• Jo83

    2a barnet med bf jan-15 i Stockholm

    +ade i måndags med beräknad bf 23/1-15. Har sedan tidigare en son på 15 månader.

    Vore kul om det finns fler som nyligen plussat och som vill följas under graviditeten :)

  • Svar på tråden 2a barnet med bf jan-15 i Stockholm
  • Körsbär

    Hej!! Jag har en dotter på 1 år och har bf den 15/1-15 :) har alltid velat ha barn tätt så jag är så glad att det fungerade :)hur mår du? Har du drabbats av något illamående eller dylikt?

  • Jo83

    Än så länge väldigt lite känningar, men man ska väl vara glad för det även om det känns lite mindre verkligt..

    Märker du av några symtom än?

    Ringde Mvc men det känns så tidigt att gå dit på inskrivning :) känns som man inte är lika planerande denna gång.

  • Jo83
    Ahududu skrev 2014-06-04 09:32:15 följande:

    Hej, gravid med andra barnet i vecka 9. Bf 8 januari. Har ett barn på 20månader smile1.gif


    Hej. Kul att fler hittat till denna tråd :)

    Hade inskrivning hos Mvc igår så nu längtar jag bara till kub så att man får se att lillen mår bra.

    Ska du göra kub? Inte många veckor kvar isåfall :)
  • Ahududu
    Jo83 skrev 2014-06-05 07:31:41 följande:
    Hej. Kul att fler hittat till denna tråd :)

    Hade inskrivning hos Mvc igår så nu längtar jag bara till kub så att man får se att lillen mår bra.

    Ska du göra kub? Inte många veckor kvar isåfall :)
    Va kul, jag ska på inskrivning 16juni och så blir de nog kub test veckan därpå

    Har lite illamående till och från, börjat känna av lite ont i ryggen (hade foglossning med min son så det är väl samma som börjat spöka redan) Hur mår du?
  • Jo83

    Jag har börjat bli illamående senaste veckan och så fick jag konstaterat igår att jag har lågt blodtryck 100/55. Hoppas på att det ska stiga snart för det känns som ett tryck i huvudet typ..

    Åh då får du se din lilla snart då!

    Jobbigt det låter med foglossningen, känns så tidigt att få bekymmer men det kanske slår till fortare vid andra graviditeten

  • Ahududu
    Jo83 skrev 2014-06-05 20:37:32 följande:

    Jag har börjat bli illamående senaste veckan och så fick jag konstaterat igår att jag har lågt blodtryck 100/55. Hoppas på att det ska stiga snart för det känns som ett tryck i huvudet typ..

    Åh då får du se din lilla snart då!

    Jobbigt det låter med foglossningen, känns så tidigt att få bekymmer men det kanske slår till fortare vid andra graviditeten


    Jag har alltid lågt blodtryck men har aldrig påverkats av det, tur det

    Ja har hört att ofta börjar det tidigare med 2 graviditeten men hoppas på att de inte blir som förra.

    Ja snart får man se, spännande men mest längtar man till RUL så man får veta kön. Helt säker på vad det blir, känner det på mig men vill ha det bekräftat.

    Vad tror du att du kommer få?
  • Körsbär

    Vilken MVC har ni valt?
    Jag gick på mamma Mia söder när jag väntade min dotter men den här gången har jag skrivit in mig på södra bb. Är utomlands och kommer hem nästa vecka och då är det dags för första mötet och strax där efter blir det kub

  • Jo83
    Körsbär skrev 2014-06-13 11:49:31 följande:

    Vilken MVC har ni valt?
    Jag gick på mamma Mia söder när jag väntade min dotter men den här gången har jag skrivit in mig på södra bb. Är utomlands och kommer hem nästa vecka och då är det dags för första mötet och strax där efter blir det kub


    Vad roligt! Vi går också på södra bb. Födde där förra gången för att det var fullt på Karolinska och det var verkligen bra. Denna gång bara måste jag få ha förlossningen där med :)

    Vi får kub sent, först i mitten av juli. Längtar så efter att se att den lilla i magen lever.
  • Ahududu
    Körsbär skrev 2014-06-13 11:49:31 följande:

    Vilken MVC har ni valt?
    Jag gick på mamma Mia söder när jag väntade min dotter men den här gången har jag skrivit in mig på södra bb. Är utomlands och kommer hem nästa vecka och då är det dags för första mötet och strax där efter blir det kub


    Gick på mama Mia på söder med sonen så har valt samma denna gång (samma barnmorska också)
Svar på tråden 2a barnet med bf jan-15 i Stockholm