• Happy14

    Min son har ett "sår" på läppen som inte läker? titta gärna.

    Min son har som en röd/lila "blåsa" el plita på underläppen, den gör inte ont, ser ut som det är öppet men det verkar vara "läkt" men jag tycker det ser läskigt ut, den har varit där i ung. Ett år... En dag var den bara där! Jag trodde det skulle försvinna men nej.. Någon som sett liknande ?? Ett ärr blir väl vitt på läppen... Är orolig! Den är mycket mer röd och lila än på bilden!

  • Svar på tråden Min son har ett "sår" på läppen som inte läker? titta gärna.
  • Amanda84

    Om han har haft märket där i ett år och du är orolig över det, varför i hela friden besöker du inte sjukvården?

  • sötare

    Kan ju vara någon typ av leverfläck eller dylikt. Men som ovan sa kontakta vården om du känner dig osäker

  • Happy14

    För jag trodde det var ett brännsår och att det blivit ett sådant ärr efter det, för sonen sa att han bränt sig hos sin pappa, men eftersom det varit oförändrat så länge nu så frågade jag pappan och han hade ingen aning vad som hänt. Ingen annan har reagerat i familjen eller hos tandläkare eller dylikt, och som sagt, eftersom sonen sa att han bränt sig, trodde jag det blivit så efter det, jag fick ju reda på igår att det bara var påhitt, jag är ingen idiot som skiter i mitt barn, allvarligt... Dessutom är vårdcentralen ett skämt. Vi var hos privat hudläkare i onsdags för en annan sak, och då hade jag ingen tanke på detta, men jag har mailat dem och hoppas de svarar på det.

  • Amanda84
    Happy14 skrev 2014-07-11 10:14:13 följande:

    För jag trodde det var ett brännsår och att det blivit ett sådant ärr efter det, för sonen sa att han bränt sig hos sin pappa, men eftersom det varit oförändrat så länge nu så frågade jag pappan och han hade ingen aning vad som hänt. Ingen annan har reagerat i familjen eller hos tandläkare eller dylikt, och som sagt, eftersom sonen sa att han bränt sig, trodde jag det blivit så efter det, jag fick ju reda på igår att det bara var påhitt, jag är ingen idiot som skiter i mitt barn, allvarligt... Dessutom är vårdcentralen ett skämt. Vi var hos privat hudläkare i onsdags för en annan sak, och då hade jag ingen tanke på detta, men jag har mailat dem och hoppas de svarar på det.


    Vadå påhitt? Kommer sonen verkligen ihåg om han brände sig på läppen för ett år sedan? Han ser inte ut att vara 15 år direkt... Jag tycker mycket väl att det kan se ut som ett brännmärke, alternativt ett blodkärl som sitter väldigt ytligt på läppen
  • sötare

    Ingen som har sagt att du är en idiot så ta och tagga ner. Alla är någon gång i sitt liv osäker när det gäller sina barn. 

  • Happy14
    Amanda84 skrev 2014-07-11 10:21:35 följande:
    Vadå påhitt? Kommer sonen verkligen ihåg om han brände sig på läppen för ett år sedan? Han ser inte ut att vara 15 år direkt... Jag tycker mycket väl att det kan se ut som ett brännmärke, alternativt ett blodkärl som sitter väldigt ytligt på läppen
    Vad är ditt problem?? Han är 8 år, och jag frågade så fort jag såg det, han sa väl bara något för att jag skulle sluta fråga. Nu när jag frågade honom om han verkligen hade bränt sig sa han nej, och ja jag tror verkligen han hade kommit ihåg om och när och hur det hände eftersom det ser ut att ha gjort väldigt ont. Jag tycker det ser ut som han har bitit sig hårt i läppen, vid ett fall el dyl. Men det borde ju gå bort. Det är ilsket rött och lila runt omkring, ser ut som ett stick. Jag undrar inte för att jag vill bli anklagad och påhoppad eller för att jag struntar i mitt barn.
  • Amanda84
    Happy14 skrev 2014-07-11 10:28:23 följande:
    Vad är ditt problem?? Han är 8 år, och jag frågade så fort jag såg det, han sa väl bara något för att jag skulle sluta fråga. Nu när jag frågade honom om han verkligen hade bränt sig sa han nej, och ja jag tror verkligen han hade kommit ihåg om och när och hur det hände eftersom det ser ut att ha gjort väldigt ont. Jag tycker det ser ut som han har bitit sig hårt i läppen, vid ett fall el dyl. Men det borde ju gå bort. Det är ilsket rött och lila runt omkring, ser ut som ett stick. Jag undrar inte för att jag vill bli anklagad och påhoppad eller för att jag struntar i mitt barn.
    Givetvis är alla osäkra någon gång när det gäller sina barn! Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att om man blir orolig - ja, det var precis så du uttryckte dig - så kontaktar man väl sjukvården istället för att skriva på ett internetforum, speciellt om man har gått och varit orolig under ett helt år? Nu visar det sig att du inte alls är orolig och dessutom inte har gått och nojat över märket i ett år, utan bara sedan igår. Ibland får man tänka lite på hur man uttrycker sig.

