Inlägg från: lilalarv |Visa alla inlägg
  • lilalarv

    Gravid i Helsingborg BF oktober/nov/dec 2014 som vill följas åt?

    Hej! Hoppar gärna in här om det är ok!? :) väntar första, har bf 4 dec så är i V.27 :) bor i Höganäs.

  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-29 17:18:03 följande:
    Hur gammal är du? :) Jag går in i v.25 på söndag!
    BF 23/12 - 14
    Fyller 20 nu i sep :) lite yngre än snittet här har jag märkt.. :)
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 08:04:05 följande:
    Okej! Jag är 24! Hur har din graviditet varit hittills? Jag har verkligen haft det upp och ned till och från... Har gått igenom illamående och ryggont som har varit jättejobbigt. Just nu mår jag bra förutom den eviga halsbrännan!

    Känner du andra i vår ålder som är gravida nu?
    BF 23/12 - 14
    Det var ju inte så stor skillnad! :)

    Sämst verkligen.. Alla säger att det är så mysigt, ja jo de är det. Väldigt sällan dock!! Började kräka väldigt tidigt. Typ V.8/9 Så pass mycket att jag blev sjukskriven. Sen fick jag foglossning i V.15/16 så blev sjukskriven halvtid och har nu blivit sjukskriven för tredje gången. Men är sjukskriven nu fram tills det är dags. Halsbränna har jag dock klarat mig utan! Vilket jag är tacksam för :)

    Nja, en gammal vän till min sambo, han och hans tjej ska ha. Hon är 23 tror jag. Umgås inte med dom direkt men min sambo pratar väl med han någon gång då och då. Annars nej :(
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 11:28:01 följande:
    Fy! Låter ju jättejobbigt :( Är du sjukskriven på heltid då? Vad gör du om dagarna nu? Jag hade fått ångest om jag inte fick jobba ända fram till december! Har en tendens att bara sitta inne om jag inte måste iväg på något... :/ Klarar du att gå och röra på dig någorlunda?

    Jag känner inte heller någon förutom en kollega till mig. Hade ju varit kul att lära känna någon som man kunde ha kontakt med sen när man är mammaledig, så man inte blir så ensam!

    Är du inne i Helsingborg någon gång? Eller håller du till i Höganäs? Jag och min sambo gillar att åka till saluhallen där och fika på helgen ;)
    BF 23/12 - 14
    Ja de e sådär kul :( ja.. Jag kan inte göra så mycket. Foglossningen spökar jätte mycket så vissa dagar kan jag inte göra något alls medans vissa kan jag gå i trappor och sköta tvätt och sånt. Men ja ångesten kommer ibland. Väldigt sällskapssjuk, så det brukar blir några samtal till sambon om dagarna, haha :p ja jag är lite så, hade gärna velat hitta på något men dom s.k vännerna finns inte kvar pga att jag antagligen mognat tidigare och sen är där inga andra som har hus eller barn och så. Plus sjukskrivningarna har gjort lite ont i plånboken.. Sen kan jag ju för den delen inte göra så mycket :p men ja, vänjer väl mig hoppas jag :b

    Ja de håller jag med dig om! Hade varit kul att han någon i nära ålder, någon som går igenom samma sak! :)

    Vi flyttade till Höganäs från Helsingborg i april, så handlar egentligen bara mat i Höganäs haha! Vi känner inga här så.. Vännerna bor i Helsingborg och jag jobbar i vanliga fall i Hbg med :)

    Där är mysigt! Har dock bara varit där två gånger. Garage är också mysigt, väldigt gott. Har ni ätit där? Men tycker det är väldigt dyrt så blir inte så mycket av någon av ställena :)
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 13:20:22 följande:
    Vi har sagt ett tag nu att vi måste äta på Garage, det ser ju så himla mysigt ut! Tycker Höganäs är jättemysigt, vi har faktiskt tittat på hus där men det har inte blivit något av det. Nu flyttar vi till en hyresrätt i Maria Park i november så husletandet får stå på paus ett tag.

    Vad jobbar du med i vanliga fall? Låter skitjobbigt med foglossningen. Jag har lite men inget som påverkar min rörlighet speciellt mycket. Har större problem med mitt bäcken som är snedbelastat vilket gör att jag får sjukt ont i höfterna i omgångar. Men jag går regelbundet hos kiropraktor och just nu är det jättebra.
    BF 23/12 - 14
    Jätte mysigt! Bara ätit där en gång dock för där är rätt dyrt.. Och som gravid blir man inte mätt på en hamburgare med lite pommes.. :p

    Jasså? Ja vi är jätte nöjda, men vi bor inte i 'centrum' vi bor förbi saluhallarna :) men det låter ju mysigt, Maria park är väl ett lugnt område? :)

    Jag är plåtslagare, lärling, så de funka inte alls att vara gravid och jobba med det :p

    Vad jobbar du med? :)

    Aha, va jobbigt.. Du har inte foglossning då? Jag fick reda på att jag fick känningar så tidigt pga att jag var med om en bilolycka för några år sedan, så de kopplades liksom ihop på ngt sett.. Ja men de va ju skönt! Har själv gått mycket hos kiropraktor dock inte som gravid, jag har gått på akupunktur ist för foglossningen, illamåendet och alla krämpor. :)
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 15:44:50 följande:
    Åh men får nog testa iallafall, hamburgare är liksom favoriträtten här hemma!

