• Anonym (Coaugar?)

    17 år yngre

    Hej, Måste få råd i en sak.
    Jag är ganska nyligen separerad efter ett långt förhållande ( 17 år) och har just  börjat se mig omkring, intressera mig för andra människor.

    Problemet är att när jag råkar på en kille/man jag tycker är intressant är han alltid så ung. Det är bara de unga jag tycke rät intressanta och attraktiva.
    En tes jag har är att sist jag  kollade på killar var jag så ung själv, eftersom jag varit i ett förhållande så länge. Men känner mig som en gamma tant som raggar på småpojkar och det känns inte riktigt ok.

    Nu till rådet jag behöver. På en jobbtillställning hade jag en kille till bordet som visade sig vara 17 år yngre. Han var trevlig, mogen,artig, intresserad av att prata, diskutera, och otroligt charmig. Jag trodde han var säkert 6-7 år äldre än det visade sig, och när jag fick veta skämdes jag över mitt intresse som jag ev hade avslöjat att jag hade fått. Ingenting hände då, men efteråt har vi haft enstaka kontakt på facebook (han frågade om att bli vän) och jag kan inte sluta tänka på honom.
     Han har inte direkt visat något intresse av mer kontakt eller att han skulle vara intresserad och jag vågar inte ta steget att visa det pga åldersskillnaden.
     
    En väninna som jag berättat för tror absolut att han kan vara intresserad och menar på att en kille vill "alltid" ligga om han får möjlighet. Men jag har svårt att tro att det är så, plus att jag har dåligt självförtroende både pga min erfarenhet av män på sista tiden och pga att han är så ung. Han måste ju ha dröser av unga snygga tjejer runt sig. (Han ser väldigt bra ut).
    Ska jag våga visa mitt intresse, eller skämmer jag bara ut mig då?

  • Svar på tråden 17 år yngre
  • Haskel

    Jag var 25 när jag och hustrun separerade. Något år senare när jag började dejta igen, var det i stort sett uteslutande äldre kvinnor 40-55 som svarade och/eller tog kontakt.
    Jag har, vad jag vet, inga problem med mitt utseende, men det är nog ytterst ovanligt att killar/män har "en drös tjejer efter sig". Så även för mig.

    Till slut bestämde jag träff med en 44-årig kvinna (18 år äldre). Mest för sex, från oss båda. Men det slutade med ett 10-årigt förhållande, och en senare vänskap som håller i sig än idag.

  • Anonym (Coaugar?)

    Hej Haskel,
    Tack för ditt svar.
    Och tror du att du tillhör en minoritet av män som kan tänka sig äldre kvinnor eller tror du att det kan vara vanligt?
    Skulle kännas så pinsamt att visa intresse om jag är helt fel ute, just pga ålderskillnaden. Vet inte hur killar/män tänker. Han kanske inte ens blir smickrad, även om intresse inte finns. Han kanske blir äcklad?  :(

  • taquine
    Anonym (Coaugar?) skrev 2014-07-17 11:24:07 följande:
    Hej Haskel,
    Tack för ditt svar.
    Och tror du att du tillhör en minoritet av män som kan tänka sig äldre kvinnor eller tror du att det kan vara vanligt?
    Skulle kännas så pinsamt att visa intresse om jag är helt fel ute, just pga ålderskillnaden. Vet inte hur killar/män tänker. Han kanske inte ens blir smickrad, även om intresse inte finns. Han kanske blir äcklad?  :(
    Tycker det handlar lite om vilken åldersspann han ligger, är det 18-20 så tycker jag personligen inte det är ok. Fortfarande småpojkar Men ca 25 när en kille växt till sig lite och blivit någorlunda torr bakom öronen är det väl bara att köra på, Lycka till
  • Anonym (endast 14 år yngre)

    Jag är man/kille som träffade en kvinna som var 14 år äldre än mig. Jag säger kör på och det som sker det sker.

    Kvinnan, min nuvarande sambo sedan 13 år kände lika som du och hade lite svårt med just nakenhet. Hon menade på att jag borde förstå att hon inte kunde mäta sig med de i min ålder och att det därför var legitimt att inte kunna visa sig. Ja och Nej säger jag, Jag fastnade för just henne och det var kroppen som fångade mitt intresse först och efter några nätter vet man hur den andre ser ut även om inte ljuset varit på. Visar jag klart och tydligt att jag gillar den så får man nog försöka lita på det, för sex under täcke i mörker tappar lite av spänningen till slut.

    Lite kravlöst sex med en yngre kille kan ju tänkas vara både lite eggande och kanske en fjäder i hatten, jag menar om du tyngs av dåligt självförtroende så torde det väl stärkas av att du konkurrerar ut 15-20 år yngre motstånd, eller?

