• 91jo

    Rester kvar efter en skrapning??

    Efter ett svårt beslut bestämde jag mig till sist och gjorde en kirurgisk abort igår då jag var i 9onde veckan.. Aborten förvandlades till en mardröm då det kändes som knivar när jag satt ner imorrse och trodde jag skulle svimma av smärta, trodde då det var min spiral dom satt in under samma veva men visade sig sen när jag kom till akuten att hon som gjorde operationen SLARVAT och läkaren som undersökte mig såg ut som ett frågetecken och sa "fostret är kvar, det finns rester kvar här inne, det här är inte gjort ordentligt vi måste ta ut din spiral genast" han skickade sen hem mig med "Methergin 0,125 mg" som jag ska ta nu 3 ggr om dan i tre dagar och blöda ut resten här hemma. Jag har skrikit som en stucken gris då jag haft så j*vla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, har inte heller blödit någonting känns liksom som att allt sitter kvar som en "kaka" där inne. Vad ska jag göra? är detta rätt att skicka hem mig och göra allt på egen hand? Hoppas nån där ute har ett svar att lätta min oro med.

  • Svar på tråden Rester kvar efter en skrapning??
  • Anonym (aeg)

    Hej!

    Sök hjälp igen. Säg hur ont du har och att de känns fel, kräv att du får en ul tid. Annars sätt dig på akuten.

    Så dåligt att du inte får hjälp. De är ett trauma i sig ändå. Kram

Svar på tråden Rester kvar efter en skrapning??