• KnytetsMamma

    När kommer blödning igång efter cytotec???

    Ni som fått cytotec för att sätta igång era missfall, hur snabbt efter ni tog tabletterna började det hända saker? Nu är det fyra timmar sedan jag tog 4 cytotec vaginalt men absolut ingenting har hänt, blöder nästan mindre än innan jag tog tabletterna :( känns hopplöst för jag vill bara att det ska vara över nu.

  • Svar på tråden När kommer blödning igång efter cytotec???
  • Teresa 914

    Usch va sorgligt kram till dig

    Jag fick en dos tabletter oralt på morgonen, sen en dos till vid lunch. Efter ca två började jag blöda och blev utskriven ca sju på kvällen. Det tar ganska ont, får du nåt för smärtan? Jag fick panacod i omgångar.

  • NLAL

    Åh snälla ta inte cytotec!! Och absolut inte mellan benen. Det är en magsårsmedicin som dom inte ska ge för detta ändamål...

  • KnytetsMamma

    Varför ska man inte ta cytotec mellan benen?! Har fortfarande inte kommit igång nån stor blödning så ska tillbaka till kvinnokliniken imorgon eftermiddag för att kolla upp det.


    NLAL skrev 2014-07-22 14:50:06 följande:
    Åh snälla ta inte cytotec!! Och absolut inte mellan benen. Det är en magsårsmedicin som dom inte ska ge för detta ändamål...

  • NLAL

    För att detären magsårsmedicin som ska sväljas. Läs på om cytotec så ändrar du nog uppfattning. Och nej, jag är ingen hypokondriker som googlar sönder allt. Men detta råkade jag se på tv då jag blev gravid och började läsa om cytotecen - djävulens påfund att det ska användas till abort och start av förlossning..

  • KnytetsMamma
    NLAL skrev 2014-07-22 21:21:20 följande:
    För att detären magsårsmedicin som ska sväljas. Läs på om cytotec så ändrar du nog uppfattning. Och nej, jag är ingen hypokondriker som googlar sönder allt. Men detta råkade jag se på tv då jag blev gravid och började läsa om cytotecen - djävulens påfund att det ska användas till abort och start av förlossning..
    Fast om det funkar bra som abortpiller och stöta ut missfall som inte kommer igång av sig själv är det väl jättebra att det finns?! Vad ska man annars ta för att sätta igång ett uteblivet missfall??
  • ebbozz

    det är väl främst vid förlossning som man absolut inte ska ta dem.

    jag fick efter ett MA förra sommaren, hände först ingenting. tror det stod i pappren att det skulle börja inom typ 4 timmar. jag tappade hoppet eftersom det inte hände någonting, förrän det var 5min kvar. då kom en störtflod.

    hade inget ont överhuvudtaget men fick tabletter med mig hem från sjukhuset som jag aldrig tog.

    dessvärre kom inte allt ut och jag fick göra en skrapning efter en vecka.

  • Pimpinellan

    Hände inget alls första gången vilket är ganska vanligt-drabbar 40% sa läkaren. Andra gången hände inget medan jag låg inne,men väl hemma-med besked...

  • KnytetsMamma

    Frågan är ju hur mycket det är som ska ut när fostret bara är i vecka 6+5?! Kanske inte är några mängder, alla som man läser om skriver ofta att det typ forsar ut blod m.m Men undra vilken vecka de är i då?!

  • E2012smamma

    Jag blödde typ mindre än vanlig mens. Då va fostret 7+0

    Kom lite klumpar men bara på toaletten när jag"klämde" ut det.

    Kom nästan ingenting i bindan och dag 2 var det typ bara när jag torkade mig i princip. Återkoll 2 v efter då hade jag tjock slemhinna men inte graviditetsrester sa hon. Hon trodde hinnan berodde på att jag skulle ha äl snart.

    Blödde extremt mkt mensen efter missfallet så tror det var lite kvar.

  • KnytetsMamma
    E2012smamma skrev 2014-07-23 07:56:31 följande:
    Jag blödde typ mindre än vanlig mens. Då va fostret 7+0
    Kom lite klumpar men bara på toaletten när jag"klämde" ut det.
    Kom nästan ingenting i bindan och dag 2 var det typ bara när jag torkade mig i princip. Återkoll 2 v efter då hade jag tjock slemhinna men inte graviditetsrester sa hon. Hon trodde hinnan berodde på att jag skulle ha äl snart.

