• Anonym (TS)
    Äldre 22 Jul 19:36
    20596 visningar
    148 svar
    148
    20596

    Mår så dåligt över vad polisen sa..

    Hade blivit utsatt för ett övergrepp (misshandel och våldtäkt), ringde 112 panikslagen direkt efter, men eftersom det var min ''pojkvän'' vågade jag inte prata med polisen när de väl var på plats. En av polismännen var verkligen sur på grund av detta och sa att jag slösat med resurser och tagit av deras tid och bad mig '' aldrig ringa igen''.. hans ord ekar fortfarande i mitt huvud flera månader efter och jag är rädd för att om jag kommer i kontakt med polisen igen så kommer de säga samma sak... finns det någon som upplevt liknande bemötande från polis och så?

  • Svar på tråden Mår så dåligt över vad polisen sa..
  • Äldre 22 Jul 20:02
    #1

    varför vågade du inte prata ed polisen? är ni ihop igen eller?


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Liz)
    Äldre 22 Jul 20:07
    #2

    Tja. Vad hände där tror du?

    Nån liten idé själv...

    Allvarligt talat.

    Vill du förändra ditt liv:

    Ring kvinnojouren.

    Googla normaliseringsprocessen.

    Tro på ditt eget människovärde.

  • Anonym (xoxo)
    Äldre 22 Jul 20:16
    #4
    puss skrev 2014-07-22 20:08:39 följande:

    ELLER, gör som ts gjorde; ring polisen, vägra prata med dem, följ med killen hem igen..


    OCH starta en tråd på FL där du beklagar dig över att polisen inte vill rycka ut i onödan till folk som ändå inte vill ha hjälp.
  • Äldre 22 Jul 20:19
    #5
    Anonym (xoxo) skrev 2014-07-22 20:16:56 följande:
    OCH starta en tråd på FL där du beklagar dig över att polisen inte vill rycka ut i onödan till folk som ändå inte vill ha hjälp.

    nä. vad ska polisen göra, liksom? ts vill inte prata med dem, hon vill ta tillbaka anmälan oc följa med killlen hem iugen.
    polisen får inte kidnappa folk på eget bevåg.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 22 Jul 20:20
    #6
    puss skrev 2014-07-22 20:02:29 följande:

    varför vågade du inte prata ed polisen? är ni ihop igen eller?


    vi är inte ihop. Lämnade honom direkt efter den händelsen.. Berättade för mina föräldrar och dom hjälpte mig
  • Äldre 22 Jul 20:21
    #7
    Anonym (TS) skrev 2014-07-22 20:20:04 följande:
    vi är inte ihop. Lämnade honom direkt efter den händelsen.. Berättade för mina föräldrar och dom hjälpte mig

    ok bra det.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 22 Jul 20:21
    #8

    Tja, jag förstår faktiskt polisen. Man kan ju undra vilka ärenden de fick prioritera bort för att åka till dig som ändå inte ville ha hjälp...

  • Äldre 22 Jul 20:24
    #9
    Anonym (TS) skrev 2014-07-22 20:20:04 följande:

    vi är inte ihop. Lämnade honom direkt efter den händelsen.. Berättade för mina föräldrar och dom hjälpte mig


    Vad förväntade du dig att polisen skulle göra/säga när dy vägrade berätta vad som hänt? De hade förmodligen prioriterat ditt larm framför ett annat och då var det i deras uppfattning slöseri med resurser medan den andra som larmade fick vänta längre än nödvändigt. Och vem tror du får skit för det?
  • Äldre 22 Jul 20:25
    #10

    varför ringer du poliden och sen vägrar prata med dem?


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Äldre 22 Jul 20:26
    #11

    hur ga

Svar på tråden Mår så dåligt över vad polisen sa..