• Undrarsaflundran

    Dra fuskbyggare inför rätten

    Min mamma anlitade en hantverkare för en renovering som var under all kritik. Nu har hon i flera år lidit ekonomiskt och hälsosamt i flera år. Huset är knappt värt något i skicket hantverkaren lämnade det, det finns massa störe och mindre fel och trots att hon försöker sälja huset med en jätte förlust vill ingen köpa det. Det finns besiktningsprotokoll som påvisar fel efter fel.

    Min mamma tycker att allt som påminner om huset är gör jobbigt att tänka på men skulle vilja ha rättvisa och dra fuskbyggare inför rätten. Men det skulle kunna kosta henne ännu mer. Förlorar hon ska rättegångskostnader betalas, trots en försäkring hon har som täcker kostnader upp till 200000 kr ska en självrisk på 40000 kr betalas. Bevisen är ju tydliga MEN killen har ett aktiebolag och verkar ha taskig ekonomi i det. Har jag förstått det rätt att hon kan vinna rättegången utan att hantverökaren behöver betala ett öre i skadestånd pga hans skulder? Kan han försätta företaget i konkurs för att slippa betala skadestånd? Skulle verkligen uppskatta all hjälp vi kan få. Hon har varit i kontakt med en jurist men ska hon fortsätta ta hans tjänster kommer det kosta väldigt mycket.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-23 14:40
    Ha överseende med den konstiga stavningen på vissa ställen.. skriver från mobilen..

  • Svar på tråden Dra fuskbyggare inför rätten
  • NLAL

    Har inga svar åt dig men håller tummarna för att hon får hjälp och lyckas sätta dit skithögen!

  • Plooger
    ska hon fortsätta ta hans tjänster kommer det kosta väldigt mycket.
    Troligen är det exakt vad som kommer att hända. Om ni skall vinna behöver ni nog väldigt torrt på fötterna. Exakt vad består fusket i? 
  • Kjell2

    Var det länge sedan renoveringen gjordes och ni upptäckte felen så har ni en viss uppförsbacke. Har ni varit i kontakt med hantverkaren och påpekat felen?

    Om ni slöt renoverningavtalet med aktiebolaget så finns det en viss risk att det sätts i konkurs och ni får begränasade möjligheter att få ersättning.

Svar på tråden Dra fuskbyggare inför rätten