• Delinda

    BIM Juli 2014

    Stort grattis till er som plussat, framför allt till Pyret 85. Vet hur gärna du önskade att slippa ännu en skedgraviditet. Så kul för din/er skull! :)

    Jag har precis som flera andra här lite tappat hoppet (för den här månaden iaf). BIM om ca två dagar och fortfarande negativt på stickan. Mina symtom är som bortblåsta.

    Känner igen det där om att det känns som om alla runt omkring en blir gravida. Samtidigt som man såklart blir jätteglad för deras skull kan man inte låta bli att det sticker till lite i hjärtat och att man tänker "varför kan inte jag?".

  • Delinda
    ahb14 skrev 2014-07-23 17:59:27 följande:

    Åh , jag har bim den 30e på onsdag , känner inte av någonting förutom lite mensvärk/hunger/trött /lite tjocka trådaktiga flytningar . så tror inte att det tagit sig . Bajs haha


    Jag har också någon/några dagar kvar till BIM och börjar också ge upp snart. Testade negativt senast igår. Men sägs ju att så länge inte tant röd kommit än finns det hopp! :)
  • Delinda

    BIM+1 idag, men testade negativt senast i morse, så utgår ifrån att det inte blivit något. Har köpt äl-stickor, rosenrot och bidrottninggelé nu för att ladda om inför nästa månad. Börjar bli orolig att något är fel då jag har en oregelbunden cykel på ca 40 dagar och aldrig känt av min äl..

  • Delinda
    JhjärtaK skrev 2014-07-25 22:50:16 följande:
    Hur länge har ni försökt? Jag kan tipsa om att gå till en privat gynekolog och berätta hur det är och be denne att dels göra en undersökning med UL och dels ta hormonprover så att det inte är så att du inte ens har ÄL. Måste man ha försökt en viss tid så dra till med en vit lögn och säg att ni försökt i 1,5 år exempelvis. Lycka till!
    Tack för tipset! Skall boka tid efter sommaren. Vet inte vad man räknar som "försökt" men tog ut min kopparspiral i april och har försökt tima in när jag borde ha ÄL. Har dock inte använt ÄL-stickor än så tänkte att det kanske är ett bra första steg och är medveten om att det kan ta över ett år att bli gravid.

    Kör jag ÄL-stickor bör det väl visa sig där om jag har ÄL eller kan de vara missvisande ifall ägget tex inte släpper? Vad som hör till saken är att jag är orolig för att jag kan ha rubbat min hormonbalans då jag tidigare haft ätstörningar, så bör nog kolla upp mig hos gyn hur som (speciellt med tanke på min långa cykel). Så påfrestande det här..

    Oj vad långt det här blev!

    Hur går det för dig?
  • Delinda
    JhjärtaK skrev 2014-07-27 10:45:46 följande:
    ÄL-stickor kan påvisa ÄL även om inget ägg släpper tyvärr. Men gör så att du börjar använda sådana och bokar in en tid efter sommaren för att kolla upp hormoner och så. Lycka till!
    Skall göra det. Tack! :)
  • Delinda

    Har varit lite "off" här i tråden några dagar då jag försöker att inte snöa in för mycket på det här. Är nu på BIM+3 och mensen lyser även här med sin frånvaro. Testade negativt på BIM och har en känsla av att tant röd kan komma precis när som. Vågar inte hoppas på en graviditet längre utan vill just nu bara att min mens skall komma så att jag kan börja på ny kula och börja med äl-stickor (vilket jag inte tidigare gjort) och apiforce. 

    Men då är vi iaf några stycken kvar i tråden som är i samma sits. Ingen mens, ömma bröst och en försenad mens Flört Håller tummarna för att det blir ytterligare några fler plus här i tråden!

  • Delinda
    Stokke skrev 2014-07-29 21:23:58 följande:

    Är jätte glad för er som har plussat. Ett stort grattis, ni som tyvärr inte plussa, äg välkomna att hänga med oss andra i bim augusti.
    Själv har jag äl vilken dag som helst, håll tummarna för mig, snälla snälla !


    Håller tummarna! :)

    Själv är man på BIM+4 idag. Ingen mens och inget plus..
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-07-30 21:49:41 följande:
    Så länge mensen lyser med sin frånvaro så finns det hopp! Håller tummarna :)
    Sant! Vågar inte ens tänka på hur lycklig jag hade blivit om jag plussat. Gubben är bortrest till på söndag och jag har redan börjat leka med tanken att det vore så underbart att överraska honom med denna nyhet när han kommit hem. haha Dock har jag ju inte ens plussat, så går ju händelserna LITE i förväg.. ;)
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-07-31 06:15:02 följande:
    Förstår precis vad du menar! Jag har denna månad möjlighet att plussa på mannens födelsedag. Fatta vilken grym present jag skulle ge honom då ;). Så leker lite med den tanken jag med :). Men men, en bit kvar dit för min del så tar bara en dag i taget just nu. Hoppas din tant röd fortsätter att hålla sig borta och att du plussar nu i dagarna :)
    Åh, snacka om världens finaste födelsedagspresent! Slå in en napp eller dylikt i ett fint paket med en lapp på; "Grattis till världens finaste blivande pappa!"

    Är nog helt rätt inställning att ta en dag i taget. Försöker ha inställningen att "det händer när det händer", men kontrollfreak som man är så är det inte så lätt!

