• Anonym (Otrohet straffas)

    Komma över otrohet

    Hej
    Min man och jag har känt varandra i snart 16 år. Vi har haft ett stormigt förhållande fyllt med passion och svartsjuka. För 9 år sedan lugnade allt ner sig och vi hade det riktigt bra ett par år. Tills jag blev gravid med barn nr 2. Allt var bra med oss så länge jag var hemma med barn. När jag väntade barn nr 2 kände jag mig så ensam.

    Min man och jag kom in i en ond cirkel och tillslut pratade vi inte ens med varandra. Vi levde under samma tak men hade inget förhållande.
    I samma veva kommer jag i kontakt med en gammal flirt till mig och vi i ledde ett mail förhållande.

    Ingen fysiskt kontakt utan via mail jag började må dåligt av det hela och avslutade med tanken att jag först måste avsluta det förhållandet som jag satt i. Min man fick reda på mitt bra förhållande och saker var hemska under en lång tid. Vi har nu efter drygt 3 år börjat hitta tillbaka till varandra.

    För 4 dagar sedan går han igenom min jobbdator och hittar våra mail jag trodde att jag deletat dem sedan länge.

    Allt rasar och vi är tillbaka till ruta 1. Måste man visa innehållet på samtlig mail? Jag förstår inte hur det ska göra saken bättre?han tycker nu att jag är vidrig och äcklig och maler på som bara den.

    Det här hände ju för snart 3 år sedan och han fick ju reda på det redan då och det var jäkligt klumpigt att ha de där breven kvar i min inbox.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag förstår att han är besviken och äcklad och allt det där men det är ju gammalt och jag vet inte ens om jag vill fortsätta. Jag vet att det kommer innebära att han kommer vara hemsk mot mig ytterligare 2 år eller nåt.

    Dessutom visste han redan om det.

    Vilsen

  • Svar på tråden Komma över otrohet
  • Anonym (Jolie)

    Tycker det hela låter rörigt, du var otrogen utan att vara fysisk och han förlåter dig, sn hittar han dina mail och blir arg? Känns som om han kör Eftr. Anledning att vara arg och ha dt jobbigt i förhållandet. Sätt dig nd och förklara att detta inte är okej, antingen har han förlåtit dig eller ej. Om han inte har det betyder det ändå att han inte litar på dig och inget förhållande fungerar utan tillit. Finns bättre saker att lägga sin tid och energi på än tjafs och bråk

  • Anonym (Otrohet straffas 2)
    Anonym (Jolie) skrev 2014-06-16 00:33:12 följande:
    Tycker det hela låter rörigt, du var otrogen utan att vara fysisk och han förlåter dig, sn hittar han dina mail och blir arg? Känns som om han kör Eftr. Anledning att vara arg och ha dt jobbigt i förhållandet. Sätt dig nd och förklara att detta inte är okej, antingen har han förlåtit dig eller ej. Om han inte har det betyder det ändå att han inte litar på dig och inget förhållande fungerar utan tillit. Finns bättre saker att lägga sin tid och energi på än tjafs och bråk

    Jag skriver från mitt jobb och loggar in från ett annat konto., men jag är TS..
    Jag är inne på samma sak, men när han lägger fram det som han gör känner jag mig så skyldig.
    Dessutom berättade han det för våra barn igår 6,8 år gamla att mamma tycker om andra och mailar andra m.m

    Vilket resulterade i att vår äldsta blev jätterädd och började fråga mig massor av saker..
    Jag försvara fortfarande inte det jag gjorde, det var helt fel, men vi har redan gått igenom detta.

    Nu har han dessutom berättat för samtliga av sina killkompisar så med andra ord hela vår vänskapskrets.
    Jag vet inte om jag fixar att gå igenom detta igen..

    åhh andra sidan skulle jag kanske ha skilt mig innan jag pratade med någon annan på så vis..
  • Hopp o Kärlek

    Berättar han för alla så har han nog redan bestämt sig för att det finns inget du och han....tyvärr..... Kan bara hoppas på att han kan sköta en skilsmässa utan att dra in barnen! Det han sa till så små barn är inte bra! HAN borde växa upp lite!!

  • Anonym (Otrohet straffas 2)
    Hopp o Kärlek skrev 2014-06-16 16:13:48 följande:
    Berättar han för alla så har han nog redan bestämt sig för att det finns inget du och han....tyvärr..... Kan bara hoppas på att han kan sköta en skilsmässa utan att dra in barnen! Det han sa till så små barn är inte bra! HAN borde växa upp lite!!

    Det kanske är ett sätt för honom att gå vidare men de signalerna ger han verkligen inte.. Jag förstår att han är extremt upprörd men jag tycker också det är helt fel att dra in barnen och våra vänner..

    Han tittar igenom allt jag gör på internet han kollar igenom min telefon, har full koll på min ekonomi då han ser mina konton och vad jag gör för transaktioner..så här har det varit länge.

