• 012345

    Ni som väntar tvillingar, EJ ni som TROR ni väntar tvillingar! Hjälp

    Jag är gravid med tvillingar i skiftet mellan vecka 11-12 och min mage syns redan.
    En kollega har redan kommit på mig. Hur kan jag dölja det? När började era tvillingmagar synas?

    Jag vill gärna hålla det hemligt iaf tre veckor till, men det känns omöjligt :(
    Tips någon?

  • Svar på tråden Ni som väntar tvillingar, EJ ni som TROR ni väntar tvillingar! Hjälp
  • 012345

    Jo jag hade ett löst linne på mig idag med en blus som ska vara stor och förvilla, det gick inte så bra :(
    Det jag mest är orolig för är att den växt nu bara senaste veckan och om det fortsätter så här så är det kört redan nästa vecka. Men klänning ska jag prova faktiskt, det är ju ändå sommar :)

  • nadia27

    jag är i vecka 9 och det syns redan en bulle, som att jag har en riktigt uppsvälld mage helt enkelt. Undrar hur stor man kommer bli egentligen, haha

  • 012345

    Jag undrar samma sak, magen har bara kommit från ingenstans! Men förhoppningsvis växer den i perioder :) jag går in i vecka 12 i övermorgon iaf men det här med att hålla det hemligt till efter rul är ju omöjligt!

  • Royalle

    Jag väntar också tvillingar och är i v8 och har fått börja med större byxor sjukt tidigt jämfört med min förra grav. som inte krävde gravidbyxor innan typ v20. 
    Jag har haft jättesvårt att dölja på jobbet, inte för magen så mycket, utan för att jag mår så himla dåligt. Är trött och mycket mer illamående än sist. Sen är jag ganska smal från början så nog har en del börjat att snegla på min svullna mage, men än har de bra frågat om jag grävt för djupt i chipspåsen det sista

  • weros

    Hej. Jag är i vecka 19 å var på mitt första ul idag. Allt kom som en chock å jag ska erkänna att jag är lite rädd å nervös xD Men mest är jag glad. Min mage är inte stor alls å ja var orolig att något stannat av där inne :O nu är jag glad igen, även om jag är fruktansvärt pirrig <3

  • 1234568

    Använd träningsbyxor som tights..dom stöttar bra och drar in den en aning. Sen kan du ju köra någon lite längre tunika över det :) Så gjorde jag i början för att ge ett lite plattare intryck.

    Magen syntes redan v.8-9 för mig. Sen växte det en del till v.12. efter det var det lite lugnare ett par veckor..sen satte det minsann fart :D Det med att dölja det till RUL kan du glömma ;) Jag går in i v. 18 på torsdagen, och ser ut som nån i v. 26 (som väntar 1) :)

  • 1234568

    Och för er som har fb så finns det e toppen grupp där som heter tvillingar2014. Gå med! :)

    Otroligt stöttande grupp, och så mycket information om allt från graviditets tiden till hur man sköter twinsen.

    Och jag kan berätta för dig weros, att när jag fick veta det var 2..så gick jag hem och grina och ville inte ha 2! För ansvarskänslan och rädslorna var enorma. Men inom ett par veckor så var känslan helt super :) Och nu skulle bara 1 vara alldeles för lite. Är så normalt redan att det ska vara 2 :)

  • 012345

    Tack för tipset :)

    Oj, ja jag gissar att jag kommer bli stor! Jag är i mitten av vecka 13 nu och jag kan inte knäppa jeansen :( denna mellanperioden när jag bara ser tjock ut är jobbig. Jag känner livmodern några cm under naveln så den pressar upp allt och det är säkert därför jag har mage! Längtar till den riktiga bebismagen kommer :)

    Nästa mål, gömma magen i juni månad! Det är till vecka 15-16! Hoppas det går, men jag tvivlar faktiskt

  • 1234568
    012345 skrev 2014-06-03 19:46:43 följande:
    Tack för tipset :)
    Oj, ja jag gissar att jag kommer bli stor! Jag är i mitten av vecka 13 nu och jag kan inte knäppa jeansen :( denna mellanperioden när jag bara ser tjock ut är jobbig. Jag känner livmodern några cm under naveln så den pressar upp allt och det är säkert därför jag har mage! Längtar till den riktiga bebismagen kommer :)
    Nästa mål, gömma magen i juni månad! Det är till vecka 15-16! Hoppas det går, men jag tvivlar faktiskt
    Eventuellt kan du kanske komma undan med att få folk tro "du bara gått upp i vikt". Men en ganska stor förändring på kroppen kommer man nog se v. 15-16 redan :)

    Och nej, dom där veckorna när man bara ser småfet ut var inte så roliga. Men den tiden är kortare med 2 i magen..man får sin bebis mage långt innan när man väntar 2 :) Vilket är ganska trevligt..tycker jag iaf :)
  • 012345

    Att få bebismagen tidigare gillar jag :) min kollega (en kille) frågade om jag var gravid eller om jag bara var fet! Blev lite ställd, vi jobbar konstant tillsammans så han hade sett det och jäklades bara, men trodde inte det syntes så här tidigt. Jag sa att det bara var helt vanlig fetma, men han trodde inte på mig alls.. Nu mitten av vecka 13 känner jag redan på magen att där hänt saker, det är hårt långt nere, och svullet långt uppe och det putar överallt! Semester om tre veckor men lär inte kunna dölja det så länge?!

Svar på tråden Ni som väntar tvillingar, EJ ni som TROR ni väntar tvillingar! Hjälp