    Maria Park känns väldigt lugnt, just nu bor vi på Tågaborg/Pålsjö så det är ju inte en jättelång flytt. Men det är helt nybyggda hyresrätter så det känns ganska trevligt att vara först i en lägenhet för en gångs skull :) Och nu bor vi en tvåa och det kändes inte helt optimalt nu när bebis kommer!

    Plåtslagare - nä, då förstår jag att det inte går med foglossningen! Jag är lärare så det är ju inget tungt arbete men det är ju absolut inget stillasittande heller. Man är ju med sina elever hela tiden och springer med dom överallt! Men jag hoppas kunna jobba november ut, annars kommer jag bli galen om jag måste vara hemma mer än en månad innan bf. Har inte jättemånga vänner här då jag flyttade hit från Göteborg 2009 och har pluggat i Malmö. De jag känner är antingen äldre med barn eller jämnåriga som är på helt andra plan i livet.

    Hur länge har du och din sambo varit ihop? Har ni sett på RUL vad ni väntar? ;)
    BF 23/12 - 14
    Ja de måste ni ju då!! :)

    Ja det låter ju jätte bra! Känns lite trångt med en tvåa ju.. Vi sa också de när vi kollade hus i vintras att vi ville vara beredda på bebis så vi ville ha större boende, köpte hus i november med flytt i april och tre veckor innan flytt plussade jag :p

    Jaha så du e göteborgare! Flyttade du hit själv då och för att plugga? :)

    Ja de brukar oftast va så.. Jag brukar säga att jag "vuxit" ifrån mina vänner, dom försvann liksom när man slutade skolan. Det bevisa ju bara hur seriös vänskap man hade (y)

    Vi har faktiskt "bara" varit tillsammans i 1,5 år :) men känns som en evighet med allt som hänt :p ni då? :)

    Nej det gick inte att se, så det blir en överraskning :D
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 17:11:07 följande:
    Wow! Häftigt att ni köpt hus och allt på så kort tid! Jag har alltid levt enligt devisen "Känns det rätt är det bara att köra" ;) Vi flyttade ihop efter 5 månaders dejtade! Nu har vi varit tillsammans i 3 år. Vi visste bägge redan från början att vi ville skaffa barn tidigt, min sambo ville vara pappa innan 30 och det blir han nästa vår så det tajmade vi rätt bra ;) Hur gammal är din sambo?

    Jag flyttade hit för att plugga på lärarutbildningen och för att min dåvarande pojkvän bodde här. Det tog slut mitt i min utbildning, jag flyttade ner till Malmö ett tag och sen träffade jag min sambo genom gemensamma vänner i Helsingborg! Så jag hamnade här igen och har verkar jag bli kvar ;)

    Okej, men ville ni veta eller känns det okej att det blir en överraskning? Vi såg en snopp jättetydligt på RUL så det blev ingen överraskning för oss haha!
    ja det har gått fort för oss, men allt har känts rätt så ja :) men jag hade lite problem med boende osv för fick inget jobb direkt efter studenten och hade redan flyttat hemmifrån så blev automatiskt att jag och min sambo flyttade ihop och han hjälpte mig :) va härligt! inte bara vi som va snabba då ;) min sambo fyller 25 nu i september :)

    aha, vilken gullig liten historia ändå! :D 

    ja de känns okej, vi kunde inte riktigt bestämma oss för om vi ville veta eller inte. men så när vi väl va där så frågade min sambo för då tänkte vi att hon får avgöra, (om hon vill säga eller ej eller om hon ens kan se de) så har vi iaf frågat :) 

    haha va häftigt! skönt att de ändå varit tydligt för de har ju visat sig att vissa har fått flickor fastän de fick reda på att de va pojke just för könen på flickor kan vara så svullna. lite typiskt om man köpt massa pojkkläder då :p
  • lilalarv
    morphet skrev 2014-08-31 17:45:22 följande:
    Vilken mvc går du på - har ni en i Höganäs kanske?

    Vi har mest fått kläder och vi bryr oss inte vilka färger dom kläderna har, det som är i fint skick kommer att användas, oavsett om det är blått eller rosa! Sen har jag köpt litegranna och då har det varit mycket färggrannt.

    Har du facebook? I så fall hade vi kunnat lägga till varandra där. Är vanligtvis mer aktiv där än här!
    ja går i höganäs på sjöcrona :)

    ja vi har också börjat få, vi har dock fått jätte mycket rosa! just för jag har en sladdlillasyster och min moster fick en dotter i vintras :) ja de spelar ju ingen roll egentligen, tycker bara det är synd att det är så mycket könsrelaterat när dom är så små :)

    aa, nicci lundgren :) 
Svar på tråden Gravid i Helsingborg BF oktober/nov/dec 2014 som vill följas åt?