• Anonym (gymtjej)

    ragga på gymmet?

    Är de okej att ragga på gymmet?
    och hur gör man?

    Har spanat in en kille där, skulle gärna få kontakt med han. Eller helst på han att ta kontakt med mig då jag är extremt blyg och feg!

    Snokade reda på han på facebook för att kolla om han är singel, men stod inget där.
    Kanske ska ta kontakt där? Men känns ju lite mysko då han inte har nån susning om vem jag är, jag vet ingenting om han heller mer än hans namn. Letade reda på hans namn genom en som jobbar på gymmet, visste att dom kände varandra.

    Är de konstigt att ragga upp nån från gymmet?

  • Svar på tråden ragga på gymmet?
  • Bella 89

    Personligen hade jag verkligen inte gillat att någon försökte ragga upp mig på gymmet. Men sen, vad skadar det att försöka, det värsta som kan hända är att du blir nekad. 

  • bergslagstrollet

    Finns väl ingen oskriven regel om att man inte bör ta kontakt med någon man är intresserad av bara för att man befinner sig på ett gym? "Ragga" däremot låter kanske lite väl framfusigt och är kanske något man bör hålla sig till på krogen. :)

  • Painandfriendlyadvice

    Alltså du får väl försöka tolka hans kroppsspråk bara? Prova att försöka fånga hans blick och le lite, ler han tillbaka? Håller han ögonkontakt längre än vad som är artigt? Utbyt lite artigheter vid typ hantlarna och sen om han verkar vara intresserad kan du ju börja ragga på riktigt.  Håll på så i några veckor och se vad som händer. Om han inte verkar intresserad så har ju du gjort ditt och då får du släppa det.

  • Jonzonto

    Det är väl helt okej att ragga på gymmet.. Men man ska inte köra med raggningsreplikerna man läser i klickeböckerna om att ragga på krogen direkt!
    Snacka om träningen, hur det går osv.. Så visar du intresse och så märker du ju om du får något gensvar! :)

  • Amaadu
    Anonym (gymtjej) skrev 2014-07-18 23:38:03 följande:

    Är de okej att ragga på gymmet?
    och hur gör man?

    Har spanat in en kille där, skulle gärna få kontakt med han. Eller helst på han att ta kontakt med mig då jag är extremt blyg och feg!

    Snokade reda på han på facebook för att kolla om han är singel, men stod inget där.
    Kanske ska ta kontakt där? Men känns ju lite mysko då han inte har nån susning om vem jag är, jag vet ingenting om han heller mer än hans namn. Letade reda på hans namn genom en som jobbar på gymmet, visste att dom kände varandra.

    Är de konstigt att ragga upp nån från gymmet?


    Jag tror att det går att du bara ber om han har lust att hjälpa dig eller visa dig hur man gör en övning med en maskin... Och glöm inte att målet är att få första kontakten...Hoppas han skulle gärna visa dig... Var EJ fegis och KOM IGEN istället och lika till nu Tyst 
  • Dickie Simpkins

    Absolut ingen fara skulle jag tycka. En komplimang (relaterad till killens träning kanske) och en fråga om han vill ses någon på ett annat ställe än gymmet. Denna är lätt, men kanske svår att våga.

  • Anonym (gymtjej)

    Problemet är att vi sällan tränar samtidigt. Och gör vi de så är vi på olika ställen, han är en våning ner. Har liksom bara sprungit förbi varandra några gånger.

    Men har i alla fall lagt till han på facebook och har fått lite kontakt där.
    Problemet nu är att jag inte har en susning om han är singel eller inte :P

  • Amaadu
    Anonym (gymtjej) skrev 2014-07-28 20:23:48 följande:

    Problemet är att vi sällan tränar samtidigt. Och gör vi de så är vi på olika ställen, han är en våning ner. Har liksom bara sprungit förbi varandra några gånger.

    Men har i alla fall lagt till han på facebook och har fått lite kontakt där.
    Problemet nu är att jag inte har en susning om han är singel eller inte :P


    Alltså "sällan" är inte "aldrig" och sen om du vill så kan du väl? 
    Låt t.ex säga att det är denna kille eller annan kille som vill ragga upp dig, han kommer till dig och hälsa och du svarar då äger rum första kontakten.... resten följer sen,,inte vet jag vad?? Varför kan du inte göra det som de flesta killar gör. Varför det är alltid en kille som ska ta förta steget?
    Det kostar dig ingeting att ta första kontakten och du vinner istället på du är inte längre blyg och feg eller hur? 
    " Ursäkta mig" skulle ropa på honom när du ser att han springer förbi...
    Skit i Facebook !! Gymet är grymmast  och bästa läget för och dina ögonen mot hans ögonen... Sen sist men inte minst " tränar på olika ställen" är meningslöst och värdelöst och glöm inte att ni tränar ju i SAMMA GYMMET och det är där du sällan ser honom.
    Lika till nu...
  • Anonym (gymtjej)

    Jo men sällan är liksom att jag har sett han kanske 5 gånger på ett år.

