• Anonym (Amelie)

    Fler som försöker baka en flicka?

    Hej!
    Vi håller på att baka en trea nu (började i maj), och med två pojkar från tidigare vore det väldigt skoj med en flicka! Har alltid drömt om och hoppats på barn av båda könen.
    Är 30 år själv, och killarna är 3 år respektive 8 månader. :)

    Hoppas vi är flera som (utan blodigt allvar, utan mera på skoj) försöker baka flicka just nu? Skulle vara roligt att följas åt och dela med oss av tips och råd och känslor!

    Kör ni med shettles (sex 3-4 dagar före äl) eller O+12 (sex 12 timmar efter äl)? Vi försöker med det förstnämnda.

    Bagaren: (Säg till om jag skall lägga till dig)

    Amelie, 30 år, två pojkar,testar sex 2-3 sagar före äl, tranbärskapslar, magnesium, kalcium, lactal balans.

  • Svar på tråden Fler som försöker baka en flicka?
  • Anonym (försökte)

    Fick + för en vecka sen o försökte oss på flickbak.

    Lite halvt bara, magnesiumbrus, tranbärsbrus, ingen duschkräm mellan benen o sex några dagar innan äl o strax efter

  • Anonym (Amelie)
    Anonym (försökte) skrev 2014-06-25 08:14:26 följande:

    Fick + för en vecka sen o försökte oss på flickbak.

    Lite halvt bara, magnesiumbrus, tranbärsbrus, ingen duschkräm mellan benen o sex några dagar innan äl o strax efter


    Grattis till plusset!! :) Ska ni ta reda på könet eller får det bli en överraskning? Har du många pojkar? Hmm, kanske man borde satsa på sex även efter äl, men svårt att veta när äl varit.. Och min man är inte så jätte ivrig på dethär med att baka flicka, så vet inte om han "är med" =P
  • Anonym (m)

    Har tre flickor och en pojke. Alla våra flickor blev till av en "slump" (kondom som sprack,slarv med skydd,för heta på gröten)

    Pojken var strikt planerad. Höll verkligen KOLL på min äl. Och vi hade sex PÅ äl dagen i 4 mån innan det tog sig(han tog lång tid att få till då jag annars blir EXTREMT lätt gravid).

    Inte för att vi ville ha eller planerade en pojke efter två flickor utan för att vi ville ha ett barn till(flicka eller pojke spelade ingen roll). Att det blev en pojke blev en överaskning. 

  • Anonym (Man)

    Är inte grundidén den att flickspermierna lever längre medan pojkspermierna är snabbare? Om man har samlag några dagar före ÄL skulle det då vara mest flickspermier som överlever till ÄL. Sen kan man dessutom avstå sex en vecka eller längre innan "befruktningssamlaget" så är det mest äldre spermier (=flickspermier) redan i utlösningen.

  • Anonym (försökte)

    Tack.

    Jo vi vill veta könet på rul om det går.

    Har tre pojkar så varit roligt med en dotter med.

    Jag tempade varje morgon o vet inte riktigt när man ha äl då men den morgonen den va lägre så tror jag det va äl o hade sex sen sent på kvällen.


    Anonym (Amelie) skrev 2014-06-25 08:31:53 följande:

    Grattis till plusset!! :) Ska ni ta reda på könet eller får det bli en överraskning? Har du många pojkar? Hmm, kanske man borde satsa på sex även efter äl, men svårt att veta när äl varit.. Och min man är inte så jätte ivrig på dethär med att baka flicka, så vet inte om han "är med" =P


  • Wind1a

    Hej
    Jag har 5 pojkar och jag försöker baka en flicka. Just nu går vi o väntar på tant röd och se om vi lyckats få ett plus eller ej.
    vi har kört på Shettles metod och kost och kosttillskott.
    Vi får se om det gick, ska eg ha mens i morn, senast söndag, spänd oro och längtan. Detta är mitt sista försök att få en dotter.
    kram

  • Anonym (Bella)

    Hej!
    Jag och min man planerar att skaffa ett tredje barn och vi har två pojkar sedan tidigare. Läst på mycket om Shettles och 0+12 metoden och vi kommer köra på Shettles eftersom den andra verkar vara lite svårare att hålla ordning på. Våra två pojkar har också blivit till på ägglossningsdagen så för oss verkar det ha stämt hittills...

    Det vi ska göra nu är att jag räknar några av mina cykler så att jag får stenkoll på när ägglossningen är på gång. Ha sex några dagar innan och sedan ta ett uppehåll över ägglossningen och dagarna efter. Mannen ska få basta/duscha varmt innan och gärna ha sparat sig några dagar med "sprutet". Jag kommer att äta mycket mjölkprodukter för att få i mig kalcium, äter också tranbärskapslar, extra folsyra och undviker koffein gör vi båda när det närmar sig.

    Vi ska nog börjar försöka i höst så inför dess samlar vi menscykel-koll och ser till att få i oss det som gynnar flickor. =)

  • Wind1a

    YES! det verkar som vi plussat!
    Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till..Ringa MVC?
    jag är upp-och-ner! Jag vill veta vad det är, tös/pojk! NU!!!

Svar på tråden Fler som försöker baka en flicka?