• Troyanen

    Trippelkur med PERGOTIME

    Åt en enkel tur tidigare, men funkade inte alls. Min läkare trodde inte att dubbelkur heller skulle funka, utan hoppade till trippel direkt. Den avslutades i söndags (1 juni). Han aa att han var skeptiskt till att det skulle funka med trippelkuren, men att man är tvungen att göra den innan man får remiss till IVF. Den 4 juni klockan 15.00 ska vi på VUL. Vi hoppas och drömmer att det ska fungera nu, hoppas på att läkaren har fel. Är det några fler par som går igenom en trippelkur just nu?


  • Svar på tråden Trippelkur med PERGOTIME
  • Theresan

    Jag har tagit en trippelkur och ska på vul på torsdag. Det är min tredje kur den här omgången

  • Troyanen
    Theresan skrev 2014-06-02 22:10:55 följande:
    Jag har tagit en trippelkur och ska på vul på torsdag. Det är min tredje kur den här omgången



    Hur känner du inför torsdag då?
  • Theresan

    Det känns okej, hatar dock att göra det. Jag räknar med att få äl, dock brukar det bli runt cd 20. Hur känner du inför vul?

  • trina

    Jag tog enkel, dubbel och trippelkur och fick ingen äl. Sedan fick vi prova sprutor och fick för ägg trots låg dos! Nu har vi gjort en ivf och väntar på att få göra nästa. Be om att få prova sprutor innan ivf, för vissa funkar det bra!


  • Stinen10

    Håller med "trina", be om att få prova sprutor innan IVF. Jag åt massor av Pergotime, enkel, dubbel och trippeldos utan att något ägg växte. Provade sprutor och det tog sig i stort sett på en gång, dottern är snart två och har precis börjat verkstan för nr 2. Får se om det blir sprutor igen:)

    Lycka till!

  • Troyanen
    Theresan skrev 2014-06-03 16:21:22 följande:
    Det känns okej, hatar dock att göra det. Jag räknar med att få äl, dock brukar det bli runt cd 20. Hur känner du inför vul?

    jag är jätte nervös, speciellt när han sa att det troligtvis inte skulle funka. Väntetiden för provrör är så himla lång :(
  • Troyanen
    trina skrev 2014-06-03 19:24:09 följande:
    Jag tog enkel, dubbel och trippelkur och fick ingen äl. Sedan fick vi prova sprutor och fick för ägg trots låg dos! Nu har vi gjort en ivf och väntar på att få göra nästa. Be om att få prova sprutor innan ivf, för vissa funkar det bra!



    Tack för tipset. Vart bor du? Jag bor i Sthlm och läste att det kan vara väntetid uppemot 2 år tills man får komma och börja med provrör. Tog du sprutor hemma, och sedan gick du och gjorde en VUL? Precis samma procedur som med pergo?
  • Troyanen
    Stinen10 skrev 2014-06-03 19:36:37 följande:
    Håller med "trina", be om att få prova sprutor innan IVF. Jag åt massor av Pergotime, enkel, dubbel och trippeldos utan att något ägg växte. Provade sprutor och det tog sig i stort sett på en gång, dottern är snart två och har precis börjat verkstan för nr 2. Får se om det blir sprutor igen:)

    Lycka till!



    Ska verkligen be om sprutor, tack tack <3
  • Theresan

    Tritonen, hur gick ditt vul?

    Jag har för första gången fått två äggblåsor, känns som att chanserna ökar en smula så jag är glad

  • Moasmostermia

    Hur funkat detta med sprutorna? Måste man invänta mensen? Har själv kört en enkel och två trippel med pergo. Men kommer att efter sommaruppehållet får börja med sprutor. Har ett till vul inbokat på tisdag men känner inget hopp på att de ska växa tills dess.

  • trina
    Troyanen skrev 2014-06-04 06:10:53 följande:
    Tack för tipset. Vart bor du? Jag bor i Sthlm och läste att det kan vara väntetid uppemot 2 år tills man får komma och börja med provrör. Tog du sprutor hemma, och sedan gick du och gjorde en VUL? Precis samma procedur som med pergo?



    Jag bor i Göteborg. Tog sprutorna hemma, fick åka och lämna blodprov ett par gånger i veckan och sen blev det ultraljud. Tyvärr var det för många ägg som växte varje gång så därför valde vi att gå vidare med ivf tillslut. Blev så stressad över att det fungerade så bra och att vi inte lyckades få till en bra dos... Men det är precis som att göra IVF fast utan allt det jobbiga på slutet ;)
  • Stinen10
    Moasmostermia skrev 2014-06-05 15:37:19 följande:
    Hur funkat detta med sprutorna? Måste man invänta mensen? Har själv kört en enkel och två trippel med pergo. Men kommer att efter sommaruppehållet får börja med sprutor. Har ett till vul inbokat på tisdag men känner inget hopp på att de ska växa tills dess.



    Ja man inväntar mens, eller som i mitt fall tog hjälp av tabletter för att framkalla mens. Sedan tar man sprutor så länge man behöver (brukar bli en del meckande för att få till rätt dos) för att få till ett fint ägg. Vi fick två(!), tog äl-spruta och låg 36 timmar senare. Resultatet är en dotter på två år:)
  • Moasmostermia

    Ahh. Okejs låter ju ändå rätt positivt..


    Stinen10 skrev 2014-06-06 21:30:08 följande:
    Ja man inväntar mens, eller som i mitt fall tog hjälp av tabletter för att framkalla mens. Sedan tar man sprutor så länge man behöver (brukar bli en del meckande för att få till rätt dos) för att få till ett fint ägg. Vi fick två(!), tog äl-spruta och låg 36 timmar senare. Resultatet är en dotter på två år:)

Svar på tråden Trippelkur med PERGOTIME