• Puman1990

    10 dagar till bf , andra barnet, fler?

    Följas åt? När fick du första barnet?
    Några tecken på att förlossning är på g?

  • Svar på tråden 10 dagar till bf , andra barnet, fler?
  • xBellax

    Tjolahopp

    BF 7 juli

    Har sedan tidigare en son på 4 år som föddes i v 40+1. Då startade förlossningen med slempropp+värkar

  • Mimmi O

    BF 3/7 (5 dagar kvar)

    Första startade 38+5 med vattenavgång. Jag har alltså redan "gått över tiden" om jag jämför med ettan.

  • Bowser

    Tjo! Har BF 10 juli - har haft en del förvärkar men de går snabbt över...segt nu, tungt och så är jag supertrött hela tiden.

    Har en son född i mars 2012 sen tidigare.

  • Puman1990

    Har bf 8 juli så 10 dagar kvar idag, fick ettan bf-2 , startade med vattenavgång och sen värkar på natten, snabb förlossning :)

    Vill fan i mig inte gå över tiden..

  • Surrih

    BF 11 juli. Hade (tror jag) värkar igårkväll/natt. Tryckte i bäckenet och gjorde ont som det var en kökssoffa på väg ut! Smärtan kom och gick under några timmar. Lyckades somna, vaknade sen vid sju att det avtagit med smärtan men trycker fortfarande i bäcken och rygg. Hoppas det är på gång! Funderar på om man är i den där latensfasen. Men har inget riktigt att jämföra då första som kom för 6 år sen bara startade huxflux och gick väldigt fort.

  • xBellax

    Jag misstänker egentligen att min riktiga BF är en vecka senare. Dock visar sig samtliga uträkningar och alla ultraljud att det är den 7 juli.

    Mitt första barn vägde 4700g och var 53 cm. Därför kommer jag ej att behöva gå över tiden, vilket känns skönt! Dock är jag dörädd för förlossningen.......

  • Surrih

    Min första kom den 8 juli :) skönt att slippa gå över, oroar mig att allt ska stanna nu så får man gå över ist. :0 har du fått samtal för förlossningsrädsla?

  • Bowser

    Hade lite förvärkar bara med ettan, mer nu med tvåan - känner mer överlag tycker jag, det ilar och har sig - är väl att han trycker ner sig i bäckenet gissar jag. Hoppas det drar igång snart, hu för att gå över - första drog igång BF+2, hoppas den här vill ut tidigare :)

  • xBellax
    Surrih skrev 2014-06-28 10:41:09 följande:

    Min första kom den 8 juli :) skönt att slippa gå över, oroar mig att allt ska stanna nu så får man gå över ist. :0 har du fått samtal för förlossningsrädsla?


    Nja problemet är väl att jag blivit erbjuden men min rädsla har växt sig starkare och starkare desto närmare jag kommer. Har varit på ett samtal men just då var jag inte särskilt rädd
Svar på tråden 10 dagar till bf , andra barnet, fler?