    Har försökt nu att va där när jag vet att jag har sett han förut, har tränat betydligt senare än va jag brukar för jag vet att han brukar träna då men har inte haft nån tur!

    Skrev lite med han igår iallafall. Men så bara sluta han svara efter kort stund??

    Okej, han kanske inte är intresserad, fine. Men när han skriver så skriver han mycket, smileysar, ställer frågor. Snurrigt :p

  • Anonym (Gym)

    Har arbetat på flera olika träningsanläggningar under många år och jag har sett många par bildas. Skulle säga att gymmet är 100% bättre att ragga på en krogen.

  • Jonzonto
    Anonym (Gym) skrev 2014-07-29 09:43:08 följande:

    Har arbetat på flera olika träningsanläggningar under många år och jag har sett många par bildas. Skulle säga att gymmet är 100% bättre att ragga på en krogen.


    Ja, det är väl helt klart sant.. Men sen beror det ju på om man har spriten som intresse eller gymmet som intresse kanske! :P
    100% mer intresserad av en som har gymmet som intresse istället för spriten! ;)
  • Borkason
    Anonym (gymtjej) skrev 2014-07-18 23:38:03 följande:

    Är de okej att ragga på gymmet?
    och hur gör man?

    Har spanat in en kille där, skulle gärna få kontakt med han. Eller helst på han att ta kontakt med mig då jag är extremt blyg och feg!

    Snokade reda på han på facebook för att kolla om han är singel, men stod inget där.
    Kanske ska ta kontakt där? Men känns ju lite mysko då han inte har nån susning om vem jag är, jag vet ingenting om han heller mer än hans namn. Letade reda på hans namn genom en som jobbar på gymmet, visste att dom kände varandra.

    Är de konstigt att ragga upp nån från gymmet?


    Nä inte konstigare än andra ställen :) 

    Rent spontant tror jag att du kan ta kontakt med honom efter träningen, så du inte riskerar att störa hans koncentration under. Säg hej och beröm honom för hur duktig han var nyss, det borde göra honom på gott humör! :)
  • Anonym (Tjej)

    Åh har samma problem. Vet inte hur jag ska ragga upp honom. Vet inte ens vad han heter. Skillnaden är att vi tränar samtidigt, så vi träffar varandra 5 ggr i veckan. Han visar intresse men är ganska blyg märker jag. hm.. 

  • MrFlex

    Klart man kan "ragga" på gymmet. En av de tjejer som tagit kontakt med mig på gymmet är den jag är gift och har barn med nu.

    Du har alla möjligheter att göra det med stil och finess. De flesta som kontaktar mig gör det genom att be om hjälp med en övning/maskin. Även om det inte är "ragg" så är det ett oskyldigt sätt att bekanta sig och komma till en nivå där ni hälsar och kan småprata. Sedan löser det sig själv...

    Min fru kom fram till mig och min träningskompis och sa - Jag är ny här. Ni ser ut att veta vad nu sysslar med! Kan jag få träna lite med er?

    Lycka till

  • Anonym (Calle)

    Jag hittade min kille på gymmet. Testa ögonkontakt, det säger mycket, håller man kvar blicken säger det något och en sorts kontakt uppstår.

  • Anonym (gymtjej)
    MrFlex skrev 2016-04-21 18:20:10 följande:

    Klart man kan "ragga" på gymmet. En av de tjejer som tagit kontakt med mig på gymmet är den jag är gift och har barn med nu.

    Du har alla möjligheter att göra det med stil och finess. De flesta som kontaktar mig gör det genom att be om hjälp med en övning/maskin. Även om det inte är "ragg" så är det ett oskyldigt sätt att bekanta sig och komma till en nivå där ni hälsar och kan småprata. Sedan löser det sig själv...

    Min fru kom fram till mig och min träningskompis och sa - Jag är ny här. Ni ser ut att veta vad nu sysslar med! Kan jag få träna lite med er?

    Lycka till


    Jag tänkte att jag ska samla mod till mig och ta kontakt med en kille som går på passet (gruppträning) innan mig 1 dag/vecka. Ögonkontakt när/om han går förbi och fråga om det är ett drygt pass?
  • MrFlex
    Anonym (gymtjej) skrev 2016-04-23 17:37:37 följande:
    Jag tänkte att jag ska samla mod till mig och ta kontakt med en kille som går på passet (gruppträning) innan mig 1 dag/vecka. Ögonkontakt när/om han går förbi och fråga om det är ett drygt pass?
    Precis! Behöver inte vara svårare än så. Kanske blir det inte mer än så första gången men det är en bra start.
  • Thotis90

    Jag skulle inte vilja bli raggad på när jag är på gymmet, när jag är svettig och känner mig äcklig... Då är det bättre att den som är intresserad gör som du har gjort, leta upp en på facebook och kanske skriva där. Go with that Skål


    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden ragga på gymmet?