• Leviiaa

    kan det vara livmodersinflammation?

    Hej, var gravid i 8:de veckan tills jag fick reda på att jag hade ett pågående på gång så jag fick tabletter för att kroppen skulle stöta ut allt. Däremot hade jag sex när jag trodde att jag slutade blöda men de visade sig att det bara hade avtagit lite, jag hann ha sex tyvärr.. Sen dess har jag haft jätte ont i magen, och det var den 1 juli jag tog första tabletten och två dagar efter så fortsatte jag med tabletterna (cytotec).
    MEN idag eller inatt så vaknade jag upp med världens feber och ont i heeeela min kropp. Så fort någon råka snudda mig så kände jag bara att jag ville dö av smärta. Nu har det avtagit lite, febern och smärtan då. Men smärtan är fortfarande ofattbar.. Har även för en vecka sen ungefär fått en flytning som luktar jäst.. Och vääldigt rikliga flytningar vilket jag aldrig haft, har haft lätta flytningar. Men dessa flytningar jag har nu är katastrof, det kommer sååå mycket att det känns som att man nästan har kissat på sig..

    Har någon snäll själ någon aning om vad det kan vara? Kan det vara livmodersinflammation? Eller något annat? Otroligt tacksam för svar!!

    Har ringt gyn och pratat med dom och dom sa att jag borde åka in till deras akutmottagning men de hade ett fall som skulle ta lång tid. Under tiden vill jag helst få svar på mina symptom bara så att jag kan ha en aning om vad det kan vara. Skriv gärna allt du tror att det kan vara. Skulle verkligen uppskatta om någon kan svara på mina frågor! Tack! <3
    PS antar att det är fel tråd då jag VAR gravid. Men jag hoppas att det inte gör något då jag inte hade en aning om vart jag skulle lägga tråden :(

  • Svar på tråden kan det vara livmodersinflammation?
  • Tessos

    Jag fick livmodersinflammation tre dagar efter min förlossning. Symptomen då var 41 graders feber, ont i kroppen och avslaget luktade illa. Var fruktansvärt dålig och blev inlagd på sjukhus. Hoppas det går bättre för dig. Lycka till!

  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-20 15:18:51 följande:

    Jag fick livmodersinflammation tre dagar efter min förlossning. Symptomen då var 41 graders feber, ont i kroppen och avslaget luktade illa. Var fruktansvärt dålig och blev inlagd på sjukhus. Hoppas det går bättre för dig. Lycka till!


    Tack så jätte mycket för ditt svar! Åker upp ikväll då jag får skjuts, har ingen ork att åka med buss alls!
  • Tessos
    Leviiaa skrev 2014-07-20 16:23:46 följande:
    Tack så jätte mycket för ditt svar! Åker upp ikväll då jag får skjuts, har ingen ork att åka med buss alls!
    Hur har det gått för dig?
  • Leviiaa

    Hej igen fina du. Fick en väldigt hög feber, ont i hela kroppen och en massa andra besvär. Åkte upp och det visade sig vara en livmodersinflammation! Det blev så hemskt till slut, mådde så dåligt men det var skönt att få svar på frågan och tabletter utskrivna. Tack så jätte mycket för ditt svar och för att du bryr dig om hur jag mår! Känner inte dig men tycker redan att du är GULD. Önskar att det fanns flera goda människor som dig! Önskar dig världens lycka i livet! <3

  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-20 15:18:51 följande:

    Jag fick livmodersinflammation tre dagar efter min förlossning. Symptomen då var 41 graders feber, ont i kroppen och avslaget luktade illa. Var fruktansvärt dålig och blev inlagd på sjukhus. Hoppas det går bättre för dig. Lycka till!


    Hej igen fina du. Fick en väldigt hög feber, ont i hela kroppen och en massa andra besvär. Åkte upp och det visade sig vara en livmodersinflammation! Det blev så hemskt till slut, mådde så dåligt men det var skönt att få svar på frågan och tabletter utskrivna. Tack så jätte mycket för ditt svar och för att du bryr dig om hur jag mår! Känner inte dig men tycker redan att du är GULD. Önskar att det fanns flera goda människor som dig! Önskar dig världens lycka i livet! <3
  • Tessos
    Leviiaa skrev 2014-07-21 12:52:29 följande:
    Hej igen fina du. Fick en väldigt hög feber, ont i hela kroppen och en massa andra besvär. Åkte upp och det visade sig vara en livmodersinflammation! Det blev så hemskt till slut, mådde så dåligt men det var skönt att få svar på frågan och tabletter utskrivna. Tack så jätte mycket för ditt svar och för att du bryr dig om hur jag mår! Känner inte dig men tycker redan att du är GULD. Önskar att det fanns flera goda människor som dig! Önskar dig världens lycka i livet! <3
    Vad bra att du åkte in. Fick du spektramox och flagyl? De två fick jag. Jag var dålig länge, tyvärr. Efter fem veckor började jag må bättre. Nu är sonen 7 veckor och jag känner mig äntligen helt återställd. För mig blev det sammanlagt sju turer till sjukhuset för jag var så dålig och inlagd två dygn.

    Hoppas verkligen det kommer gå mycket bättre för dig! Det är hemskt med livmoderinflammation.

    Hur länge måste ni vänta innan ni börjar försöka bli gravid igen?

    Vad gulligt skrivit av dig, vad glad jag blir

    Lycka till med allt och ta hand om dig nu och vila!!
  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-21 18:09:59 följande:

    Jag glömde fråga dig hur du mår nu? Känner du dig bättre?


