• youarefools

    Jag dödar inte saker...

    Jag dödar inte varelser, utan gör så att världen får liv.
    Skulle aldrig göra något egoistiskt,
    för jag är en själ som är ren och fin.
    Att äta döda varelser är ren idioti, som varesig fysiskt eller psykiskt, kan ge liv.
    Man kastar inte mat som I skola hava till föda. Och man äter inte saker som man behöver döda!

    Vad gör du för att jorden ska få liv? Fortsätter att leva i samhällets idioti?
    Kiss my teeth...

    Check yourself...


  • Svar på tråden Jag dödar inte saker...
  • Fagerlund

    Växterna du äter dödar du. Även växter är levande varelser.

    Din egen kropp tar live av miljarder bakterier varje dygn. Bakterier  är levande varelser. Är du medveten om att alla djur dör förr eller senare, vare sig du äter upp dom eller inte. Det kan ingen, inte ens du, förhindra.

    Det är inget fel att äta djur, det handlar om hur vi behandlar dom medan dom lever.

  • youarefools

    För att något ska klassificeras som dött, måste livet ha slutat andas.

    Växter är vid liv då man äter dem och har dem i magen. De finns till för att varelser ska kunna ha liv.

    Vad samhället har forskat fram är inte relevant, för I vet sanningen om livet minsann. Det är ingen nyhet att allt liv på jorden tar slut, oavsett om du lever här flera år eller bara en minut.

    Vem är du att avsluta en själs liv då du vill? Kom med ett resonemang som inte är så instabilt.


    Fagerlund skrev 2014-05-12 08:39:11 följande:
    Växterna du äter dödar du. Även växter är levande varelser.

    Din egen kropp tar live av miljarder bakterier varje dygn. Bakterier  är levande varelser. Är du medveten om att alla djur dör förr eller senare, vare sig du äter upp dom eller inte. Det kan ingen, inte ens du, förhindra.

    Det är inget fel att äta djur, det handlar om hur vi behandlar dom medan dom lever.

  • youarefools

    Smart att låta det som är dött förgifta dig...


    Shorona skrev 2014-05-12 08:43:34 följande:
    Jag dödar inte, det överlåter jag till andra. Men jag njuter av deras skörd sen

  • Fagerlund
    youarefools skrev 2014-05-12 09:11:58 följande:
    För att något ska klassificeras som dött, måste livet ha slutat andas.
    Växter är vid liv då man äter dem och har dem i magen. De finns till för att varelser ska kunna ha liv.

    Vad samhället har forskat fram är inte relevant, för I vet sanningen om livet minsann. Det är ingen nyhet att allt liv på jorden tar slut, oavsett om du lever här flera år eller bara en minut.
    Vem är du att avsluta en själs liv då du vill? Kom med ett resonemang som inte är så instabilt.


    Varför tror du att det är andningen som avgör när nåt ha dött? Tror du verkligen att växterna du äter överlever detta?
  • Ogago
    youarefools skrev 2014-05-12 08:20:25 följande:
    Jag dödar inte varelser, utan gör så att världen får liv. Skulle aldrig göra något egoistiskt, för jag är en själ som är ren och fin. Att äta döda varelser är ren idioti, som varesig fysiskt eller psykiskt, kan ge liv. Man kastar inte mat som I skola hava till föda. Och man äter inte saker som man behöver döda! Vad gör du för att jorden ska få liv? Fortsätter att leva i samhällets idioti? Kiss my teeth... Check yourself...
    Jodå, du dödar saker, du vet bara inte om det.

    Äter du medicin nån gång? Eller kommer att göra det i framtiden?
    Isåfall är du medansvarig för att djur dödas. Det går inte att forska fram medicin utan att utvärdera toxiciteten utan djurförsök.
    Så först när du slutar att konsumera medicin och läkarvård så tar du ansvaret för ditt påstående "Jag dödar inte djur".
  • youarefools

    För att ingen själ kan överleva utan syre. Växterna finns till för att ge liv till människor och djuren. Deras syfte är att vara näring.

    Ifall om du inte känner till det här är det bara att beklaga, man kan inte drabbas av sjukdomar då man lever som livet ska vara. Så förklara hur köttätandet är något att försvara?


    Fagerlund skrev 2014-05-12 09:25:02 följande:
    Varför tror du att det är andningen som avgör när nåt ha dött? Tror du verkligen att växterna du äter överlever detta?

  • youarefools

    Jag äter inte medicin för jag blir inte sjuk. En sanning som en köttätare inte kan gömma dig ifrån. Behöver jag tillägga att jag cyklar som transportform?


    Ogago skrev 2014-05-12 09:57:06 följande:
    Jodå, du dödar saker, du vet bara inte om det.

    Äter du medicin nån gång? Eller kommer att göra det i framtiden?

    Isåfall är du medansvarig för att djur dödas. Det går inte att forska fram medicin utan att utvärdera toxiciteten utan djurförsök.

    Så först när du slutar att konsumera medicin och läkarvård så tar du ansvaret för ditt påstående "Jag dödar inte djur".

  • Fagerlund
    youarefools skrev 2014-05-12 10:02:52 följande:
    För att ingen själ kan överleva utan syre. Växterna finns till för att ge liv till människor och djuren. Deras syfte är att vara näring.

    Ifall om du inte känner till det här är det bara att beklaga, man kan inte drabbas av sjukdomar då man lever som livet ska vara. Så förklara hur köttätandet är något att försvara?


    Du tror att växter andas syre? Tungan ute

    Köttätande är naturligt. Djurens syfte är att vara näring till människor, på samma sätt som växter har det syftet.
  • Luminorbase

    Jag dödar saker med ett leende på läppen. När man har fällt en fasan, bock eller ännu bättre, en hjort, då vet man att gott kött hägrar.

Svar på tråden Jag dödar inte saker...