  • taquine
    Anonym (Coaugar?) skrev 2014-07-17 11:37:59 följande:
    Han är 23...
    Ja men det blir nog bra, totalt åldersfixerad behöver man ju inte vara , .Och han vara ju mogen för sin ålder , det är upp till dig vad du vill
    Goodness me
  • Haskel
    Anonym (Coaugar?) skrev 2014-07-17 11:24:07 följande:

    Hej Haskel,
    Tack för ditt svar.
    Och tror du att du tillhör en minoritet av män som kan tänka sig äldre kvinnor eller tror du att det kan vara vanligt?
    Skulle kännas så pinsamt att visa intresse om jag är helt fel ute, just pga ålderskillnaden. Vet inte hur killar/män tänker. Han kanske inte ens blir smickrad, även om intresse inte finns. Han kanske blir äcklad?  :(


    Nu har jag ingen som helst statistik, men min uppfattning är att väldigt många yngre killar, inte bara kan tänka sig, utan verkligen vill ha någon "äldre". I alla fall för en "kort romans" eller bara för sex.
    En 40-åring i dagens läge ser ofta oerhört attraktiv ut, både kroppsligt och ansikte. De flesta 40-åringar är även väldigt ungdomliga till sättet.
    Det är ju inte som för 30-40 år sedan.

    Äldre kvinnor är ofta mer avslappnade. Har en mer avslappnad syn på sex och sin egen kropp. Det är ofta väldigt attraktivt.
    Helt oavsett finns det ingen som helst risk att han skulle bli äcklad av att se din kropp. Så fungerar inte killar/män. Kvinnokroppar är alltid vackra, fina och sexuella.

    Är han 23 år så tycker jag att du ska köra på. Han är stor nog att bestämma själv vem han vill vara med och ha sex med. Åldersskillnaden är sällan särskilt märkbar.
  • annonymmos

    Naturen är nu ordnad så att mannen anpassar sig till kvinnan hela livet. Det enda som växer hela livet på en man är ju som bekant öronen och kuken. Varför öronen förstår jag inte,men kuken är ju naturligt då kvinnans mutta blir större/slappare med åren. Så äldre kv och yngre män är en dålig kombination. Men många unga kvinnor har upptäckt fördelen med en äldre man..

  • Anonym (Coaugar?)

    Hej
    Tack för era råd och hjälp med mitt självförtroende ang detta!
    Jag har iaf sagt att jag gärna träffas nu och så får vi se om det blir av och i så fall vad han vill.
    Tänker inte vara efterhängsen... men hoppas! :)

  • Rikard81

    Bra att du tagit steget o vill träffa han! jag tror det kommer att gå bra :) Dom flesta killar vill ha en mogen kvinna så att säga :) Meddela hur det går när ni träffats :)

  • Anonym (Coaugar?)

    Hej.
     Så jag träffade honom igår.
     Vi bestämde träff med ett par kompisar och var ute och drack lite drinkar.
     Han är så trevlig, lyssnar, skrattar åt mina skämt uppmärksam. Men tror ändå att det kanske inte som jag tror, att han möjligtvis skulle vara intresserad på det sätt som jag är. Tror han mer ser mig som en rolig trevlig vän.  Försökte hålla kvar blicken lite extra när vi såg på varandra, (eller kunde inte låta bli, för jag drunknar i hans ögon) och får ett litet leende tillbaka, men kan inte tolka det som att han verkligen skulle var aintresserad. Hans kompis som var störde ju lite också, eftersom han inte kunde avvika från sällskapet :(
     Efter vi skilts åt, skrev jag till honom att det var trevligt och att jag gärna träffar honom igen, bara du då vet :)
    Han svarar , det var toppen, ser fram emot nästa gång :)
     Hur tolkar jag det? Ingen blinkande smiley, bara glad, inte om att träffas själva, hade hoppats att han kunde skriva det att nästa gång ses vi utan min kompis eller liknade, men inte...
     Vet inte hur jag kan gå vidare eller om jag ska våga visa vad jag vill. Vill inte göra bort mig om han nu bara ser mig som en trevlig vän!  Råd och tips??

  • Cuddles

    Det är omöjligt att svara på, men vad vi vet att du har fått känna lite pirr och fortfarande gör det. Pirr är helt underbart, jag vill oxå...

    Häng inte upp dig på en eventuell smiley, alla använder dom olika.

    Ni har även varit ute och har haft det trevligt. Likaväl som du undrar om åldersskillnaden kan han undra om han är god nog åt dig, är hon verkligen intresserad. Ni gick ut tillsammans så nått känner han, vänskap eller mer, och det får tiden utvisa. Ge det tid, håll kontakten med neutrala SMS, du lär få veta om han bara vill vara kompis, endast sex eller ett förhållande.

    Lycka till


    Förlora....det kan någon annan hålla på med
  • Rikard81

    Åh!! Det va exakt samma för mig när jag fick till det med en äldre kvinna! jag va då 22 och hon va 38, vi va ute med ett par kompisar och drack, messade lite efteråt, ingen smiley, den ena visste inte och spänningen låg i luften, jag fick ett sms från henne där det stod "hej, allt bra? jag hade jättekul sist vi sågs, lust att träffas igen? bara vi två?"svaret från mig va ju självklart JA! Hoppas du har samma spänning o tur som jag o våga skicka samma sms som jag fick :) Lycka till!:) :)

Svar på tråden 17 år yngre