• MallanQ

    Regnbågsfamilj i Göteborg

    Hej! Jag och min fru fick en liten flicka nu i maj. Vi tänkte inte så mycket på det där med att vi inte känner så mycket regnbågsfamiljer med barn innan vi själva fick barn, men nu när våran tös kommit till världen känner vi att det är viktigt för oss. Därför efterlyser jag här regnbågsfamiljer i Göteborg att lära känna och umgås med, både med och utan barn:)

  • Svar på tråden Regnbågsfamilj i Göteborg
  • Milky

    Hej!

    Vet precis hur ni känner, vi träffade våra första och enda vänner som är samkönade och har barn på föräldragruppen!

    Jag har en dotter på tre år, hade en fru men vi får väl kallas oss vänner nu när skilsmässan snart går igenom. Finns med i en annan tråd "nya vänner i Gbg" ligger under "ensamstående" där vi är ett gäng som träffas m barnen, ni kanske vill följa med någon gång? Vi samkönade par, el vi som har barn med en tjej, är underrepresenterade men det är iaf jag!

    Ha en bra helg!

  • MallanQ

    Hej Milky vad roligt att du skrev, det har varit lite tyst just här;)

    Jag har nog skrivit i den tråden har jag för mej, har varit väldigt dålig på att logga in här det senaste. Men vi vill gärna träffas:D

    Ja nä det finns inte så många träffar med regnbågsbarn, som man vet om iaf, å man känner sej alltid lite extra "utsatt" å speciellt min fru känner sej lite utanför med alla pappagrupper. Känns som att folk blir lite osäkra med två mammor, "hur gör vi nu då..?" Haha

    Vart bor du nånstans?

  • Milky

    Som du märker är jag också dålig på att logga in här!
    Det är roligt när man säger att man är två mammor, oftast så vet inte folk hur de ska svara, dels för att de blir förvånade, dels för att de inte vill säga något dumt eller något de tror är opassande. Jag är en sån där person som inte bryr mig, de får gärna fråga hur vi "gjorde barn" osv, hellre att de frågar än tisslar och tasslar, alla kan ju inte veta allt om allt!

    Jag bor i Strömmensberg just nu, ni?

    Försöker se om några vill träffas sön om ni skulle kunna då?

    //Michaela

  • MallanQ

    Ja nä jag bryr mej inte heller, ingen idé att bli grinig å känslig. Folk får fråga hur mycket dom vill:)

    Vi bor uppe på högsbohöjd.

    Ja söndag kan jag nog, beror på vilken tid bara? Våran lilla fröken gillar (tack gode Gud;)) att ligga å dra sej på morgnarna nämligen

Svar på tråden Regnbågsfamilj i Göteborg