotime, men när jag får det blir det oftast dag 16-19. Senaste kuren jag åt fick jag ägglossning först på dag 27, men fick trots allt ett plus som resulterade i en fin flicka som är fem veckor idag så tappa inte hoppet om det dröjer! Testa gärna med äl-stickor eller tempa med fertility friend så har du bättre koll på vad som händer.

Svar på tråden sista dagen på första kuren pergotime, hur långt efter sista tabletten fick ni andra ägglossning?