    Jag är säkert inte lätt att leva med och jag tror att han aldrig någonsin kommer att lita på mig igen..Visst jag låter honom hållas är som en öppenbok det enda jag faktiskt inte vill att han ska läsa är mailen som skickades fram och tillbak mellan mig och den andra mannen för det kommer i vårt fall inte göra någon skillnad.. han såg dessutom de flesta samtidigt som han såg att de alla upphörde för över 2 år sedan..
  • Hopp o Kärlek

    Du kanske skall fundera på hur du vill ha det framåt i ditt liv... vill du bli så kontrollerad? Vill du att han blandar in barnen jämt (fast det kommer han nog göra i vilket fall som). Men det låter lite som att han passar på nu och ta ut lite av sin ilska.

    Det är ju inte en ny sak utan han har bara sätt mail som är två år gamla.... det innebär att han har gått tillbaka för att gotta ner sig? Hmm jag vet bara att om jag skulle vara han så skulle det vara ett sätt att försöka avsluta...

    Familjerådgivning är ett hett tips!

  • Anonym (lämna)

    Nej, det känns inte som en bra relation. Hans behov att konrollera dig verkar ju väl överstiga ett normalt beteende.
    Jag skulle aldrig läsa min mans sms eller mail, öppna brev etc som är adresserat till honom.

    Att återigen bli upprörd över ngt ni redan gått igenom verkar inte sunt och absolut INTE att säga så till era små barn. Hur dum får man vara?!

    Ni kan ju prova familjeterapi och då måste du också ställa krav på vad DU vill ha, inte bara låta honom känna sig sårad. Du är ju inte och har inte varit nöjd i ert förhållande.

    Lycka till.

  • Anonym (Otrohet straffas 2)
    Anonym (lämna) skrev 2014-06-16 16:56:17 följande:
    Nej, det känns inte som en bra relation. Hans behov att konrollera dig verkar ju väl överstiga ett normalt beteende.
    Jag skulle aldrig läsa min mans sms eller mail, öppna brev etc som är adresserat till honom.

    Att återigen bli upprörd över ngt ni redan gått igenom verkar inte sunt och absolut INTE att säga så till era små barn. Hur dum får man vara?!

    Ni kan ju prova familjeterapi och då måste du också ställa krav på vad DU vill ha, inte bara låta honom känna sig sårad. Du är ju inte och har inte varit nöjd i ert förhållande.

    Lycka till.
    Tack, till saken hör att jag när dett drogs upp för över 2 år sedan ville skilja mig men han blev så förstörd över det hela att jag valde att stanna kvar..terapi fungerar inte då han inte ser vad han gör fel.. det går in genom ena örat och ut genom andra, men jag förstår inte att jag ska fortsatt ha så dåligt samvete..

    Hans kontrolbehov är inte Ok, men till hans försvar har denna man funnits tidigare i vårt förhållande för drygt 10 år sedan då vi hade en av våra svackor..men sedan har vi inte haft kontrakt på över 10 år.. en dag sprang jag på den andra mannen i affär och vi inledde en email romans...

    Med det sagt måste jag säga att vi hade det allt annat en bra.. vi pratade inte med varandra, vi gjorde inget tilsammans och jag dog inombords.. jag tog upp det hela redan då att vi behövde prata men det blev aldrig så.

    Jag vill inte utpeka mig själv till offer för det är jag inte,  men jag är trött på det här evigt trött..
  • Anonym (psykos)

    Lämna honom eller lär honom en läxa att inte sitta och leka med dina känslor och får dig att ''hänga'' i två år ?
    wtf ? seriöst mår han bra eller? han försöker trycka ner dig för att må bra !!!!! mitt ex var exakt så där jag snackade med en tjej på FB vi hade ett kort förhållande ( vi snackade dock aldrig om sex ens ) hon får reda på det så tortera hon mig i två år i streck tills jag inte orkade mer och dumpade hennes sorry ass!

  • Anonym (lämna)
    Anonym (Otrohet straffas 2) skrev 2014-06-16 17:17:10 följande:
    Tack, till saken hör att jag när dett drogs upp för över 2 år sedan ville skilja mig men han blev så förstörd över det hela att jag valde att stanna kvar..terapi fungerar inte då han inte ser vad han gör fel.. det går in genom ena örat och ut genom andra, men jag förstår inte att jag ska fortsatt ha så dåligt samvete..

    Hans kontrolbehov är inte Ok, men till hans försvar har denna man funnits tidigare i vårt förhållande för drygt 10 år sedan då vi hade en av våra svackor..men sedan har vi inte haft kontrakt på över 10 år.. en dag sprang jag på den andra mannen i affär och vi inledde en email romans...

    Med det sagt måste jag säga att vi hade det allt annat en bra.. vi pratade inte med varandra, vi gjorde inget tilsammans och jag dog inombords.. jag tog upp det hela redan då att vi behövde prata men det blev aldrig så.

    Jag vill inte utpeka mig själv till offer för det är jag inte,  men jag är trött på det här evigt trött..

    Känns som om ert förhållande är över. Kanske dags att göra slag i saken och stå fast vid det den här gången. Tänk också på dig, du har ett långt liv framför dig, hur vill du leva det?!
  • Anonym (Otrohet straffas 2)

    Nej det vill jag egentligen inte men får sjukt dåligt samvete av att bara tänka på mig i det här läget och jag tyckler av någon anledning så synd om honom. Han är så traditionell och ser oss tillsammans för alltid..

Svar på tråden Komma över otrohet