• Kakan1976

    IVF augusti 2014 - försök två eller mer...

    Hej!

    Startar en tråd för oss som kör ägguttag och återförande under augusti 2014. För mig är det tredje försöket. eller fjärde egentligen eftersom jag gjort ett FET också.
    Jag kör långt protokoll och börjar spraya med Suprecur den 10:e juli. Efter det kör jag Gonal-f, 225 e.

    Jag är 37 år och vi har försökt bli gravida i två år nu till hösten. Vi gör ICSI på grund av dålig spermiekvalitet men eftersom inte äggen satt sig så verkar det snarare vara det som är problemet just nu. Vårt första IVF-försök gjorde vi i november 2013.

    Jag skriver om mina försök i min blogg som ni gärna får läsa: kakan1976.blogspot.se/

    Så vilka är med mig och vill stöta och blöta alla frågor som man har i den här jäkla IVF-karusellen?

    Kram Kakan

  • Svar på tråden IVF augusti 2014 - försök två eller mer...
  • Kakan1976

    Välkomna! Fyll på när ni går med i tråden, copy paste :)

    Spraystart:
    Kakan1976 - 10:e juli

    Sprutstart:
    Kakan1976 - troligtvis v. 31

    ÄP:
    Kakan1976 - v. 33

    ET:
    Kakan1976 - v.33

    FET:

    TD:

  • frugis

    Kliver in här, kommer påbörja ivf försök 2 vecka 33 (om allt går som det ska)

    Så nu är det "semester" från allt i 7 veckor. Kommer köra korta protokollet igen lät det som på barnmorskan.

    Är 30 och vi har försökt i 2 år innan första ivfen.

  • Kakan1976

    Hej Frugis!

    Skönt med semester innan det är dags. Jag sätter igång precis innan med nässprayen men känns skönt att slippa smyga med den på jobbet.

    Då hoppas vi att det blir andra gången gillt för er!

    Har ni fått någon diagnos på barnlösheten?

  • frugis

    Ja precis låta kroppen vila lite innan nästa omgång.

    Jag berättade för min chef att jag ska ivfa och han var mer förstående än jag trodde.

    Enligt kliniken ingen diagnos men min vanliga gyn misstänker endometrios även fast det inte syntes något på laparoskopin, men jag vet inte. Ofrivillig barnlöshet. Själv? Har ni någon diagnos?

  • Kakan1976

    Ja min sambo har dålig spermakvalitet men vi har satt tillbaka väldigt fina embryon efter ICSI så det borde ha funkat. Men att inte ägget fäster verkar vara de flestas problem när man väl satt igång med IVF.

    Hur gick det med antal ägg med mera på första försöket? Inget till frysen?

  • frugis

    11 ägg, 5 mogna, 3 befruktade, 1 till mig, 0 till frysen.

    Känns inte så roligt att behöva köra allt igen men nu vet man vad man ger sig in på.

    Ja du att få embryot att fästa verkar vara svår för många.

  • Kakan1976

    Okej, låter ungefär samma som jag har fått, kommer inte ihåg riktigt hur det var med antal men vid första så fick vi tillbaka ett jättefint, inget till frysen och vid andra tillbaka ett och ett till frysen. Vi har haft lite för få mogna så den här gången så ska vi köra 225 enheter Gonal-f hela perioden, (första försöket 150, andra 225 som sänktes till 187,5) och sen köra på lite fler dagar. Detta ska jag verkligen påminna om för så borde de ha gjort sist enligt läkaren men den läkare som gjorde ultraljudet och som bestämde datum för uttag hade inte tittat ordentligt i journalen och sett att vi hade många omogna utan utgick endast från storleken på äggen. Det är väl underbart att man själv ska hålla reda på sådant här? Jag hoppas verkligen på mogna bra ägg den här gången så att vi har några FET-försök om det inte skulle bli något på färskförsöket. Så jäkla skönt att slippa hormonerna, in och ut på tio minuter var det för mig på FET sist. Easy peasy.


     


    Var gör du din behandling? Jag är på Sahlgrenska. Går du där kanske det är värt att fråga om antal omogna ägg och planen för att undvika det?

  • frugis

    Jag går på ivf kliniken sthlm, en privat klinik (men får 3 försök via staten pga vårdgrantin) men jag påpekade det till barnmorskan jag pratatde med i måndags att 6ägg var omogna. Kanske sätta in ovitrellen lite tidigare eller vänta 2 dagar?

    Vi får se vad de säger och gör, vi kommer ändå köra naturliga vägen under sommaren.

    Jag är en av de som har sån mensvärk att värktabletter inte alltid hjälper åtminstone inte helt. Så pyton mår man å värktabletter "bör man inte ta" heh, då fungerar inte jag alls.

    All denna väntan gör en galen ibland.

  • Kakan1976

    Okej, för min del så har de sagt att jag ska ta en högre dos av Gonal-f och kanske hålla på några extra dagar med sprutorna innan uttag.

    Alvedon hjälper inte mot mensvärken? Det får man ju ta i alla fall och Panocod, det tar jag om jag får migrän istället för min vanliga migränmedicin.

    Ja man får ha en ängels tålamod för att palla med det här. Att ge upp är inget val så det är bara att kämpa på. Heja oss!

  • frugis

    Nä du alvedon är helt värdelöst bara den, i kombination med ipren fungerar det bättre men bara alvedon hjälper mot lite feber för mig.

    Japp vi kämpar vidare! Hejja hejja!

Svar på tråden IVF augusti 2014 - försök två eller mer...