• Molle1981

    Är det okej att vara kommunist?

    Undrar bara vad ni tycker här inne.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att vara kommunist?
  • Anonym (xo)
    Godnatt skrev 2014-07-19 21:46:12 följande:

    Skulle vilja ha ett alternativ till. Ja, likvärdigt som att vara nazist.


    Håller med. Det är okej att vara vad man vill men kommunism är definitivt inte antitesen till nazism i fråga om dess struktur.
  • Gert

    Absolut inte. Kommunism har dödat 4 ggr mer människor än nazism, minst. Nazism har 25 miljoner offer på sitt samvete, kommunism har 100 miljoner, vissa hävdar 150 miljoner.

    Man ska komma ihåg att Vänsterpartiet var ett aktivt kommunistiskt parti mellan åren 1921-1990. Det är nästan 70 år av kommunism inom partiet. Vissa hävdar att de fortfarande styrs av kommunister. PK-människor klagar över att SD har nazistiska rötter och det kanske fanns ett par nazister i partiet när de bildades 1988.

    Att vänstermänniskor har mage att kalla SD för nazister och rasister, när de själva röstar på ett parti som har djupa rötter i kommunsim, är för mig absurt och vansinnigt.

    Glöm för guds skull inte att Fi:s partiledare, Gudrun Schyman, gick med i Vänsterpartiet Kommunisterna, VPK, redan 1977. Så dessa feminister som skriker "Ut med rasisterna, in med feministerna" verkar inte förstå att deras partiledare var med i ett parti som grundar sig på världens grymmaste ideologi.

  • Anonym (Goddag yxskaft)
    Gert skrev 2014-07-19 22:06:33 följande:

    Absolut inte. Kommunism har dödat 4 ggr mer människor än nazism, minst. Nazism har 25 miljoner offer på sitt samvete, kommunism har 100 miljoner, vissa hävdar 150 miljoner.

    Man ska komma ihåg att Vänsterpartiet var ett aktivt kommunistiskt parti mellan åren 1921-1990. Det är nästan 70 år av kommunism inom partiet. Vissa hävdar att de fortfarande styrs av kommunister. PK-människor klagar över att SD har nazistiska rötter och det kanske fanns ett par nazister i partiet när de bildades 1988.

    Att vänstermänniskor har mage att kalla SD för nazister och rasister, när de själva röstar på ett parti som har djupa rötter i kommunsim, är för mig absurt och vansinnigt.

    Glöm för guds skull inte att Fi:s partiledare, Gudrun Schyman, gick med i Vänsterpartiet Kommunisterna, VPK, redan 1977. Så dessa feminister som skriker "Ut med rasisterna, in med feministerna" verkar inte förstå att deras partiledare var med i ett parti som grundar sig på världens grymmaste ideologi.


    Ja och när vi talar om diktaturer... Hur många miljoner liv har alla högerdiktaturer på sitt samvete? Oräkneligt fler än vänstern eftersom höger är den dominerande diktaturen.

    Så tja...med ditt resonemang om att extremideologier är en belastning är det MER ok att vara vänsterpartist än tex moderat.
  • Gert
    Anonym (Goddag yxskaft) skrev 2014-07-19 22:12:05 följande:
    Ja och när vi talar om diktaturer... Hur många miljoner liv har alla högerdiktaturer på sitt samvete? Oräkneligt fler än vänstern eftersom höger är den dominerande diktaturen.

    Så tja...med ditt resonemang om att extremideologier är en belastning är det MER ok att vara vänsterpartist än tex moderat.
    Definiera diktatur. Någonting säger mig att du tycker att alla högerregeringar är diktaturer.
  • Anonym (Goddag yxskaft)
    Gert skrev 2014-07-19 22:19:51 följande:
    Definiera diktatur. Någonting säger mig att du tycker att alla högerregeringar är diktaturer.
    Någontuing säger mig att du saknar argument och nu griper efter halmstrå.
    Argumentera varför högerdiktaturer har mördat färre
    Fegis!
  • Anonym (yxhugg)
    Anonym (Goddag yxskaft) skrev 2014-07-19 22:24:37 följande:
    Någontuing säger mig att du saknar argument och nu griper efter halmstrå.
    Argumentera varför högerdiktaturer har mördat färre
    Fegis!
    Svara på frågan, istället för att slingra dig. 
  • Muslimsktjej

    Det är okej att vara kommunist, det är okej att vara nazist. Sålänge man kan hålla käften och inte skrika ut det överallt.

  • Gert
    Anonym (Goddag yxskaft) skrev 2014-07-19 22:24:37 följande:
    Någontuing säger mig att du saknar argument och nu griper efter halmstrå.
    Argumentera varför högerdiktaturer har mördat färre
    Fegis!
    Det är du som griper efter halmstrån. Du får gärna lägga upp källor och bevis som stödjer din teori att högerregeringar har dödat fler människor än kommunism. Men det kan du inte, eftersom det inte är sant.
  • boundforglory

    Klart det är okej att vara kommunist.
    Man kan inte jämföra alls med nazism. De enda som gör det är borgare som enbart räknar döda.
    grundtesen i kommunism är att alla är lika mycket värda och att man därför bör dela alla världens resurser lika. Grundtesen i nazism är att en viss hudfärg är bättre än andra och att vissa folkgrupper ska utrotas.

    Så det spelar ingen roll vad som skedde under andra världskriget, nazism hade varit extremt dåligt oavsett om Hitler aldrig hade tagit makten eftersom själva grunden i ideologin går ut på att människor ska särbehandlas och att visa ska utrotas.

Svar på tråden Är det okej att vara kommunist?