• Lynx36

    Jag gillar kvinnokläder..

    Som rubriken anger så är jag en man som gillar kvinnokläder. Kanske kan benämnas transvestit då men jag är inte ute efter en diskussion kring det..
    Jag har i ett ganska nystartat förhållande tidigt sagt att jag har detta klädintresse till min fina flickvän.
    Hon var tveksam först och tänkte nog, som många gör, att jag kanske var homosexuell - så är inte fallet!
    Min diskussionsfråga är om det är egoistiskt av mig att klä mig i kjol eller klänning i hennes närvaro då jag anar att hon föredrar mig i  manliga kläder. Enkel lösning  är ju att jag låter bli det men sanningen är den att klä sig kvinnligt är en del av mig...

  • Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..
  • grind
    Lynx36 skrev 2014-05-25 14:34:12 följande:
    Som rubriken anger så är jag en man som gillar kvinnokläder. Kanske kan benämnas transvestit då men jag är inte ute efter en diskussion kring det..
    Jag har i ett ganska nystartat förhållande tidigt sagt att jag har detta klädintresse till min fina flickvän.
    Hon var tveksam först och tänkte nog, som många gör, att jag kanske var homosexuell - så är inte fallet!
    Min diskussionsfråga är om det är egoistiskt av mig att klä mig i kjol eller klänning i hennes närvaro då jag anar att hon föredrar mig i  manliga kläder. Enkel lösning  är ju att jag låter bli det men sanningen är den att klä sig kvinnligt är en del av mig...
    Vilket trams...

    Destruktiva tankegångar och fantasier ska hållas tillbaka och inget annat.
  • isabellab

    Du ska göra det du vill och mår bra av, speciellt när förhållandet är nytt.

    Viktigt att visa vem du är och vad hon får! Du ska ju bli uppskattad för dig och inte någon du anpassar dig till att vara.


    Lynx36 skrev 2014-05-25 14:34:12 följande:
    Som rubriken anger så är jag en man som gillar kvinnokläder. Kanske kan benämnas transvestit då men jag är inte ute efter en diskussion kring det..

    Jag har i ett ganska nystartat förhållande tidigt sagt att jag har detta klädintresse till min fina flickvän.

    Hon var tveksam först och tänkte nog, som många gör, att jag kanske var homosexuell - så är inte fallet!

    Min diskussionsfråga är om det är egoistiskt av mig att klä mig i kjol eller klänning i hennes närvaro då jag anar att hon föredrar mig i  manliga kläder. Enkel lösning  är ju att jag låter bli det men sanningen är den att klä sig kvinnligt är en del av mig...

  • Lynx36

    Oj, det var en tydlig ståndpunkt du tog, fast den hjälpte inte den här tråden vidare. 
    Jag gillar kvinnokläder även om jag såklart ser problemen..

  • Lynx36
    isabellab skrev 2014-05-25 15:26:56 följande:
    Du ska göra det du vill och mår bra av, speciellt när förhållandet är nytt.
    Viktigt att visa vem du är och vad hon får! Du ska ju bli uppskattad för dig och inte någon du anpassar dig till att vara.


    Klokt uttryckt - tack!
  • Lynx36

    I mitt inlägg nr 3 syftar jag såklart på Grind:s inlägg nr 1..
    Reaktionärer finns här o var...

  • Palestrina
    grind skrev 2014-05-25 15:21:33 följande:
    Vilket trams...

    Destruktiva tankegångar och fantasier ska hållas tillbaka och inget annat.
    Att könsöverskridande klädsel skulle vara "destruktiva tankegångar" är vad jag kallar trams.
  • Lynx36

    Jag hade hoppats på fler tips om hur jag ska förhålla mig till min flickväns ofrivilliga situation att ha en pojkvän som klär sig i kjol o klänning ibland. Att sluta och söka proffshjälp för att sluta gilla kvinnokläder är nog inte ett alternativ.
    Det känns verkligen inte som vårt förhållande står och faller med det här men det är klart jag har funderingar hur det kan fungera framöver.

  • Benepee
    Lynx36 skrev 2014-05-26 17:36:40 följande:
    Jag hade hoppats på fler tips om hur jag ska förhålla mig till min flickväns ofrivilliga situation att ha en pojkvän som klär sig i kjol o klänning ibland. Att sluta och söka proffshjälp för att sluta gilla kvinnokläder är nog inte ett alternativ.
    Det känns verkligen inte som vårt förhållande står och faller med det här men det är klart jag har funderingar hur det kan fungera framöver.
    Hur verkar hon ställa sig till det? 
  • Lynx36

    Hon är tydlig med att det inte är något hon uppskattar jättemycket men är mer än accepterande. Hon har lånat kläder från mig och kan umgås normalt om jag har haft en kjol eller klänning på mig, vilket har skett två gånger. Svårt att säga - jag är kär i henne och vill inte äventyra något - för henne kan jag absolut anpassa mig!

  • Palestrina
    Lynx36 skrev 2014-05-26 17:36:40 följande:
    Jag hade hoppats på fler tips om hur jag ska förhålla mig till min flickväns ofrivilliga situation att ha en pojkvän som klär sig i kjol o klänning ibland. Att sluta och söka proffshjälp för att sluta gilla kvinnokläder är nog inte ett alternativ.
    Det känns verkligen inte som vårt förhållande står och faller med det här men det är klart jag har funderingar hur det kan fungera framöver.
    Jag vet inte om någon kan ge dig ett svar på den frågan, det beror väl helt på hur viktigt det är för dig att klä dig i kvinnokläder, ifall du känner att det är någonting du "ger upp" för hennes skull, och i vilka situationer du egentligen vill klä dig i kvinnokläder. Att som man klä sig i kvinnokläder kan ju vara ett ganska starkt normbrott, så jag tänker att du kanske inte vill göra det i vilket sammanhang som helst. Eller också vill du det, jag vet inte.

    Det är ju lite av en balansgång mellan att vilja vara fin för sin partner (dvs klä sig som hen gillar att se en) och att inte göra våld på sin egen person. Jag klär mig gärna i kläder som min partner gillar, och kan tänka mig att avstå från att ha vissa kläder som han inte gillar, men hela tiden inom ramen för min egen smak och vad som känns okej för mig.

    Och så måste det ju vara för er också tänker jag... oavsett om du råkar vilja klä dig könsöverskridande eller ej.
Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..