• AnnaOctavia

    Vi som har barn födda 2011 & tänkte skaffa syskon nu

    Hej!

    Nu tänkte vi skaffa ett syskon. Vi har en son som är född mars 2011 och känner nu att det är dags att utöka familjen.
    Känns riktigt kul och skapar denna tråd & hoppas att några hoppar in.

    Äter mina sista sockerpiller nu sen börjar det.

    Är det kanske även nån som har erfarenhet om hur lång tid det tar att bli gravid efter ppiller? 
    Det är väldigt olika men berätta gärna er historia.

    När vi skaffade vår son så gick det på första försöket så vi hoppas på samma tur.


  • Svar på tråden Vi som har barn födda 2011 & tänkte skaffa syskon nu
  • Mee11

    Hej har också en son född 11, har kört på säkra perioder så har inte ätit några P-piller på flera år. Nu blev det ett halvdant försök vid äl den 15 juni så tror inte det tog sig. Har beräknad äl den 1:a juli på sonens födelsedag. Iofs så gör min mens som den vill och är inte att räkna med. Började med rosenrot för att få ordning på den igen!

  • AnnaOctavia

    Hej ! =)

    Va kul att du hoppade in här.

    Igår tog jag mitt sista sockerpiller och började INTE på ny karta idag haha =)

    Så hoppas att det går snabbt som sist.

    Hoppas du får  ett plus den 1 juli.

    Själv blir de att invänta ÄL nu. =)

  • Mee11

    Spännande! Ja jag håller tummarna har redan börjat inbilla mig att det har tagit sig. Ska testa i morgon tror jag! ????

  • AnnaOctavia
    Mee11 skrev 2014-06-26 22:37:24 följande:
    Spännande! Ja jag håller tummarna har redan börjat inbilla mig att det har tagit sig. Ska testa i morgon tror jag! ????
    Åh hoppas du får ett plus.

    Let me know hur det gick =)
  • Mee11

    Verkar ute ha blivit något, det var negativt. Men minst 4dgr kvar till bim! Annars blir det till att försöka vid äl

  • AnnaOctavia
    Mee11 skrev 2014-06-27 21:26:05 följande:
    Verkar ute ha blivit något, det var negativt. Men minst 4dgr kvar till bim! Annars blir det till att försöka vid äl
    Jag hoppas jag har ÄL denna vecka =)
  • längtarigen

    Vi har en son född juni 2011 och hoppas nu på ett syskon 2015...tredje försöket nu och bim 7/4, massa s h mtom som tyvärr andra månader visat sig vara pms och inte grav-symtom så jag känner mug mest less och irriterad med humörsvöngningar from hell...

  • Mee11

    Min mens kom som på beställning den 1/7! Så nu får vi köra på ordentligt vid äl

Svar på tråden Vi som har barn födda 2011 & tänkte skaffa syskon nu