• MyLudvig14

    Hur länge ska man ta Lutinus?

    Jag undrar hur länge man tar Lutinus om det är så att man blir gravid? 
    Är det fler än jag som har massa biverkningar av den? tycker den är lite jobbig faktiskt... 

  • Svar på tråden Hur länge ska man ta Lutinus?
  • bull bakerskan

    Ja tog hela dosen så att säga. Fick 2 kartonger och de räckte precis till testdagen.

    Det var ett jäkla klet med dom också.

  • KattaochAnja

    herre gud blir man så kladdig av de .. jag fick tre kartonger .. jag ska ta 18 dagar lutinus .. när de väl är nått där inne .. stackars pulla :P

  • Ingrediensen

    Till graviditetsvecka 8 om jag blir gravid. Det är efter FET, har för mig att det inte var lika länge efter ET. Angående biverkningar tycker jag Lutinusen är helt ok, kladdig visserligen men får mig samtidigt att känna mig lite gravid. Värre är det med den outhärdliga progynonen som gör mig till en ja.. outhärdlig människa. Jag reagerar inte mycket på hormoner normalt sett, sprutorna märkte jag inget av. Vet inte om det är för att jag ha pco som jag blir så arg och rastlös av östrogenet. Lycka till nu!!

  • Ingrediensen

    Progynon är östrogen och det tar man då man gör fryst återföring! Tycker inte de flesta verkar må särskilt kasst av dem så det är nog inte det vanliga.

  • Pimpinellan

    Jag tar visserligen andra sorter-men alla kletar utom progesteronsprutorna förstås- och jag ska ta till v.12 efter ED med FET. Vid vanlig IVF är det vanligast att sluta antingen på td eller när de helt enkelt är slut runt de dagarna.
    Ska tillägga att progynon mår jag inte illa av alls. Alltid nåt i denna karusell...

  • Gulstan siedo

    Hej!

    Jag har undersökt graviditeten idag och resultatet blev positivt ', men jag undrar om du ska fortsätta att ta medicin eller sluta medicin

  • alade
    Gulstan siedo skrev 2017-06-23 11:49:43 följande:

    Hej!

    Jag har undersökt graviditeten idag och resultatet blev positivt ', men jag undrar om du ska fortsätta att ta medicin eller sluta medicin


    Grattis!

    Vad har din klinik sagt? Min sa att jag skulle fortsätta 18 dagar från ET. Jag ringde in och berättade om min graviditet den dagen, då det var officiell testdag, och fick då veta att jag kunde sluta. Andra kliniker vill att man ska fortsätta till första ultraljudet och ytterligare några vill att man ska trappa ner och ändra dos. Så fråga din klinik.
Svar på tråden Hur länge ska man ta Lutinus?