• FreddeM

    Bjuda ut kassörskan

    Hej! 

    Är frånskild farsa med 2 barn, att fara ut på puben och hitta sig tillfälliga förbindelser är inte svårt om dem har alkohol i kroppen och en själv då förstås.

    Men när jag nu blivit intresserad av en kvinna som arbetar i en affär,  mestadels i kassan. Jag känner henne inte, vet bara av hennes namn utifrån namnskylten. :)

    Man springer ju inte jämt o ständigt på affären och lyckas inte alltid se henne när man väl är där. Jag är däremot grymt nyfiken och har lust att ge det ett försök och bjuda ut henne. Får jag nobben, så får jag nobben .. inte värre en så. 


    Skall man fråga rakt ut eller skall man försöka göra det på något subtilt sett med en lapp? (vill samtidigt inte skämma ut henne om de står folk i kassan) 
       
    Har ni idéer? Ni kanske själv jobbar i en matbutik i kassan, hur skulle ni reagera? 

  • Svar på tråden Bjuda ut kassörskan
  • bibo

    Har du pratat med henne?

    Tycker du ska småprata med henne några gånger och sen ta med en lapp med ditt nr och kanske en middagsinbjudan. Om hon inte är i affären när du kommer med lappen kan du kanske lämna till en kollega.

    Lycka till!

  • FreddeM
    bibo skrev 2014-07-14 17:44:25 följande:

    Har du pratat med henne?

    Tycker du ska småprata med henne några gånger och sen ta med en lapp med ditt nr och kanske en middagsinbjudan. Om hon inte är i affären när du kommer med lappen kan du kanske lämna till en kollega.

    Lycka till!


    Jodå, de här lite vardagliga pratet, och t ex. önskat henne en trevlig dag. Frågat hur helgen varit och sådant där "oskyldigt" snack  .. kanske lite mer än vad den vanliga kunden gör så att säga.
  • FIame

    Vafan bara fråga, typ du är väldigt söt och jag tänkte fråga dig om du har lust att gå ut med mig någon gång.

  • Cherry Cupcake

    Jag har jobbat som kassörska på ica och det hände ju att killar flirtade. Hade någon gullig kille småpratat flera gånger och kom med en lapp så hade jag lätt nappat.
    Du måste berätta hur det går sen! :)
    Lycka till!

  • FreddeM
    Cherry Cupcake skrev 2014-07-19 13:53:34 följande:

    Jag har jobbat som kassörska på ica och det hände ju att killar flirtade. Hade någon gullig kille småpratat flera gånger och kom med en lapp så hade jag lätt nappat.
    Du måste berätta hur det går sen! :)
    Lycka till!


    Ja hur det gick, gick ju inte som tänkt! Hon var upptagen visade det sig, så det vara bara att packa ihop så att säga.  Nu är det ju snart ett halvår sedan och nu har andra saker hänt i livet och jag har träffat mig en fin tjej, dock inte en kassörska på snabbköpet. :D 

Svar på tråden Bjuda ut kassörskan