Inlägg från: En struts |Visa alla inlägg
  • En struts

    Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?

    Jag äcklas av de där stora godismängderna folk vinner på Grönan, och jag begriper inte hur folk står ut med att vinna så mycket. Själv är jag känslig för fräschhet då det gäller godis, och även en vanlig  större modell chokladkaka á là Marabou kan bli liggande för länge här hemma för att det ska vara gott.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?
  • En struts
    Bunny on speed skrev 2014-07-21 16:47:03 följande:

    En nyfiken fråga. Varför heter det mumsar om man är smal men klämmer om man är fet? Ger mig olika associationer.


    Bra fråga. Får fundera på varför jag uttryckte mig så. 
    Men tror ofta att anledningen till att man är fet är att man just klämmer i sig, fast man inte är hungrig, men om man är smal, så har man karaktär att inte äta sig mer än proppmätt, överlag. Jag kan inte säga att det alltid är så generellt.
  • En struts
    Majsan70 skrev 2014-07-21 16:53:19 följande:

    Herregud vi delar ut godis överallt när vi vinner. Det blir inte liggandes länge.


    Okej. Det är så folk gör. Jag har funderat lite, vad man gör av allt.
  • En struts
    Snöviolen skrev 2014-07-21 17:06:08 följande:

    Jag vann en stor Plopp förra året och det användes som lördagsgodis till mina barn. Så det gick åt 6 ploppar i veckan.


    Plopp är väl det jag mest skulle kunna tänka mig vinna, i så fall. Eller då vanlig mjölkchoklad, det kan man ju använda i bakning och matlagning.
    Geisha URK! Kräks. Och även Center är ju hur äckligt som helst. Ser mest folk bära omkring på mina ickefavoriter tror jag. Toblerone kan jag tycka är gott, men herregud även om jag köper en liten Toblerone, kan den bli liggande till den blir äcklig. Men delar man ut så...
  • En struts
    WilliamsMom skrev 2014-07-21 17:27:30 följande:
    Numera kan man ju även vinna stora godispåsar (dvs stora PimPim, Zoo, TuttiFrutti, osv).
    Jo, fy vad mycket sött man får hemma. Kan tycka att PimPim är gott. Köpte en liten tablettask för ett par veckor sen (såg den igår i skafferiet) men glömmer äta upp den. 
  • En struts

    En speciell sorts lakrits (holländsk) skulle jag kunna tänka mig att vinna. Lakrits blir ju bara bättre med tiden, men för egen del är jag känslig med gammal choklad.


    Henles slyna skrev 2014-07-21 19:00:45 följande:

    Choklad håller ju typ 2 år eller nåt sånt och det är 2 kg. Knappast svårt att få i sig. Däremot fattar jag inte varför folk står och lägger flera hundra på chokladhjulet när man kan köpa samma choklad på ÖB för 50 spänn.


    Nämen precis, så tänker jag också. De har så extremt billig choklad, på vissa ställen.
  • En struts
    pluvdo skrev 2014-07-21 19:42:37 följande:
    Så om en överviktig person äter upp två kilo choklad så klämmer denne i sig det trots att denne är mätt, men om en smal person äter upp två kilo choklad så mumsar denne i sig med måtta och karaktär?
    Japp jag tror det. Fast vissa smalisar verkar ju kunna äta utan stopp, fast då brukar de vara rörliga av sig. 
  • En struts

    De flesta som kånkar på sådana där choklad/godisvinster har ofta lätt till ganska mycket övervikt, kanske därför slängde jag till med en ganska provocerande frågeställning. Vet inte om det finns några samband.