    Heja oss!
  • Delinda
    FruA78 skrev 2014-07-31 07:33:17 följande:

    Inget plus denna gång heller ????Dessutom kom den en dag för tidigt och helt plötsligt har jag en menscykel på 24 dagar istället för 30-31 som jag alltid haft tidigare. Går över till augusti tråden och lycka till till er som är kvar och grattis till er alla som redan plussat.


    Du försöka se det positivt! En kort menscykel = fler chanser per år att bli gravid!

    Själv har man en oregelbunden cykel på ca 38 dagar. En jädra lång väntan varje månad med andra ord..

    Lycka till i augusti!
  • Delinda
    FruA78 skrev 2014-07-31 07:42:58 följande:

    Tack Delinda!

    Jo det blir ju fler försök per år men just nu känns det tyngre för varje månad det inte blir något. Det blir försök 10 nu i augusti.

    Lycka till och hoppas att du plussar nu!


    Förstår verklig det! Vi har också försökt ett tag och jag har precis bokat tid hos privat gyn för att kolla upp hormonnivåer och dylikt för att börja nysta i ifall något kan vara fel. Inte minst är det skönt att få svart på vitt hur det ligger till. Håller tummarna för oss!
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-07-31 07:55:51 följande:
    OM jag plussar slår jag nog in testet :) men det kluriga är att min dotter är hemma och det blir lite svårt att ge presenten utan att hon märker. Vill inte berätta för henne så pass tidigt. Aja, känns som ett lyxproblem om vi nu kommer dit :)

    Jag är också jordens kontrollfreak men känner mig relativt avslappnad just nu. Även om både jag och min sambo längtar enormt efter plusset :). Men tills plusset dyker upp så njuter vi av varandra och livet och försöker tänka som er, det händer när det händer. Sen får det mer än gärna hända snart haha :).

    Ja heja heja oss!!
    I så fall får du gömma den till dottern gått och lagt sig och då säga "älskling, jag har faktiskt en födelsedagspresent till" ;)

    Håll mig uppdaterad!
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-04 14:07:29 följande:
    Hur går det för dig Delinda? :)
    Mensen har kommit även denna gång.. Eftersom mina senaste cyklar varit runt 40 dagar och denna var 45 har jag nu varit hos doktorn. Har fått hormoner som förhoppningsvis skall hjälpa mig få bukt med menscykeln och därav även göra mig mer fertil. Misstänker att jag inte har ägglossning, men hormonerna skall förhoppningsvis hjälpa till att få igång det hela.

    Fick i veckan reda på att en av mina bästa vänner är gravid. Så glad för hennes skull men kan inte låta bli att bli ledsen över att det inte kan få bli min tur. Och igår när ytterligare en vän till min kille meddelade att även de skall få barn kunde jag inte låta bli att bryta ihop. Sa till min kille att om det nu visar sig att jag faktiskt inte kan få barn, får han hitta någon annan för jag vet hur gärna han verkligen vill ha barn. Då kramade han mig och sa "skulle vi mot all förmodan inte kunna få barn skiter vi i det och köper en massa hundar istället". <3
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-04 20:48:22 följande:
    Men vilken skit! :(. Ledsen för din skull :(.

    Jobbigt med så fruktansvärt lång cykel. Bra att du får hjälp!

    Själv ska jag till läkaren pga att jag inte får ÄL-sekret som man "ska" få :/.

    Förstår att det känns tungt att höra om andra :(. Jag har själv inte kommit till den punkten ännu men kan tänka mig att jag nog gör det om några månader. Hoppas att vi snart får vara dom som berättar om våra plus :)
    Jag har inte heller sån där ÄL-sekret som man "ska" få, så du får väldigt gärna uppdatera mig om vad de sa!

    Jag hoppas också det. Håller tummarna stenhårt för oss!
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-06 06:14:48 följande:
    Nä :(
    Jag vet också vänner som inte haft det och ändå blivit gravida. Vad sa de när du pratade med dem för att boka tid?
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-09 23:18:13 följande:
    Helt klart! Jag tycker det är underbart att dom vill kolla mig. Mina vänner som gjort ivf höjde rejält på ögonbrynen när jag berättade att en gynläkare ska undersöka mig och eventuellt utreda mig :(
    Vad sa läkaren? Kram
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-31 17:29:35 följande:
    Inte så mycket. Allt verkar "ok" så att säga. Fick provera utskrivet för att förlänga min lutealfas. Om det inte tagit sig till årsskiftet skulle vi återkomma för utredning. Men det hoppas vi inte på ;)
    Jag fick också provera utskrivet! I mitt fall för att få en kortare cykel. Hur skall du ta dem? Jag är lite nojig för det där med tabletter och hormoner så har inte börjat ta dem än dock. Tänkte vänta en månad till och sätta i gång med dem i okt. Har hört att man kan få en del biverkningar. Har du hört något om det?
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-08-31 22:01:41 följande:
    Jag skulle ta dom från ÄL.

    Jag har inte heller vågat ta dom! Läst så mycket negativt och tänkte som du vänta in en cykel till innan jag tar dom. Hur ska du ta dina tabletter?
    Jag skall ta mina tio dagar efter mens för att "kicka igång" mensen tidigare eftersom jag har så lång cykel. Men har läst på vissa ställen att man inte får ÄL under tiden man tar provera så förstår inte hur det skall kunna göra en fertil? Förstår du hur det hänger ihop?
Svar på tråden BIM Juli 2014