• h0pe79

    Hjälp, jag har bestämt mig!

    Hej allihopa,

    Jag har varit medlem här ett tag men tidigare har det varit annorlunda än det är idag. Jag ville ha barn redan när jag närmade mig 25 år men när detta inte hände och jag började närma mig 30 så lovade jag mig själv att om jag fortfarande inte hade hittat någon kille eller blivit med barn sommaren jag fyllt 35 så skulle jag åka till Danmark.

    I början av året fyllde jag 35, nu är det sommar.. Jag är fortfarande singel och Mr Right står inte direkt och knackar på dörren så för någon månad sen började min resa. Jag tog kontakt med Storkklinik i DK och sen började jag söka på nätet och det var då jag fick upp ögonen för privat donator här i Sverige! Jag läste på, jag pratade med mina vänner och jag blev medlem på donor.se 

    Idag har jag varit på jakt efter sprutor och ikväll kommer min donator och första försöket inleds. Jag är livrädd, på ett bra sätt kanske man ska säga? :) Det här är något jag aldrig trodde att jag skulle göra när jag var yngre men jag vill inte bli gammal utan att ens ha försökt få barn.

    Jag bor utanför Stockholm, är 35 år och det här är mitt första försök att bli gravid. Är det någon som är i samma situation? Som kanske vill maila och ev träffas och få snacka av sig med allt? Jag har vänner som stöttar mig till 100% men vore guld värt att få prata med någon som är i samma situation :)

    Hör av dig, här eller på PM!

  • Svar på tråden Hjälp, jag har bestämt mig!
  • Akua

    Så coolt! Jag är snart 27 år och har varken barn eller Mr Right. Jag har velat haft barn länge! Jag är ju inte alls i samma sits som du, men när jag aldrig träffar den rätte så tänker jag att kliniken i Danmark kan vara en lösning när jag närmar mig din ålder. Tycker du är så modig! Hade ingen aning om att det går att göra i Sverige. Vill du berätta lite mer om hur det funkar i Sverige?

  • h0pe79
    Akua skrev 2014-06-15 18:42:33 följande:
    Så coolt! Jag är snart 27 år och har varken barn eller Mr Right. Jag har velat haft barn länge! Jag är ju inte alls i samma sits som du, men när jag aldrig träffar den rätte så tänker jag att kliniken i Danmark kan vara en lösning när jag närmar mig din ålder. Tycker du är så modig! Hade ingen aning om att det går att göra i Sverige. Vill du berätta lite mer om hur det funkar i Sverige?
    Tack, just nu känner jag mig pytteliten och livrädd :) Men det är en känsla jag nog inte kan beskriva helt rätt. Kan inboxa dig och berätta mer :)
  • h0pe79
    Akua skrev 2014-06-15 18:42:33 följande:
    Så coolt! Jag är snart 27 år och har varken barn eller Mr Right. Jag har velat haft barn länge! Jag är ju inte alls i samma sits som du, men när jag aldrig träffar den rätte så tänker jag att kliniken i Danmark kan vara en lösning när jag närmar mig din ålder. Tycker du är så modig! Hade ingen aning om att det går att göra i Sverige. Vill du berätta lite mer om hur det funkar i Sverige?
    Jag får inte skicka meddelanden till dig? :( Kan du skicka till mig så kan jag svara?
  • Akua
    h0pe79 skrev 2014-06-15 18:50:50 följande:
    Tack, just nu känner jag mig pytteliten och livrädd :) Men det är en känsla jag nog inte kan beskriva helt rätt. Kan inboxa dig och berätta mer :)

    Förstår att du känner dig så! Inget lätt beslut och du kommer säkert bli bemött med många korkade frågor. Jag har skrivit till dig nu så förhoppningsvis borde du kunna svara mig.
  • plopp76

    Hej!

    Vad roligt att du bestämt dig och tagit steget! Grattis! Jag är inte i samma sits som du, men har varit och vet vilka känslostormar som man kan få :) Både kalla fötter och stor förväntan så klart!

    Ett tips om du vill få tag på grejer till heminsemination så kika här: www.heminsemination.nu/

    Jättegulliga tjejer som har den sidan :) Sen om det är just sprutor du vill hitta så finns det zoo-butiker på nätet som har. Tex här: www.zoosajten.se/doseringsspruta-p-1579-c-118.aspx det är exakt samma spruta som man kan köpa på apoteket, sterilt förpackad. Men dom säljer den som doseringsspruta istället.

    Önskar dig stort lycka till!

  • h0pe79
    plopp76 skrev 2014-06-15 20:49:00 följande:
    Hej!

    Vad roligt att du bestämt dig och tagit steget! Grattis! Jag är inte i samma sits som du, men har varit och vet vilka känslostormar som man kan få :) Både kalla fötter och stor förväntan så klart!

    Ett tips om du vill få tag på grejer till heminsemination så kika här: www.heminsemination.nu/

    Jättegulliga tjejer som har den sidan :) Sen om det är just sprutor du vill hitta så finns det zoo-butiker på nätet som har. Tex här: www.zoosajten.se/doseringsspruta-p-1579-c-118... det är exakt samma spruta som man kan köpa på apoteket, sterilt förpackad. Men dom säljer den som doseringsspruta istället.

    Önskar dig stort lycka till!
    Ja det är helt galet, läskigt men underbart. Så mycket känslor på en å samma gång =D 

    Jag har kikat lite på deras sida faktiskt, funderar på att beställa sprutor från dom då det var himla svårt att locka till sig från apoteket. Ska även kika på zoosajten :) Tack snälla för tipsen, jag är ju helt novis på det här så alla tips är väldigt välkomna.

    Tusen tack =D
  • plopp76
    h0pe79 skrev 2014-06-15 22:13:30 följande:
    Ja det är helt galet, läskigt men underbart. Så mycket känslor på en å samma gång =D 

    Jag har kikat lite på deras sida faktiskt, funderar på att beställa sprutor från dom då det var himla svårt att locka till sig från apoteket. Ska även kika på zoosajten :) Tack snälla för tipsen, jag är ju helt novis på det här så alla tips är väldigt välkomna.

    Tusen tack =D



    Jag har nog ett gäng sprutor kvar sen jag körde... Om du vill så kan jag skicka dem till dig? Dom ligger bara i en låda då jag skaffat mig en sambo som nu gör det jobbet
  • h0pe79
    plopp76 skrev 2014-06-15 22:26:47 följande:
    Hur gick det förresten? Första besöket av donatorn?
    Åh jag vill oxå ha en sambo som kan hjälpa mig haha :D

    Det vore superschysst, jag lär behöva ett gäng till. Jag kan betala oxå bara säga till.

    Åh fy, jag var så nervös att det kändes som jag skulle kräkas, men han var trevlig och han var oxå nervös faktiskt vilket kändes lite bra :) Han gjorde sitt och sen gick han. Nu får vi se om han kommer igen imorgon eller på tisdag. Sen reser jag bort i två veckor och ja när jag kommer hem vet jag om det funkade eller inte :)

    Hare inte jättestora förhoppningar då det är första gången jag testar men man vet aldrig.
  • plopp76

    Nu är värsta över! Nästa gång kommer det kännas lite mindre jobbigt och nervöst

    Jag pm-ar dig så kan vi byta adress Du kan få dem mot att jag får nån fin disktrasa från stan där du bor, jag samlar på disktrasor. Jag vet, det låter jätteknäppt. Men det är roligt och det finns så många fina! Det brukar alltid finnas nån trasa med motiv från stan elledningar som är speciellt där man bor... Nån sevärdhet eller nåt

Svar på tråden Hjälp, jag har bestämt mig!