  • En struts
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-21 23:34:36 följande:
    Nej nej det här var ju jätteroligt!! Strutsen har upptäckt att bara de feta vinner chokladvinsterna och då måste Strutsen få veta om de feta gulpar i sig det på studs eller om de skänker chokladen till kroppsfettnedsatta personer.
    Exakt.
  • En struts
    pluvdo skrev 2014-07-22 13:42:34 följande:
    Nämen ärligt talat, jag tror inte du menade något illa med svarsalternativen. Om något så kanske du medvetet valde att skriva så för att provocera folk, då det ju faktiskt får liv i tråden.
    Det har du rätt i faktiskt.
  • En struts
    kalleankan skrev 2014-07-22 15:30:43 följande:

    Jag vann center en gång men föråt mig efter 2 dagar, bjöd sedan alla som kom hem till oss på hur mkt de ville ha, tog slut på någon vecka. Annars kan vi äta rätt mycket.
    Har vunnit flera ggr, även min familj. Vi är alla väldigt smala, godisråttor ändå :)


    Det är ju precis det jag tänkte, att man föräter sig. Där ser ni, jag har rätt!!
  • En struts

    Det jag ville komma fram till i denna tråd, är att folk tror att de är jätteglada över vinsten, men snarast så börjar de spy över vinsten. Smolk i bägaren minst sagt. Min dotter vann bara en sån där relativt liten dumlekartong på Viking Line, och man spydde minst sagt bara på att ha för mycket sådana.
    Hur orkar folk med jättepack från Taxfree??? Det är min nästa frågeställning tror jag. Ska jag skapa en ny tråd för det? (Men jag lovar att inte säga att det är tjockisar som endast pallar med storpacken. Skäms Lovar.) Fast jag tycker nog att det bara är bastanta som handlar på Taxfree också Flört. Skojar bara.
    Men visst brukar väl många ganska ölmagade/robusta också ha de där storpallarna med öl? Eller har jag fel där också?Obestämd

  • En struts

    Jag tror folk lurar sig själva att de kammat hem storvinsten (som någon sa, att folk lägger flera hundra på ett chokladhjul som man kan köpa samma choklad på ÖB för femtio kronor). Inte nog med att det är dyrt, man blir le på godiset i efterhand OCH fet. Och inser nog bittert att det inte var så rolig vinst - i efterhand.
    På samma sätt är det faktiskt obegripligt hur folk bunkrar upp ifrån Taxfree. Inte nog med att Taxfree är svindyrt jämförelsevis, 80 procent billigare på Ica Maxi motsvarande godis/choklad. Sen när man dessutom SLÄPAT hem skiten så inser man att man ska klämma i sig allt. Dessutom inget roligt på vågen sen.
    Eller hur? Eller hur?? Visst är det så?
    Ursäkta att jag sticker ut hakan.

  • En struts
    Aniiee skrev 2014-07-22 18:00:19 följande:
    Jag tycker du har ett helknäppt perspektiv Solig
    Äsch, min analys är träffsäker utan like.
    Sitter bara långt inne att bita i det sura äpplet.
  • En struts
    Ungakillen95 skrev 2014-07-22 18:08:03 följande:

    Vilken jäkla fråga... en vinst är en vinst bara att tacka och ta emot. Gillar du inte snasket släng det i soptunnan 


    Miljövänligt och bra.
    Sånt där irriterar mig också. Folk som bunkrar upp slänger alldeles för mycket. Det har också setts i studier. Så värdelöst alltså. I-landskultur.
    Det är ett stort problem att folk åker till storvaruhus som GeKås också, för det har visat sig att folk slänger mer när de handlar så. 
    Alltså antingen bli onödigt feta av en massa överflödigt godis, alternativt att man hivar godiset. Usch!
  • En struts
    Ungakillen95 skrev 2014-07-22 19:57:03 följande:
    Men sälj/ge bort godiset då din naturmupp Skrikandes
    Säljer, till vem? Hur? Sätter du ut ett loppstånd utanför dörren och säljer? Eh. Gör folk så? Tvivlar.
  • En struts

    Det är väl bra då om den äts upp med glädje, den där chokladen, eller slängs då, eller säljs på Blocket. Eller så skänkes till några lyckliga arbetskollegor? För min del skulle jag hellre vinna två paket broccoli, och ändå har jag inte känt mig så särskilt antisockerhysterisk i debatter.
    Jag tycker det lyser lite av "överflödssamhälle" med de där packen, där folk äter så det sprutar ur öronen, med äckelförtjusning då kanske?
    Får jag fråga. Vid vinst, får man då välja på Plopp eller Geisha? Eller blir det även så att folk med njugg inställning till Center sitter och tuggar i sig, för man har ju ändå vunnit ju.

Svar på tråden Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?