Kela1981 skrev 2014-08-02 00:03:29 följande:
En fråga; när somnar era bebisar för natten? Och hur många gånger vaknat dom och vill ha mat sen? Det känns som alla man pratar med har bebisar som antingen sover natten igenom eller bara vaknar en gång per natt.
Vår tjej sover oftast en omgång i vagnen mellan 18-20 sen får hon mat, är uppe kanske en timme och är glad och pigg och sen börjar kriget. Någonstans mellan 20-21 så har hon en skrik-period som heter duga! Det spelar ingen roll vad jag gör för hon bara vrålar tills hon är rent svettig och till slut bara hostar hon stackarn för hon är helt slut. Därefter har hon jättesvårt att komma till ro och i dag har hon precis somnat nu vid midnatt. Sen vaknar hon en gång vid ca 2-4,30 och 7 och vill ha mat. Då är det oftast inga problem med att få henne att somna om men nu på kvällen är det jättejobbigt.
Någon annan som har en bebis dom gör samma sak?
Vår kille började bli hyfsat regelbunden vid 6 veckors ålder.
Sover från 15:00 - 17:00
Somnar för natten mellan 20:30 - 21:30
Mellan dom två stunderna kan han vara lite gnällig å inte komma till ro. Men det blir bättre om jag hela tiden ger mycket gos, ofta erbjuder mat (ersättning) och provar att lägga honom i sängen för att se om han somnar. Annars får han somna i famnen så lägger jag honom i sängen efter en stund.
Oftast vaknar han för mat och blöjbyte i 30 min mellan 00-02. Och vaknar alltid kl04 igen för att vara vaken en timme, sova en timme och sedan vara vaken som vanligt på dagen.
Men idag var en sån där underbar dag som händer ibland och han sov från 21-04 utan att vakna och vilja ha något :D