• Janne48

    Massinvandringen kostar...

    Hur många känner till hur mycket massinvandringen till Sverige kostar? Myndigheterna försöker dölja sanningen och med hjälp av svensk flummedia så har dom lyckats  -till viss del.
    Men för 12 år sedan så kom det ändå ut en bok i ämnet som heter "Mångkultur eller välfärd" där författaren Lars Jansson skriver att massinvandringen då kostade  267 MILJARDER varje år. Nu 12 år senare finns det tyvärr inga siffror att tillgå, men däremot  seriösa uppskattningar att kostnaden i dag ligger på 400 MILJARDER, det kan även vara 500 miljarder enl. vissa bedömare!
    Har vi gett regimen fullmakt att ruinera landet på detta vidriga sätt?
    En röst på SD vid höstens val ger i alla fall ett tillfälligt uppehåll i vansinnigheterna.

  • Svar på tråden Massinvandringen kostar...
  • realist14

    Ja fy på dig, nämn inga kostnader. Kejssaren har inga kläder men man får inte säga det.

  • zemer

    Jag kan hålla med om att Sveriges invandringspolitik behöver ses över och vissa förändringar behövs. Men detta ska inte göras av SD som faktiskt är rasister!

  • realist14
    zemer skrev 2014-07-16 16:33:44 följande:

    Jag kan hålla med om att Sveriges invandringspolitik behöver ses över och vissa förändringar behövs. Men detta ska inte göras av SD som faktiskt är rasister!


    Vissa? Som tex?
  • Drickyoghurt

    Jag tror att det finns andra förändringar vi behöver göra först, visste ni tex att staten bidrar med ca 500:- för varje teaterbiljett? Vet att det inte kommer i närheten av 400 mdr, men ändå

  • OKAD
    ITpappan skrev 2014-07-16 12:50:26 följande:

    Väx upp Janne. Sluta vara rasist.


    Har du något bra argument så kan du ju skriva det istället för att komma med löjliga anklagelser, eller du kanske inser att du inte har något bra att säga och tar till "standard-svaret" när det blir lite för jobbigt för såna som dig?
  • FuckGoggleAskMe

    Nej, jag känner inte till vad massinvandringen kostar. Jag vet heller inte hur mycket den tillför Sverige ekonomiskt och kulturellt sett, efter ett antal år, eller efter 3 generationer. Dessutom vet jag inte hur många liv och hur mycket mänskligt lidande som besparas genom att ta emot flyktingar. Det finns massor jag inte vet.

  • Krixx

    Om invandringen skulle kosta 500 miljarder innebar det en kostnad på 100.000 årligen för alla med arbete. Det är en stor del av den totala skattesatsen och är helt orimlig. Tror man på den summan är man korkad. Det är ett av de stora problemen med att diskutera invandringen. Motståndarna ljuger och förvanskar, dessutom så mycket så att det blir helt orimligt. Idioter!

Svar på tråden Massinvandringen kostar...