• Anonym (TS)

    Män; onani eller tjej?

    Till er män (kvinnor får givetvis oxå svara)
    Vad anser ni är bäst, att onanera själv eller ha sex med sin tjej??
    Orsaken att jag frågar detta är att min kille tar nästan aldrig initiativ för sex utan det är till 99% jag som gör det. Vi har varit i ihop i 1,5 år och bott ihop i ett halvår.
    Han tycker att onani är bättre än att ha sex med en tjej och det tycker jag låter konstigt. Han jämför det med att om det kliar i örat så vet bara jag exakt hur jag ska klia!?
    Jag har sagt att jag vill att han ska visa mej men ändå säger han att jag gör det på rätt sätt.
    Mina andra partners har alltid sagt att jag tex är en hejare på att suga så jag är inte helt bortkommen.

  • Svar på tråden Män; onani eller tjej?
  • Maltemånsson

    Jag har verkligen svårt att tro att det är många män i denna världen som tycker att det är skönare att onanera än att ha sex med någon annan. Onani är ett dåligt substitut till sex skulle nog den absoluta majoriteten säga.

    Kan det vara så att han är osäker på sex, kommer för snabbt, är obekväm med sin kropp - eller någon annan anledning som gör att han inte är helt bekväm med att ha sex med någon annan?

  • Anonym (Z)

    Vilken skitstövel!

    Så klart jag har sex med min partner istället, varje dag om jag fick! Det är det underbaraste dom finns

    Att runka är bara ett substitut just för att det inte finns tillgång till nått bättre. Dvs en tjej :)

  • Anonym (Tjej)

    Jag har svårt att uttala mig om hur män tänker eftersom jag är kvinna, men jag vill bara säga att om min man sade något liknande åt mig skulle jag fundera på vad som är fel. Med honom.

    Något verkar han dölja, för jag kan inte förstå hur man hellre kan ägna sig åt onani när man har en partner. Om man tänder på den dvs. Jag har varit i förhållande där jag tog hand om mig själv men då tog det ett par månader så var det slut då jag insåg att jag inte älskade honom längre. Tände inte.

  • Anonym (Nej)

    Givetvis är något fel om han Föredrar onani framför sex.

    Dock är det lite som han liknar till kli i örat. Du kan inte göra "det" åt honom som han kan själv.takt, timing och inte att glömma att egentid med sina egna fantasier och preferenser är något du inte helt kan göra på samma sätt. Och generellt så kan inte killar hitta lika lätt och effektivt som tjejen själv sägs det. Men det är ett substitut och för egen del väljer jag alltid kvinnan jag älskar om hon finns tillgänglig.

  • pansarfjäril

    Hur var det där talesättet... själv är bäste dräng?

    Jag tycker att liknelsen var ganska bra. Jag vet själv hur jag bäst vill bli stimulerad och det kommer tyvärr ingen annan någonsin att kunna pricka rätt lika väl som jag gör. Så har det varit med alla tjejer jag någonsin har haft sex med, men jag har inte klankat ned på dem för det.

    Så långt håller jag med din kille, men i övrigt så tycker jag han det låter som om han är ute och cyklar. Visst, jag får alltid skönare orgasmer på egen hand. Jag vet att jag garanterat kan komma (funkar inte alltid när jag ligger med en tjej). Men vad är det för mening med att påpeka det för en partner? Att säga något sånt kommer ju inte leda till något annat än att sänka hennes självkänsla. Bättre i så fall att säga vad man önskar att tjejen ska göra, samt ta reda på vad som är skönast för henne. Ett samlag ska ju vara teamwork.

    Vilket som är bäst? Det beror helt på vilket humör jag är på. Om det bara handlar om att få en orgasm så gör jag det bäst själv. För mig handlar att ha sex med en tjej så mycket mer om att få DELA njutning med någon. Att få ge uttryck för den den attraktion jag känner för en partner jag är kär i, alternativt uppleva spänningen av ett ONS eller en KK. Då handlar det inte om att jag måste komma, utan om att jag vill vara nära någon.

    I min värld så är de två helt olika upplevelser. De enda de har gemensamt är att jag använder mitt könsorgan i båda fallen.

    Sen är det ju tyvärr så att alla funkar ju inte likadant rent fysiskt. Det du gjorde som var helt fantastiskt för ditt ex, kanske inte alls är skönt för din nuvarande kille. Och om han vore lite smartare så borde han försöka diskutera såna saker mer med dig när du frågar.

    Du säger att det alltid är du som tar initiativ. Brukar han svara på det eller får du ofta nobben? Han kanske inte har så hög sexlust rent allmänt?

