• kluckis

    Slutat med p-piller så nu kör vi!

    Fick första barnet juni-2013 och nu planerar vi syskon :)
    Har slutat med p-piller så nu väntar jag bara på att mensen ska komma tillbaka!

    Fler i samma sits? :) 

  • Svar på tråden Slutat med p-piller så nu kör vi!
  • majja83

    Hoppar gärna på här ska ta ut spiralen min nu den 5/8 för stt försöka få ett syskon till vår 3åriga dotter längtan är stor efter ett syskon.

  • majja83

    Ja de gjorde de. De blev en oplanerad graviditet men väldig efterlängtad,

    Ja var gift med en å vi försökte i 7 år å de gick inte slutade med ivf och missfall som sedan sluta i seperation så efter två år träffa ja min nuvarande sambo å blev gravid efter 2 månader pga mina p-piller tog slut å inte fick nya på två veckor så då blev vår underbara dotter till

  • emz4

    Jag hoppar också gärna in här, slutar med ppiller om

    Några dagar och jag och sambon planerar för vårt första barn :)

  • Emilix

    Jag hoppar också in här :)

    Jag är 26 och min sambo är 34 vi är förlovade och har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Jag har inga egna barn sen innan men han har två på 12 och 14 år.

    Jag har fast jobb som sjuksköterska och min sambo är sjukskriven och arbetslös förtillfället.

    slutade med mina p-piller i Fredas.

    Har ätit yasmine 28, fick mens i Onsdags och på Fredagen skulle jag egentligen börjat på en ny karta. Mensen tog slut i söndags så nu får vi se vad som händer. Har inte varit utan preventivmedel på nästan 10 år tror jag, så jag vet inte alls hur min kropp funkar utan "fejk"hormonerna i pillren. Jag hoppas mensen blir regelbunden snabbt iaf :)

    Vi kommer inte köra med ÄL tester och sånt, utan bara köra på oskyddat iaf nu i början. Hur ska ni andra göra?

    Tycker det känns så spännande och pirrigt nu när man har bestämt sig :)

  • majja83

    Ja kör efter min menskakender den är exakt å så ser ja på ungefär när jag hat ägglossning tyvärr så missar ja ägglossning denna månad eller chansen att bli gravid då ja ska plocka ut spiralen den 5/8 och har min ägglossning ungefär den 2/8 så hoppas på nästa månad

    Tror de kan gå på en gång då ja blev gravid undrr 2 veckor som ja ej åt p-piller för dom tog slut sen när jag skulle börja igen så va ja gravid.

    Sen för nästan ett år sen så gjorde jag en gastric bypass opration och då tar inte kroppen upp p-piller å tänke inte på de så blev gravid 2 månader efter open å de gick inte vägen då jag blev jätte dålig så fick rådet att vänta ett år å de är de 5/8

    Roligt att vi börjat bli fler

  • tvåsmåunderverk
    Emilix skrev 2014-07-29 21:57:31 följande:

    Jag hoppar också in här :)

    Jag är 26 och min sambo är 34 vi är förlovade och har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Jag har inga egna barn sen innan men han har två på 12 och 14 år.

    Jag har fast jobb som sjuksköterska och min sambo är sjukskriven och arbetslös förtillfället.

    slutade med mina p-piller i Fredas.

    Har ätit yasmine 28, fick mens i Onsdags och på Fredagen skulle jag egentligen börjat på en ny karta. Mensen tog slut i söndags så nu får vi se vad som händer. Har inte varit utan preventivmedel på nästan 10 år tror jag, så jag vet inte alls hur min kropp funkar utan "fejk"hormonerna i pillren. Jag hoppas mensen blir regelbunden snabbt iaf :)

    Vi kommer inte köra med ÄL tester och sånt, utan bara köra på oskyddat iaf nu i början. Hur ska ni andra göra?