    Blödde extremt mkt mensen efter missfallet så tror det var lite kvar.
    Oj, då kanske det finns en chans att mitt redan kommit ut då?! Vi får se i eftermiddag helt enkelt.

    När hade du ditt missfall? Har du blivit gravid igen efter? Och hur lång tid tog det i så fall för dig att bli gravid igen?
  • E2012smamma
    KnytetsMamma skrev 2014-07-23 08:16:16 följande:
    Oj, då kanske det finns en chans att mitt redan kommit ut då?! Vi får se i eftermiddag helt enkelt.

    När hade du ditt missfall? Har du blivit gravid igen efter? Och hur lång tid tog det i så fall för dig att bli gravid igen?
    Hade missfall i september/oktober.

    Väntade en mens eftersom alla läkare sa olika. Men med tanke på hur mkt jag blödde va det nog klokt att vänta

    Fick en mens till , sen gravid igen så tog 2 försök

    Är gravid i v 33 nu :)

    Har ni försökt länge?
  • KnytetsMamma
    E2012smamma skrev 2014-07-23 08:24:15 följande:
    Hade missfall i september/oktober.
    Väntade en mens eftersom alla läkare sa olika. Men med tanke på hur mkt jag blödde va det nog klokt att vänta
    Fick en mens till , sen gravid igen så tog 2 försök
    Är gravid i v 33 nu :)

    Har ni försökt länge?
    Vad härligt att det ändå gick så snabbt. Jag blev gravid nu på första försöket till syskon men det blev alltså missfall :( Men vi hoppas att det tar sig snart igen. Även med dottern blev jag gravid på första försöket så hoppas den trenden håller i sig :)
  • E2012smamma
    KnytetsMamma skrev 2014-07-23 08:27:34 följande:
    Vad härligt att det ändå gick så snabbt. Jag blev gravid nu på första försöket till syskon men det blev alltså missfall :( Men vi hoppas att det tar sig snart igen. Även med dottern blev jag gravid på första försöket så hoppas den trenden håller i sig :)
    Samma här! Både med sonen och det som blev missfall gick det på första försöket!

    Håller tummarna för dig :)
  • KnytetsMamma

    Tack så mycket :)


    E2012smamma skrev 2014-07-23 08:35:54 följande:
    Samma här! Både med sonen och det som blev missfall gick det på första försöket! Håller tummarna för dig :)

  • Pimpinellan

    Jag var i v.10+6 när det kom ut,fostret hade dött v.7 och återbildats,men likväl störtblödde jag så pass att det inte var nån mening ens lämna toastolen. Totalt blödde jag 2,5 vecka. Smärtorna var nästan så jag svimmade också...

  • KnytetsMamma

    Nu har jag varit på sjukhuset igen och fått kollat hur det ser ut, processen har startat och en del har kommit ut men det finns rester av moderkakan m.m. kvar som jag hoppas på kommer ut nu under veckan fram till efterkontrollen på fredag nästa vecka. Då hoppas jag få klartecken till bad, oskyddat samlag m.m. Och sen har jag telefontid med gynekologen som skrivit ut pergotime till mig den 6/8 och då hoppas jag att vi kan göra upp en plan, vill börja med pergotime så snart som möjligt igen eftersom jag inte har någon egen ägglossning.

  • Themis

    Jag skulle bli av med ett MA med hjälp a Cytotec, tabletterna började inte verka förrän efter 12 timmar när allt smärtstillande släppt. Det var inte roligt alls, grät och skakade av smärta och maken fick åka till akuten och tigga till sig mer Citodon.

    Blödde i tre veckor, tre gynkontroller, en andra omgång Cytotec som inte gjorde ett skit fast jag stod på en stairmaster i två timmar och försökte få igång nåt för att slippa kirurgiskt ingrepp. Till sist kom en annan gyn och menade att missfallet var avslutat.

    Aldrig mer säger jag, hade det blivit en andra gång så bleve det kirurgi direkt.
    Men jag ska inte bli gravid nåt mer så jag lär slippa mer strul.

    Cytotec= väldigt individuellt hur de påverkar en kvinnokropp


    Om du är arg på en man, tänk en minut på hur världen hade sett ut om de hade snoppen där näsan sitter istället. /Okänd
Svar på tråden När kommer blödning igång efter cytotec???