    Grattis i efterskott till bebisen förresten! :) fick Flagyl och Doxyferm. Känner faktiskt att det gör mer ont i magen kring livmodern nu, är det för att det håller på att bli bättre? Eller tycker du att jag borde ringa/åka upp och prata med dem igen? Ja det är hemskt med livmodersinflammation :(

    Hade en dröm idag om att jag fick en bebis och Gud vad besviken jag blev när jag vaknade och insåg att drömmen inte var sann. Mitt barn var ju så fint! Ingen aning. Måste vänta tills jag frisknar till och får 1-2 menstruationer. Har inte fått mens riktigt sen jag gjorde aborten pga pågående missfallet.. Så förhoppningsvis blir det snart då vi kan försöka!

    Tack så mycket :) att sova i 15 timmar hoppas jag är att "vila" annars är det illa ute för mig haha ;)

    Förresten har en fråga som jag hoppas att du kanske kan svara på, om jag ändå skulle bli gravid nu finns det då en chans att något händer med barnet eftersom att jag har livmodersinflammation? Skulle barnet ta nån skada? Osv?
  • Tessos
    Leviiaa skrev 2014-07-22 09:32:04 följande:
    Grattis i efterskott till bebisen förresten! :) fick Flagyl och Doxyferm. Känner faktiskt att det gör mer ont i magen kring livmodern nu, är det för att det håller på att bli bättre? Eller tycker du att jag borde ringa/åka upp och prata med dem igen? Ja det är hemskt med livmodersinflammation :(

    Hade en dröm idag om att jag fick en bebis och Gud vad besviken jag blev när jag vaknade och insåg att drömmen inte var sann. Mitt barn var ju så fint! Ingen aning. Måste vänta tills jag frisknar till och får 1-2 menstruationer. Har inte fått mens riktigt sen jag gjorde aborten pga pågående missfallet.. Så förhoppningsvis blir det snart då vi kan försöka!

    Tack så mycket :) att sova i 15 timmar hoppas jag är att "vila" annars är det illa ute för mig haha ;)

    Förresten har en fråga som jag hoppas att du kanske kan svara på, om jag ändå skulle bli gravid nu finns det då en chans att något händer med barnet eftersom att jag har livmodersinflammation? Skulle barnet ta nån skada? Osv?
    Tack :)

    Har du mer ont skulle jag definitivt ringa eller åka in.

    Har du fått nån tid för återbesök?

    Vet du vad sänkan var på när du kom in? Min var över 200.

    Det låter inte så bra att bli gravid när man har en infektion i livmodern men jag tror inte det skulle vara farligt för barnet.

    Sova i 15 timmar låter bra. Det hade varit skönt :)

    Hur känns det nu?
  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-21 18:09:59 följande:

    Jag glömde fråga dig hur du mår nu? Känner du dig bättre?


    Nej har inte fått tid för återbesök faktiskt och har ingen aning om vad sänkan var faktiskt.. Jag ska nog vänta lite med bebisen tills jag är helt frisk! Känner av smärtan mer nu.. Känns ju inte ok! Måste ringa igen faktiskt och kanske åka upp och kolla mig igen.. :/
  • Tessos
    Leviiaa skrev 2014-07-22 19:12:44 följande:
    Nej har inte fått tid för återbesök faktiskt och har ingen aning om vad sänkan var faktiskt.. Jag ska nog vänta lite med bebisen tills jag är helt frisk! Känner av smärtan mer nu.. Känns ju inte ok! Måste ringa igen faktiskt och kanske åka upp och kolla mig igen.. :/
    Tycker absolut du ska åka till sjukhuset igen. Du ska även säga till om återbesök så att allt ser okej ut. Jag var på två återbesök innan de "friskförklarade" mig. På det andra återbesöket fick jag även järn intravenöst eftersom blodvärdet inte gått upp. Har de kollat blodvärdet?
  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-22 22:53:13 följande:
    Tycker absolut du ska åka till sjukhuset igen. Du ska även säga till om återbesök så att allt ser okej ut. Jag var på två återbesök innan de "friskförklarade" mig. På det andra återbesöket fick jag även järn intravenöst eftersom blodvärdet inte gått upp. Har de kollat blodvärdet?
    Pratade med gyn idag och de bad mig att avvakta tills imorgon. Om det inte känns bättre då ska jag dit. Bad om återbesök men hon sa bara "jaja vänta och se först" till min förvåning blev jag stum! Fyf*n vad slarviga! Blir så besviken! Även slarvigt av dem att inte säga vad mitt blodvärde var. Ska dit oavsett och säga vad jag tycker, att de borde ta folk mer på allvar annars tänker jag gå vidare med att de är så slarviga! Och sen be de kolla mig igen. Jag skulle lika gärna kunna ha något annat de missat på grund av att de är så slarviga och detsamma gäller även andra! Vården har blivit dåliga.. Förhoppningsvis får jag en starkare dos imorgon om det bara rör sig om livmodersinflammation. Hoppas du ch din familj mår bra! :)
  • Leviiaa
    Tessos skrev 2014-07-23 17:59:22 följande:

    Hur mår du idag? Har du ringt sjukhuset?


    Mår bättre idag så behövde inte ringa :) imorse mådde jag inte så bra men nu mår jag mycket bättre :) hur mår du då?
  • Tessos
    Leviiaa skrev 2014-07-23 18:09:20 följande:
    Mår bättre idag så behövde inte ringa :) imorse mådde jag inte så bra men nu mår jag mycket bättre :) hur mår du då?
    Vad skönt att du känner dig bättre idag. Tycker ändå du ska ringa och be om en återbesökstid så du vet att allt ser bra ut. Vilket sjukhus har du varit på?

    Jag mår bra. Vi har badat hela dagen. Är så varmt idag.
Svar på tråden kan det vara livmodersinflammation?