• Blahonga

    Malrotation och gravid?

    Jag har under loppet av fyra år opererats tre gånger för något som heter malrotation. Ena gången hade tarmarna knutit sig så pass att jag bara var timmar från att inte överleva; hade inte min man ringt efter en ambulans så hade jag inte levt idag.


    Nå, för ca 2,5 - 3 månader sen började jag få lite ont, inte supermycket, men ofta. Jag försökte ta kontakt med avd där jag opererats och även läkaren, men för att göra en lång historia kort; utan resultat (alla tarm-avdelningar flyttas till annat sjukhus, min läkare på långsemester osv). Fick dock veta att läkaren återkommer i slutet på juli och valde att försöka stå ut tills dess istället för att slussas runt för att riskera att ändå bli remitterad till läkaren som är på semester...


     


    Iaf, för 1 vecka sen fick jag reda på att jag är gravid i vecka 7 (idag vecka 8) och jag blir lite orolig...


     


    Är det någon som varit med om något liknande?


     


    (Naturligtvis åker jag in akut om smärtan ökar, men det har varit rätt jämn om än konstant. Nu är det knappt en vecka tills "min" läkaren är tillbaka också)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-18 16:11
    Jag vet att det egentligen bara ska vara barn som får det här, men jag ska alltid vara så speciell ;)
    Jag får inga svar, det är himla ovanligt det här, men tarmvred är inte lika ovanligt och det är liknande.
    Finns det någon som fått tarmvred som gravid?
Svar på tråden Malrotation och gravid?