• Anonym (calle)

Rakad mutta, men inte under armarna? What?!

Förra helgen var jag ute och följde med en tjej hem. Vi hamnade i sänghalmen och när hon tog av sig tröjan såg jag att hon var orakad under armarna och då antog jag såklart att hon var hårig där nere med, men jag var för full för att bry mig.
    Så förvånad blir jag när jag ser att muttan är helt slät! Hur tänkte hon där? Bara feminist under armarna eller?
    Kan någon tjej förklara please!?

• Svar på tråden Rakad mutta, men inte under armarna? What?!
  • Millicent
    Anonym (suck) skrev 2014-05-18 20:58:52 följande:
    Eftersom det var på facebook som hairriot och ta håret tillbaka startade så är det en ypperlig källa 
    Fast om du inte kan se att hårighet kan vara något annat än ett ställningstagande och därmed skilt från en feministisk manifestation och att feminism kan finnas även i en kropp som inte är hårig så är det nog dessvärre ditt sinne som är litet. 

Hårighet utan ställningstagande.
    Hårighet som ställningstagande.
    Hårlöshet och ställningstagande.
    Hårlöshet utan ställningstagande. 

Du ser... 

Eller? Annars kunde man rita upp en fyrfältare... två oberoende parametrar som kan paras ihop i alla kombinationer. 
  • fluu
    Millicent skrev 2014-05-18 21:13:48 följande:
    Fast om du inte kan se att hårighet kan vara något annat än ett ställningstagande och därmed skilt från en feministisk manifestation och att feminism kan finnas även i en kropp som inte är hårig så är det nog dessvärre ditt sinne som är litet. 

Hårighet utan ställningstagande.
    Hårighet som ställningstagande.
    Hårlöshet och ställningstagande.
    Hårlöshet utan ställningstagande. 

Du ser... 

Eller? Annars kunde man rita upp en fyrfältare... två oberoende parametrar som kan paras ihop i alla kombinationer. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (suck)
    fluu skrev 2014-05-18 21:05:24 följande:
    Facebook en seriös och objektiv källa om vad feminism handlar om? Typ...
    I detta avseendet så tycker jag det
  • Ernst56

Nu kommer vi lite offtopic här.
    Men om jag som man, låter bli att raka ballen, eller låter brösthåret växa, gör det mig till feminist då?
    För jag ser mig inte som feminist på något sätt.
    Kanske dags att börja slätraka hela kroppen nu då, vill ju inte bli misstagen för att jag tar något politisk ställning.

• Anonym (Manlig man)

Usch stackars dej TS, vilken mina du gick på.... Som tur är så är det mindre än någon % som inte rakar sej udner armarna...

• Gredelina
    Anonym (okej?) skrev 2014-05-18 18:10:48 följande:
    Vem över 15 använder ens ordet mutta?

Jag! Jag sägerMutta, Fiffi, Fitta, Smulan, muff. Det gör jag och mina tjejkompisar. Vi är mellan 28-33 år. Och vet du, vi säger vsd som helst. Kärt barn har många namn!:)
  • Anonym (Pappa Lars)

Det som jag  tycker är intressant är  att detta ONS inte följer den kvinnliga normen med rakade armhålor.

Jag tycker själv att männinskans (både mäns och kvinnors) kroppshår kan vara visuellt snyggt. Av rent  praktiska skäl förstår jag dock att många män och kvinnor väljer att raka/trimma sitt könshår tack vare oralsex. Däremot så har ju inte håret i armhålorna någon "sexuell" effekt av det slaget som könshår har och därav borde den kombinationen som ONS har (håriga armhålor) och rakad "mutta)" vara det mest praktiska/ logiska och därmed det vanligaste.  Detta vet vi inte är fallet då rakade armhålor/ben förknippas med kvinnlighet och i dagens samhälle är det normen, vilket är förstålegit att många kvinnor inte bryter mot .

Detta blir ganska uppenbart om jag tittar på mig själv och min fru samt andra par vi känner (är nudister). Vi män  är mer "praktiska" av oss dvs. jag själv (och många andra män med med) har hår på bröstet , under armarna och på benen (och min fru gillar det) medan jag och många av dessa män  är  helt rakade från navel till svanskota (min fru gillar eller snare önskar det). Anledningen till detta är som sagt praktiskt: jag gillar att få oralsex (inklusive deepthroats och rumpslick) och min fru gillar att ge oralsex. Kvinnorna däremot rakar benen och armhålorna av rent estetiska skäl (och norm-skälet såklart) medan könshåret  varierar kraftigt mellan kvinnorna dels beroende på vad de själva tycker är estetiskt tilltalande men även praktisk tillgänglighet vid oralsex. Min fru t.ex. tycker inte hon passar/är snygg i helrakad men gillar att bli slickad, därav har hon rakade blygdläppar och rakad en bit ovanför clitoris men är hårig ovanpå samt att hon inte är intresserad av att jag ska slicka henne i rumpan och därav har hon hår i rumpan.

Vill credda ONS:et för att våga gå mot normen och se mer till det praktiska.

• Anonym (Pappa Lars)

Vore kul att vet om det finns fler kvinnor likt TS's ONS som vågar gå mot normen och även vad andra män har att säga om detta.

• Anonym (Feminist)

Jag är helvaxad, hemmafru och feminist, så man måste inte följa mallen för att "vara med i feministklubben" ;) Tror som de andra, hon ville väl se ut så... Därför såg hon ut så. Jag har legat med killar som har helrakad pung men inte rakade under armarna. Sen har jag haft helrakade killar med skägg, mycket förvirrande jag vet, men totalt knullbara har de varit ändå ;)

• Anonym (Pappa Lars)

Bra skrivet feminist!

Ja, det finns många varianter med kropps-och ansiktshår, jag har t.ex. ganska mycket skägg men trimmar mustachen och rakar så att det inte hänger över läpparna.

• Anonym (Pappa Lars)

Finns det förresten män här på FL som rakar sig under armarna men inte runt könet? Tvärtom mot vad jag gör alltså.

• AstridH
    Anonym (Pappa Lars) skrev 2014-05-21 10:58:47 följande:
    Vore kul att vet om det finns fler kvinnor likt TS's ONS som vågar gå mot normen och även vad andra män har att säga om detta.
    *räcker upp handen* Jag är hårig överallt utom på de yttre blygdläpparna, och ingen har klagat hittills. Jag har legat med olika typer av män, från hippies till överklass, och de har aldrig nämnt något. Mer än att mitt underliv är väldigt vackert, då. Och de har alltid kommit tillbaka för att få mer, så jag tror att det är ovanligt att bry sig så väldigt om underlivshår.
  • Sussiebuske
    AstridH skrev 2014-05-21 18:08:39 följande:
    *räcker upp handen* Jag är hårig överallt utom på de yttre blygdläpparna, och ingen har klagat hittills. Jag har legat med olika typer av män, från hippies till överklass, och de har aldrig nämnt något. Mer än att mitt underliv är väldigt vackert, då. Och de har alltid kommit tillbaka för att få mer, så jag tror att det är ovanligt att bry sig så väldigt om underlivshår.
Svar på tråden Rakad mutta, men inte under armarna? What?!