• Aniiee

    Final Fantasy Pop Quiz! Del 1

    Final Fantasy, en av spelvärldens mest kända, mest älskade serier. Så jag knåpade ihop en lite quizz, mest för att känna lite mer på FLs quizz-funktion. Dock fick jag ju inte ha mer än 10 frågor, så det blir två trådar (länkar till den andra när den är klar)

    Vad kan du om Final Fantasy? Får du alla rätt, eller har du egentligen aldrig hört talas om de förr? 

    Spelen som behandlas i båda trådarna är bara "Final Fantasy Proper", de spel som är numrerade och inga uppföljare (ett litet undantag) eller spin-offs.

    Ha kul!


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-25 00:28
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-21-165/m73305428.html
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Final Fantasy Pop Quiz! Del 1
  • Aniiee
    athanatos skrev 2014-05-25 01:25:19 följande:
    Tre fel
    Mer än hälften rätt, alltså Solig Bravo!
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee

    Puff?


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2014-06-01 20:04:17 följande:
    3 av 7 på ren gissning,läste inte ens frågorna för det var liksom ingen mening! smile2.gif
    Men det är ju alltid något =P
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Texasthecat

    4 av 7 och då har jag bara spelat FFX och FFXIII...


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Aniiee
    Texasthecat skrev 2014-06-02 04:53:40 följande:
    4 av 7 och då har jag bara spelat FFX och FFXIII...
    Grattis!
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Celes

    6 av 7. Chansade på fråga 3 som jag fick fel på. Skyller på att DS är lite för nytt för mig... Skäms

  • Aniiee
    Celes skrev 2014-06-18 19:27:56 följande:

    6 av 7. Chansade på fråga 3 som jag fick fel på. Skyller på att DS är lite för nytt för mig... Skäms


    Så kan det vara. Men bra score =)
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • vfja

    5/7, första försöket. Men det är bara för att jag inte kan något om de tre första spelen.

  • Aniiee
    vfja skrev 2014-06-29 09:05:03 följande:

    5/7, första försöket. Men det är bara för att jag inte kan något om de tre första spelen.


    Bra ändå tycker jag Solig
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • vfja
    Aniiee skrev 2014-06-29 12:52:46 följande:
    Bra ändå tycker jag Solig
    Hehe. Jag och många andra på 90-talet blev hjärntvättade av Tobias Bjarneby och hans eviga Final Fantasy-propaganda i Super Power-tidningen. Tycker de äldre spelen är så otroligt mossiga idag, de nya är mycket bättre.
  • Aniiee
    vfja skrev 2014-06-29 12:58:04 följande:
    Hehe. Jag och många andra på 90-talet blev hjärntvättade av Tobias Bjarneby och hans eviga Final Fantasy-propaganda i Super Power-tidningen. Tycker de äldre spelen är så otroligt mossiga idag, de nya är mycket bättre.
    Jag läste aldrig Super Power. Men å andra sidan måste Famitsu varit minst lika proppfullt av FF. Och jag håller med. 1-5 är.... extremt retro, om man säger..... Och jag är väl den enda väster om Japan som tycker att 13-spelen är bra, alla tre. Inte de bästa, men ribban ligger så högt från början.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Serah skrev 2014-07-08 17:00:18 följande:

    Äsch två fel :(

    Men kul quiz ^^ tumme upp för det! :D


    TY Solig Bara två fel är ju bra, ju!
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden Final Fantasy Pop Quiz! Del 1