    Tycker det känns så spännande och pirrigt nu när man har bestämt sig :)


    Vi ska också bara köra oskyddat till en början blir mensen jätteoregelbunden så kommer jag kolla med tester, men ska försöka några månader utan! Tror bara att jag stressar upp mig om jag testar
  • Emilix

    Ja jag tror också jag bara skulle bli stressad av att hålla på med tester. Sen så har vi inte bråttom heller så om det skulle ta nått år så är det lugnt.

    När tycker ni att barnet behöver få ett eget rum?

    Vi bor i en 4:a så min sambos 2 barn har varsitt rum och så har vi vårat sovrum och sen tvrum då såklart. Så vi utnyttjar redan alla rum som finns.

  • tvåsmåunderverk
    Emilix skrev 2014-07-31 00:18:35 följande:

    Ja jag tror också jag bara skulle bli stressad av att hålla på med tester. Sen så har vi inte bråttom heller så om det skulle ta nått år så är det lugnt.

    När tycker ni att barnet behöver få ett eget rum?

    Vi bor i en 4:a så min sambos 2 barn har varsitt rum och så har vi vårat sovrum och sen tvrum då såklart. Så vi utnyttjar redan alla rum som finns.


    Det där är olika. Vi bor i en trea, och alla rum är tagna här med. Tvillingarna sov inne hos oss i 6 månader, sen kände vi att det var dags för dom att flytta in till deras rum, och dom sov så mycket bättre efter det! Men vissa har ju sina barn i deras rum från dag 1 och vissa samsover i 1 år! Jag tycker att man gör som man vill. Man märker på barnet vad som är bäst.
  • saranen

    Får man hoppa in?

    Har en son född aug-11 och den 13 juni slutade jag med p-piller.

    Hade senaste mensen den 13/7 o vet inte exakt dag för äl, hade den dag 9 då vi blev gravida med sonen. Hoppas på plus snart då längtan efter syskon är stor!

  • Sophan

    Jag hoppar också in här! Min fästman och jag bestämde oss i början på juli för att försöka. Han har tjatat i ett par år, men jag har inte velat av karriärskäl. När vi väl bestämde oss så kändes det bara spännande och nu är jag nog mer pirrig i kroppen än vad han är :).
    Vi hoppas att vi lyckades pricka in ÄL för någon vecka sedan och jag har redan börjat känna efter lite extra efter symptom :D.

  • kluckis

    Jag går och väntar på att mensen ska komma är ca 3 veckor sen jag slutade med pillerna.

    Vi bor i en 2:a på 67kvm nu med våran 1åriga dotter menwflyttar till en 3:a på 83kvm sista September :) Är inte nödvändigt med eget rum förns dom är 1,5-2år tycker jag. Dottern har inget behov av eget rum men börjar bli mkt leksaker och vill ha en 3:a tills nästa bebis :)

  • kluckis

    Nu har första mensen kommit Kommer köra efter en Äl-app till att börja med.

    Enligt den har jag ÄL den 21 och bör ha sex 18-21:a men jobbar sjukt mot denna månad så blir nog inget sexande.

    Blir gravid nästa månad får jag bf samma som storasyster och känns inte så roligt :(

    Vart gravid den 19september då och som de verkar nu lär jag ha ål precis då haha

    Jaja vi får se helt enkelt

    Hur går de för er andra?

  • Lisen84

    Hej tjejer!

    Hänger på i den här tråden! Slutade med ppiller för 4,5 v sedan men inte fått tillbaka min riktiga mens än. Jag har haft molande värk flera gånger per dygn sista 2v. Är det någon annan som haft det efter pillerstopp?

    Jag testade för säkerhetsskull igår men det var såklart negativt.. :( man kan ju alltid hoppas!

  • saranen

    Jag går o väntar på bim. Är på söndag.

    Har en massa konstiga symptom i kroppen. Antingen är jag gravid eller så har kroppen fnatt så här efter pillerstopp.

Svar på tråden Slutat med p-piller så nu kör vi!