• Malinans

    Kallt Sverige = Utlandsresa

    Jag börjar bli riktigt less på den här sommaren här hemma i Sverige nu. Tror ni att det bli bättre i Juli? 

    Just nu så håller jag på att titta på resor för hösten. Vill ha värme! Någon mer som brukar resa på hösten? 

    Jag har kollat in ett lite otippat resmål, Sydafrika! Där är det varmt på hösten och det verkar vara ett så spännande land. Och inte så dyrt alls verkar det som. 

    Om man bokar flygstol och sen hyr boende på plats så kan man komma undan rätt billigt om man är ett gäng. Vi har kollat på den här villan som ligger nära Kapstaden. 

    www.campsbaysouthafrica.com

    Kolla vilken underbar utsikt och så är det nära till Taffelberget som är ett underverk! 

    Ni som har tips på fler resmål, skriiiiv! <3

  • Svar på tråden Kallt Sverige = Utlandsresa
  • Malinans
    Bergling skrev 2014-07-02 11:51:17 följande:

    Ett annat hösttips är Florida. Varmt och skönt och mindre folk än på sommaren.


    Det är ett resmål som jag verkligen skulle vilja ta mig till en vacker dag! Hur är vädret där på hösten?
  • Bergling

    Vi var där i slutet på oktober och då var det som bra svensk högsommar ungefär, d v s uppemot 30 grader på dagen och mellan 15-20 på natten.

    Sedan är det ju lite skillnad på t ex Orlando och Miami. Det är aningen varmare söderöver. Vi hade nog inte en regndroppe när vi var där.

  • Bellissa
    Malinans skrev 2014-06-25 13:06:35 följande:

    Jag börjar bli riktigt less på den här sommaren här hemma i Sverige nu. Tror ni att det bli bättre i Juli? 

    Just nu så håller jag på att titta på resor för hösten. Vill ha värme! Någon mer som brukar resa på hösten? 

    Jag har kollat in ett lite otippat resmål, Sydafrika! Där är det varmt på hösten och det verkar vara ett så spännande land. Och inte så dyrt alls verkar det som. 

    Om man bokar flygstol och sen hyr boende på plats så kan man komma undan rätt billigt om man är ett gäng. Vi har kollat på den här villan som ligger nära Kapstaden. 

    www.campsbaysouthafrica.com

    Kolla vilken underbar utsikt och så är det nära till Taffelberget som är ett underverk! 

    Ni som har tips på fler resmål, skriiiiv! <3


    Wow vilket häftigt ställe!! Dit vill jag åka med familjen eller på min bröllopsresa! :D 

    Sydafrika har jag alltid velat besöka, någon som har varit där och kan ge lite tips om vad man absolut inte får missa?
  • Mariiams
    Bellissa skrev 2014-09-24 13:01:50 följande:
    Wow vilket häftigt ställe!! Dit vill jag åka med familjen eller på min bröllopsresa! :D 

    Sydafrika har jag alltid velat besöka, någon som har varit där och kan ge lite tips om vad man absolut inte får missa?
    Missa för guds skull inte Kapstaden och vingårdarna där runt omkring. Tror att det är bra att bo i ett säkert område som Camps Bay verkar vara sen utgå därifrån. Jag har hört tidigare att man ska lägga mer pengar på ett bra och säkert boende. Resten kostar inte så mycket där nere =) 
Svar på tråden Kallt Sverige = Utlandsresa