  • Happy14
    Amanda84 skrev 2014-07-11 10:36:29 följande:
    Givetvis är alla osäkra någon gång när det gäller sina barn! Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att om man blir orolig - ja, det var precis så du uttryckte dig - så kontaktar man väl sjukvården istället för att skriva på ett internetforum, speciellt om man har gått och varit orolig under ett helt år? Nu visar det sig att du inte alls är orolig och dessutom inte har gått och nojat över märket i ett år, utan bara sedan igår. Ibland får man tänka lite på hur man uttrycker sig.

    Jag är väldigt orolig, och ville kolla här först, ärr kanske kan se ut sådär på läppen, då är det ju onödigt att kasta sig i bilen och ner till vårdcentralen, där de ändå bara har allmän läkare som inte kan ett skit om huden.
  • Flickan och kråkan

    Det är svårt att avgöra från bilden, men jag hade något liknande själv. Bara dök upp. På mig satt det på den undre läppen. Det var som en liten röd bubbla/blåsa, som ett litet blodkärl liksom "ploppat" upp där. Aldrig ont, kändes som en lite blåsa/bubbla med tungan om jag kände efter. Jag vet faktiskt inte hur länge den var där. Över ett år i alla fall. Skulle säga ett par. Borta nu, vet faktiskt inte när den försvann och vet inte var det var. Eftersom du är orolig så skulle jag hört mig för på VC. Är det något vanligt så vet ju även en allmänläkare det. Jag vet att  jag hade frågat om det var mitt barn. Jag tillhör dem som gära frågar en gång för mycket . Börjar jag fundera så släpper det inte.

  • Ess
    Happy14 skrev 2014-07-11 10:14:13 följande:

    För jag trodde det var ett brännsår och att det blivit ett sådant ärr efter det, för sonen sa att han bränt sig hos sin pappa, men eftersom det varit oförändrat så länge nu så frågade jag pappan och han hade ingen aning vad som hänt. Ingen annan har reagerat i familjen eller hos tandläkare eller dylikt, och som sagt, eftersom sonen sa att han bränt sig, trodde jag det blivit så efter det, jag fick ju reda på igår att det bara var påhitt, jag är ingen idiot som skiter i mitt barn, allvarligt... Dessutom är vårdcentralen ett skämt. Vi var hos privat hudläkare i onsdags för en annan sak, och då hade jag ingen tanke på detta, men jag har mailat dem och hoppas de svarar på det.


    Ring hudläkaren på Måndag och boka en tid åt honom. Finns inget värre än när man börjat oroa sig för något.
  • Happy14
    Flickan och kråkan skrev 2014-07-11 22:44:40 följande:

    Det är svårt att avgöra från bilden, men jag hade något liknande själv. Bara dök upp. På mig satt det på den undre läppen. Det var som en liten röd bubbla/blåsa, som ett litet blodkärl liksom "ploppat" upp där. Aldrig ont, kändes som en lite blåsa/bubbla med tungan om jag kände efter. Jag vet faktiskt inte hur länge den var där. Över ett år i alla fall. Skulle säga ett par. Borta nu, vet faktiskt inte när den försvann och vet inte var det var. Eftersom du är orolig så skulle jag hört mig för på VC. Är det något vanligt så vet ju även en allmänläkare det. Jag vet att  jag hade frågat om det var mitt barn. Jag tillhör dem som gära frågar en gång för mycket smile1.gif . Börjar jag fundera så släpper det inte.


    Precis så är det på han också !

    Ja jag får ringa på måndag!
  • Happy14

    Har googlat och hittat något som heter venous lake, drabbar dock gamlingar... Men det ser ju ut som det, hittade någon finsk sida att det kunde uppkomma efter extrem sol eller av en skada.. Tycker det hela är märkligt. Fy.

  • korralin

    har såna där titt som tätt. sitter kvar i något/några år... har aldrig ens reflekterat över ifall det skulle vara farligt ehe. 
    ifall du går till läkaren så skriv gärna i tråden, vore soft att veta ifall det är farligt!

  • Happy14
    korralin skrev 2014-07-13 22:57:05 följande:

    har såna där titt som tätt. sitter kvar i något/några år... har aldrig ens reflekterat över ifall det skulle vara farligt ehe. 

    ifall du går till läkaren så skriv gärna i tråden, vore soft att veta ifall det är farligt!


    Konstigt!!
  • Happy14

    Läkaren på vc kallade det kapillär nystan av blodkärl, om det växer skulle man komma tillbaka, men det var inget farligt.. Är halv nöjd med svaret, då jag inte kunde gå med in och ställa fler frågor.. Men huvudsaken är att det inte är farligt iaf!!

  • Happy14

    Jag skulle kalla det venous lake, eller venös sjö, och det hade hon nämt sa min man, konstigt eftersom det bara drabbar äldre..

Svar på tråden Min son har ett "sår" på läppen som inte läker? titta gärna.