• Trinity78

    Lågt testosteron?

    Nån som har haft för låga testosteronnivåer och har fått behandling för det? Har ni blivit gravida sen?


    Reproductively challenged
  • Svar på tråden Lågt testosteron?
  • Mamori

    Jag har det men har inte fått någon behandling, min gyn tyckte inte att det behövde behandlas trots att det var under gränsvärdet. Däremot trodde hon att det kunde vara orsaken till mina mellanblödningar (?). Jag har dock inte svårt att bli gravid utan väldigt lätt (för lätt). En mystisk sak är att jag blir nästan lättare gravid med p-piller än utan.

    Andra effekter som kan bero på detta men inte säkert:

    Jag är jättesmal på magen/runt midjan eftersom allt extra fett samlas på armarna.

    Har ingen tävlingsinstinkt whatsoever.

  • Trinity78

    Mamori, har det varit något problem med din menscykel? Jag frågar därför att min lutealfas har blivit jättekort, bara 5-6 dagar och det är inte normalt. 


    Reproductively challenged
  • Mamori

    Är det mellan ÄL och mensens första dag?

    Jag har nog ganska normal 12-13 dagar oftast, men jag börjar småblöda redan på dag 5-7 och småblöder fram till mensen börjar ordentligt. Så något skumt är det ju.

    Har fått testa att ta progesterontabletter (tror jag att det var) under tiden mellan ÄL och mens för att inte blöda emellan och gyn sade att jag inte kunde blöda medan jag tog tabletterna men jag blödde ändå! Lite mindre men precis som vanligt.

  • Trinity78

    Ja precis,  mellan äl och mens. Vad tråkigt att det inte funkade med progesteronet. Får du någon annan behandling? 


    Reproductively challenged
  • Mamori
    Trinity78 skrev 2014-07-08 21:21:26 följande:

    Ja precis,  mellan äl och mens. Vad tråkigt att det inte funkade med progesteronet. Får du någon annan behandling? 


    Nej, de verkade anse att det inte behövdes någon behandling/att man inte kunde göra något, vilket känns väldigt tråkigt.
  • Mamori
    Mamori skrev 2014-07-08 21:32:11 följande:
    Nej, de verkade anse att det inte behövdes någon behandling/att man inte kunde göra något, vilket känns väldigt tråkigt.
    Jo förresten, jag glömde. Jag fick prova vanliga p-piller under några månader för att "stabilisera", men jag småblödde ändå även när det inte var sockerpillervecka. Och jag blev gravid trots p-pillrena så de verkade inte ha någon effekt alls på mig. Konstigt.
Svar på tråden Lågt testosteron?