• siggexx

    Överleva fantasier om andra

    Hej! Jag är en tjej som har ett allvarligt problem med tillit till män. Problemet började som liten då jag bevittnade mycket otrohet, sex och misshandel där män i min närhet bedrog sina kvinnor. Ofta var man otrogen med väninnor till deras fruar/flickvänner. Både rent fysiskt och genom porrtidningar (vilket jag alltid associerat till en slags otrohet eftersom man därigenom visar att den egna kvinnan inte är tillräcklig för honom). Jag har själv blivit bedragen ett flertal gånger i livet. När jag har varit tillsammans med en man i några månader börjar tankar på mina jobbiga erfarenheter ta över och jag tar för givet att han (liksom de män jag vuxit upp med) är mer intresserad av andra än av mig. Jag är övertygad om att han tänker på sexiga tjejer eller andra attraktiva kvinnor han träffat under dagen. Kanske någon av mina väninnor. Därför dör min sexlust och jag vill inte ha sex. Jag mår så dåligt över mina tankar. Vad jag förstår efter att ha läst sexspalter i andra forum så är det vanligt att män fantiserar om andra kvinnor eftersom de av naturen ska föröka sig och har lust att betäcka så många kvinnor som möjligt. Samtliga mina förhållanden har tagit slut (sexuellt) p g a att jag ständigt tänker på alla läckra kvinnor han förmodligen tänker på. Dessa tankar håller på att ta död på mig för jag mår väldigt dåligt av dem. I dagsläget har jag en relation som jag vill fortsätta leva i men dessa tankar har tagit över och jag håller på att (som vanligt) lämna förhållandet p g a mina destruktiva tankar. Hur kan man överleva ett förhållande när man tänker som jag? Jag skulle bli jätteglad om jag fick råd och tips. Med vänlig hälsning Cecilia


    CL
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 21:55
    Finns det någon annan därute som har tänkt som jag men som har kommit fram till alternativa tankesätt - eller som helt enkelt accepterar att sin partner har sex med andra (i sina tankar) när han/hon har sex med dig? Tacksam för alla erfarenheter på området. Liksom tankar från män som kan förklara hur man som tjej ska se på fenomenet. Tacksam för synpunkter!
Svar på tråden Överleva fantasier om andra