  • assim
    Anonym (TS) skrev 2014-07-20 09:51:06 följande:

    Till er män (kvinnor får givetvis oxå svara)
    Vad anser ni är bäst, att onanera själv eller ha sex med sin tjej??
    Orsaken att jag frågar detta är att min kille tar nästan aldrig initiativ för sex utan det är till 99% jag som gör det. Vi har varit i ihop i 1,5 år och bott ihop i ett halvår.
    Han tycker att onani är bättre än att ha sex med en tjej och det tycker jag låter konstigt. Han jämför det med att om det kliar i örat så vet bara jag exakt hur jag ska klia!?
    Jag har sagt att jag vill att han ska visa mej men ändå säger han att jag gör det på rätt sätt.
    Mina andra partners har alltid sagt att jag tex är en hejare på att suga så jag är inte helt bortkommen.


    Det beror helt på humör. Ibland onani, ibland tjejen, ibland ingenting av det.
  • Vaken
    Anonym (TS) skrev 2014-07-20 09:51:06 följande:

    Han jämför det med att om det kliar i örat så vet bara jag exakt hur jag ska klia!?


    Själv tycker jag att onani är ett bra komplement till sex men jag ser inte på det som med liknelsen med att det kliar i örat. Jag ser mer på det som med mat. Har man själv lagat maten smakar den inte lika gott som när man blir bjuden, även om jag själv vet bäst hur jag vill att den ska smaka.

    Nu är alla olika men om jag svarar för min man så onanerar han aldrig när jag är tillgänglig. Så länge vi har sex dagligen har han inget behov av onani, men om vi är isär mer än några dagar så kompenserar han med onani men aldrig annars. Och han känner aldrig ett behov av att onanera istället för att ha sex.
  • Anonym (Nyligen Singel)

    Jag har avsevärt mycket lättare för att komma när jag runkar, kan vara klar på två minuter om det är brådis, till skillnad från sug eller sex som vanligtvis går på 10+ minuter och kan vara som ett halvt träningspass.

    Du kan ju testa låta han tro att det är han som initierar de?

    Om han slår dig på rumpan i köket, bit dig i läppen och tryck upp honom mot kylskåpet eller nått sånt.

    Lura honom lite?

  • Yoruichi

    Personligen har jag ingen preferens. Jag är lika nöjd med att onanera som att ha sex med nån annan. Det är något mer upphetsande med en partner men annars tycker jag inte att det är nån skillnad. Är tjej.

  • Dickie Simpkins

    Jag tror jag förstår hur han menar. Men jag kan ju inte hålla med. Kan det handla om att en del av hans fantasier är hemliga inför dig? Och att han får dem genom porren t.ex.? Det är en förklaring som jag kan se - att han når en annan form av upphetsning där. Men givetvis är det ju skönare att knulla, om man får leva ut hela registret med sin tjej.

  • Anonym (TS)
    Dickie Simpkins skrev 2014-07-29 12:42:30 följande:

    Jag tror jag förstår hur han menar. Men jag kan ju inte hålla med. Kan det handla om att en del av hans fantasier är hemliga inför dig? Och att han får dem genom porren t.ex.? Det är en förklaring som jag kan se - att han når en annan form av upphetsning där. Men givetvis är det ju skönare att knulla, om man får leva ut hela registret med sin tjej.


    Ja om han nu har fantasier så vore det trevligt om han sa dem så är jag villig att göra det bästa med dem. Men han verkar inte vilja, och han säger att han inte kräver något särskilt.

    Jag tar nästan alltid (=99-1) initiativ men han säger ofta att han är för trött men varför lägger han sig inte tidigare då?

    Jag har säkert starkare sexdrift än honom då jag vill ha sex med honom så gott som dagligen, men när han väl inte är hemma då tar jag inte "saken i egna händer" utan väntar på honom medans han ofta gör det SÅ FORT han är hemma själv.

    Detta sänker min självkänsla oerhört...
  • Dickie Simpkins
    Anonym (TS) skrev 2014-07-31 10:58:58 följande:
    Ja om han nu har fantasier så vore det trevligt om han sa dem så är jag villig att göra det bästa med dem. Men han verkar inte vilja, och han säger att han inte kräver något särskilt.

    Jag tar nästan alltid (=99-1) initiativ men han säger ofta att han är för trött men varför lägger han sig inte tidigare då?

    Jag har säkert starkare sexdrift än honom då jag vill ha sex med honom så gott som dagligen, men när han väl inte är hemma då tar jag inte "saken i egna händer" utan väntar på honom medans han ofta gör det SÅ FORT han är hemma själv.

    Detta sänker min självkänsla oerhört...
    Fast det där med att din självkänsla sänks känns onödigt. Jag vet själv när jag runkar att det handlar om tillflykt. Vara för sig själv en stund och det kan vara skönt. Så runk är inte så självklart ett substitut alltid. Men det får ju inte ta över helt. Att knulla och runka måste kunna existera i samma värld utan att det blir krig emellan dem :)
  • Anonym (TS)
    Dickie Simpkins skrev 2014-07-31 11:16:26 följande:

    Fast det där med att din självkänsla sänks känns onödigt. Jag vet själv när jag runkar att det handlar om tillflykt. Vara för sig själv en stund och det kan vara skönt. Så runk är inte så självklart ett substitut alltid. Men det får ju inte ta över helt. Att knulla och runka måste kunna existera i samma värld utan att det blir krig emellan dem :)


    Att min självkänsla sänks är givetvis onödigt. Men det är så jag känner det. Du skriver att runk inte alltid är ett substitut men tyvärr är det så här hemma och det gör mej ledsen. Saken är att han inte förstår det. Jag är enormt sugen på honom men han verkar vara mer sugen på sig själv.

