• Danni 83

    Vi trebarnsföräldrar

    Hej,

    En tråd för oss som har tre barn . Här kan vi prata om syskonkärlek, att räcka till för alla, relationen, livspusslet m.m

    Jag fick tredje sonen den 26/5 och befinner mig i lyckorus. Skulle gärna ha lika många barn till om jag fick.


    Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010.
  • Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar
  • Danni 83
    Machapuchare skrev 2014-06-03 18:44:33 följande:

    En trebarnsförälder till här, fast mina är lite äldre...


    Ok, hur gamla är dina? Har du tips på hur det kan funka smidigt att räcka till alla?
  • hysteria

    Vi har 3 barn, största fyller sju (pojk) och sen två tjejer 5 och 1,5 år.

    Livet är just nu rena kaoset, den lilla damen är en ren orkan och river allt i sin väg, så de andra två får tyvärr alldeles för lite tid just nu. Att deras pappa jobbar iväg långa perioder gör inte saken bättre.

    Jag trodde att det skulle bli mycket jobb , men detta liv jag lever nu känns som ett straff för något..

    Usch va negativ jag är, jag älskar såklart mina ungar och snart är det sommar..

  • Erizajo

    Fick min trea 27/4 de andra är tjej på snart sju och kille som nyss fyllt fyra. Trean är också pojk. Vi ska absolut inte ha fler barn efter detta, än så länge är dock allt härligt med alla tre :)

  • Danni 83

    Hysteria: Det låter tufft, har hon varit energisk från början? Får du någon avlastning från vänner eller släkt? Jag är nybliven trebarnsmamma men känner att egentid med barnen är väldigt viktigt, lättare sagt än gjort men så att alla får känna sig speciellt sedda iallafall emellanåt

  • Danni 83

    Erizajo: då är våra barn ungefär lika gamla :). Min äldsta fyller 7 i juli, mellan blev 4 nu i maj och lilla 1 vecka. Alla pojkar :)

  • Flickan och kråkan

    Tre pojkar har jag. 6, 5 och snart 1 år. Vi har - hittills - världens enklaste solsken till trea (även om han inte sover). De två äldsta just nu.....herregud säger jag .

  • MadeleineH

    Jag ansluter!

    Har en liten dotter på tre veckor, en till dotter som blir fem i sommar och en son som bli nio nu i juni.

    Just nu försöker vi anpassa oss till trebarnslivet, samtidigt som vi väntar på en utredning och säkerligen diagnos för vårt äldsta barn. Han har förmodligen en lättare autism. Så här är det fullt upp på flera plan.

    Syskonen älskar lillasyster, framförallt sonen. Äldsta dottern slänger ur sig meningar som "sluta skrika, du kommer inte svimma bebisen" och "men ge henne maaaat nån gång" när de skriks...

  • hysteria
    Danni 83 skrev 2014-06-03 22:11:47 följande:

    Hysteria: Det låter tufft, har hon varit energisk från början? Får du någon avlastning från vänner eller släkt? Jag är nybliven trebarnsmamma men känner att egentid med barnen är väldigt viktigt, lättare sagt än gjort men så att alla får känna sig speciellt sedda iallafall emellanåt smile1.gif


    Nej hon var världens lugnaste bebis, sen började hon gå.. ;)

    Har dagmamma till stora tjejen där hon är 10 timmar i veckan och 7åringen är på skolan några timmar om dagen så då är det lite lugnare.. Men vi har inte haft barnvakt till minsta än och jag vill inte lämna bort henne i "onödan".. Men det är ju väldigt roligt för det mesta, och när min man är hemma flyter allt på bra..
  • Erizajo

    Vår äldsta som blir sju i september har ett jävla humör ibland, kan vara så kaxig och nonchalant att man vill slita av sig håret! Men ibland supersnäll... Sonen som fyllde fyra i maj är genomsnäll och hjälper till massor, 5 veckors killen är också snäll mest hela tiden än så länge :) båda syskonen vill gärna ha liten i knät, blir nästan slagsmål ibland!

Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar