• Anonym (?)

    berätta om graviditet

    Hej.
    En tänke, är det okej att berätta för släkten via sms?


    Är en lite speciell situation så vet att det kommer bli gnäll och ledsna miner så inte sugen på att berätta öga mot öga ellrt i telefon men vet inte hur pass okej ett sms känns.
  • Svar på tråden berätta om graviditet
  • Anonym (Nära)

    Den närmsta familj och släktingar man står nära tycker jag att man kan berätta öga mot öga, det sprider sig oftast fort ändå.  

  • Johnny & Titus mamma

    varför inte använta en lättare kommentar i sms då som tex "då ni är så många skickar jag sms till er alla".... Jag vet hur det kan kännas i vissa känsliga situationer.. Lycka till och GRATTIS!!

  • Anonym (?)

    Öga mot öga bli svårt då vi bor i norra delen av landet o föräldra o syskon i mitten, få vänta till v 25 isf.
    Nära kontakt ha vi inte heller då vi träffas två gånger/år bara o skiljer många år mellan mig o mina bröder

  • Anonym (Nära)
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 15:29:00 följande:

    Öga mot öga bli svårt då vi bor i norra delen av landet o föräldra o syskon i mitten, få vänta till v 25 isf.
    Nära kontakt ha vi inte heller då vi träffas två gånger/år bara o skiljer många år mellan mig o mina bröder


    Ah ja då är det såklart annorlunda. Vad tycker du känns bäst? Jag hade personligen valt via telefon, men känner du att sms är lättare så ska du använda det, eller skriva ut det på facebook eller något :)
  • Anonym (?)

    Facebook ha jag faktiskt inte men instagram.
    Känns lite mer personligt med ett sms, telefonsamtal, hör redan klagandet.
    Men bra att folk inte är helt emot sms besked iaf, inte bara jag som är knäpp  

Svar på tråden berätta om graviditet