    Han ligger i soffan men handen i byxan och eggar upp sig själv och sen går han till toan eller duschen och tar hand om sig. Sen är han inte sugen på mej. Det är just det som gör mej ledsen.

    Hur får jag honom att förstå att jag inte vill att han ska välja bort att onanera, men han måste visa mej uppskattning och visa att han vill dela njutningen med mig.....?
  • Anonym (runka vs ligga)

    Att runka är billigast för plånboken..
    Att ligga med en kvinna, brukar innebära omkostnader(nu menar jag inte ho*or)

    Att runka är bekvämt. Exempelvis kan man tvätta sig o kolla TV när man är klar
    Att ligga är förpliktelser i form av "exempel eftersnack eller kuddsnack"

    Men man kan inte välja det ena och bort med det andra.. Båda fyller behovet!!

    Fast ett blow, samtidigt som man kollar på TV och att hon hämtar öl i kylen är inte helt fel!. Ja blowet först och sen ölen!

  • Dickie Simpkins
    Anonym (TS) skrev 2014-07-31 21:45:14 följande:
    Att min självkänsla sänks är givetvis onödigt. Men det är så jag känner det. Du skriver att runk inte alltid är ett substitut men tyvärr är det så här hemma och det gör mej ledsen. Saken är att han inte förstår det. Jag är enormt sugen på honom men han verkar vara mer sugen på sig själv.

    Han ligger i soffan men handen i byxan och eggar upp sig själv och sen går han till toan eller duschen och tar hand om sig. Sen är han inte sugen på mej. Det är just det som gör mej ledsen.

    Hur får jag honom att förstå att jag inte vill att han ska välja bort att onanera, men han måste visa mej uppskattning och visa att han vill dela njutningen med mig.....?
    Ja då blir det ett problem och nästan löjligt. Problem för dig och löjligt för honom. Vem fan väljer bort att knulla för att byta ut det mot att runka. Alltid? Har du konfronterat honom om att du tycker det är omanligt att inte sätta på sin fru?
  • Anonym (TS)
    Dickie Simpkins skrev 2014-08-01 09:49:19 följande:

    Ja då blir det ett problem och nästan löjligt. Problem för dig och löjligt för honom. Vem fan väljer bort att knulla för att byta ut det mot att runka. Alltid? Har du konfronterat honom om att du tycker det är omanligt att inte sätta på sin fru?


    Han tycker det är skönare och anser väl då att det är det enda rätta då. Och ja, jag har konfronterat honom och sagt att många män vanligtvis hade föredragit sin fru när hon (läs jag) ändå har sån stor sexdrift, då säger han bara "jaha då är jag väl inte som vanliga män då".

    Du Dickie Simkins verkar vettig, tror du att det bottnar i hans självkänsla? Han har varit ensam länge och kanske vant sig? Fast då borde han ju vara glad när han nu har en kvinna vid sin sida....
  • Dickie Simpkins
    Anonym (TS) skrev 2014-08-01 10:58:41 följande:
    Han tycker det är skönare och anser väl då att det är det enda rätta då. Och ja, jag har konfronterat honom och sagt att många män vanligtvis hade föredragit sin fru när hon (läs jag) ändå har sån stor sexdrift, då säger han bara "jaha då är jag väl inte som vanliga män då".

    Du Dickie Simkins verkar vettig, tror du att det bottnar i hans självkänsla? Han har varit ensam länge och kanske vant sig? Fast då borde han ju vara glad när han nu har en kvinna vid sin sida....
    Ja, exakt. I så fall borde han vara glad att ha en kvinna. Verkar snarare som lättja och egoism. Det är skönare för honom, alltså gör han det. Inte en tanke på sin fru som vill vara med. Så självkänsla tror jag inte det bottnar i. Han gör ju snarare exakt vad som faller honom in utan att bry sig om vad andra (du) tycker. 
  • Anonym (TS)
    Dickie Simpkins skrev 2014-08-01 13:08:28 följande:

    Ja, exakt. I så fall borde han vara glad att ha en kvinna. Verkar snarare som lättja och egoism. Det är skönare för honom, alltså gör han det. Inte en tanke på sin fru som vill vara med. Så självkänsla tror jag inte det bottnar i. Han gör ju snarare exakt vad som faller honom in utan att bry sig om vad andra (du) tycker. 


    Vet att det egentligen stämmer men blir ändå lite ledsen!

    Har du något tips som kan hjälpa?
  • Dickie Simpkins
    Anonym (TS) skrev 2014-08-01 23:29:12 följande:

    Vet att det egentligen stämmer men blir ändå lite ledsen!

    Har du något tips som kan hjälpa?


    Maila mig!
Svar på tråden Män; onani eller tjej?