• Anonym (.)

    Du som är överviktig, vilka fetmarelaterade problem har du?

    Som rubriken lyder.

  • Svar på tråden Du som är överviktig, vilka fetmarelaterade problem har du?
  • Anonym (Hj)

    Inga. Mitt BMI ligger just nu på strax över 28. 74 kg till 162 cm. Har inga problem alls men så tränar jag å andra sidan flitigt.

  • Edina

    Det största problemet för mig är att fettet sätter sig på dumma ställen. Annars har jag inga problem av min övervikt.

  • Anonym (tjockis)

    Lite förhöjt blodtryck för min ålder, men inget alarmerande. BMI strax över 40.

  • Anonym (.)

    Ni som är överviktiga, blir ni också helt slutkörda rent fysiskt av fetman? Alltså att det är ansträngande att bära på alla kilon?

  • Anonym (inte fetma)

    Jag är överviktig, men rätt långt ifrån fetma ännu. Har lätt förhöjt blodtryck, men jag misstänker själv att det är stressrelaterat snarare än relaterat till övervikten. Annars har jag inga fysiska problem.

  • Anonym (inte fetma)
    Anonym (.) skrev 2014-07-09 14:47:22 följande:

    Ni som är överviktiga, blir ni också helt slutkörda rent fysiskt av fetman? Alltså att det är ansträngande att bära på alla kilon?


    Alltså det är ju skillnad på att bara vara överviktig och att lida av fetma... Jag har några kilo för mycket, men det är absolut inte ansträngande att bära på. MEN jag är fortfarande överviktig enl BMI.
  • La Lola

    Inga alls o har aldrig haft.

    Väger snart 74 o är 159 cm lång. Har vägt ca 15 kg till.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anonym (.) skrev 2014-07-09 14:47:22 följande:

    Ni som är överviktiga, blir ni också helt slutkörda rent fysiskt av fetman? Alltså att det är ansträngande att bära på alla kilon?


    Nix.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Fetast)

    Väger 150 kg till mina 163 cm. 

    Har inga egentliga problem, visst jag klarar inte av att springa särskilt mycket, och givetvis blir det tungt, men än så länge har jag inga skador eller sjukdomar som man kan koppla till fetman.

  • Kereza

    Vid 103 kilo (min maxvikt) hade jag faktiskt lite ont i knäna ibland.

    Fortfarande har jag liiite högt blodtryck (nu drygt 84 kilo) 

    Annars inga som helst problem. 

Svar på tråden Du som är överviktig, vilka fetmarelaterade problem har du?