• elilin

    Helt sjukt fattar ingenting :p

    Vet inte vart ja ska börja men har 1 son som vi fick hjälp med via ivf då vi har fått utrett att jag inte skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Vi har börjat små prata lite om ett syskon till sonen men eftersom de e en kostnads fråga har vi sagt att till hösten vintern kan vi börja så vi hinner spara ihop en hel del pengar. Nu till de sjuka av allt jag är tydligen gravid?! Fattar aabsolut ingenting. För 1,5 vecka sen var ja till läkare för ja mått så konstigt. Matt i kroppen ont i huvudet snorig, tänkte om ja gått å blivit allergisk mot pollen. Så massa prover togs som ja inte fått svar på än men sista dagarna har ja mått så sjukt illa å kan knappt somna fär ja mår så illa och blir svim färdig på jobbet ( jobbar som uska inom hemtjänsten så rätt stressigt jobb). Tog varjefall ett gravtest bara för att å jodå gravid 2-3 ! Hur gick de här till? Detta är ju nått man läst om dessa solskens historier men kan detta verkligen hända oss? Vi är i chock här hemma fattar ingenting :p självklart är detta jätte välkommet men som sagt chockade :)

  • Svar på tråden Helt sjukt fattar ingenting :p
  • Mamori

    Grattis! :) Vad var orsaken till att de sagt att ni inte kunde bli med barn naturligt?

  • elilin

    Tack men kan inte riktigt ta in detta :p

    Jag har pcos å ingen ägglossning och efter en operation där jag tog bort en väldigt stor cysta som hade satt sig i äggledaren så är den ärrad och fungerar väl inte som de ska vad ja förstod. :/

  • Pistou

    Även om teorin har förkastats hittills, verkar det trots allt finnas ett samband mellan stress och fertilitet även om det fortfarande inte är helt klarlagt. Det är ju inget kul för par som försökt länge, att om de bara slappnar av, så kommer allt att gå bra. Men som sagt, det ligger tydligen något i det i alla fall...
    Grattis till graviditeten!

  • Cissi2801
    elilin skrev 2014-06-02 10:27:21 följande:

    Vet inte vart ja ska börja men har 1 son som vi fick hjälp med via ivf då vi har fått utrett att jag inte skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Vi har börjat små prata lite om ett syskon till sonen men eftersom de e en kostnads fråga har vi sagt att till hösten vintern kan vi börja så vi hinner spara ihop en hel del pengar. Nu till de sjuka av allt jag är tydligen gravid?! Fattar aabsolut ingenting. För 1,5 vecka sen var ja till läkare för ja mått så konstigt. Matt i kroppen ont i huvudet snorig, tänkte om ja gått å blivit allergisk mot pollen. Så massa prover togs som ja inte fått svar på än men sista dagarna har ja mått så sjukt illa å kan knappt somna fär ja mår så illa och blir svim färdig på jobbet ( jobbar som uska inom hemtjänsten så rätt stressigt jobb). Tog varjefall ett gravtest bara för att å jodå gravid 2-3 ! Hur gick de här till? Detta är ju nått man läst om dessa solskens historier men kan detta verkligen hända oss? Vi är i chock här hemma fattar ingenting :p självklart är detta jätte välkommet men som sagt chockade :)


    Ett stort grattis till graviditeten!!
  • Guppi86

    Grattis :)

    Här är de nästan samma situation, dock gjorde vi två ivf:er och ingen tog sig.. Ett halvår efter vi hade gjort sist ivf:en så blev vi spontan gravida (har PCO också och kanske två-tre äl per år)

    Nu är grabben åtta månader (snart 9) och vi är gravida igen :)

    Då vi trodde att nästa kanske kan ta lika lång tid som förra (7 år) så sa vi de att när grabben är 6 mån så börjar vi försöka, och blir de så blir de.. Hade de gått kanske mer än ett pr så hade vi nog börjat fundera på ivf igen..

    Så kroppen kan absolut spela en ett spratt och "fungera" som vanligt när man minst anar de..

Svar på tråden Helt sjukt fattar ingenting :p