• MedlemFV

    En bekant har förmodligen anmält mig

    Denna bekant anmälde jag för misshandel. Han skulle på förhör, men innan han drog dit sa han några dagar innan att jag skulle dra tilbaks anmälan. Samt att han sa själv att han inte skulle erkänna ett skit.

    Dessutom så sa han att han skulle anmäla mig för att ha kollat på barnporr och skrivit saker på internet så som att jag hatar mänskligheten och liknade. Att jag skulle ta min hämnd.

    Att jag kollat på barnporr är definitivt inte sant. Att jag har skrivit saker på internet om mänskligheten är sant dock. Däremot var det för cirka ett och ett halvt pr sedan. Skulle det hjälpa om jag sa att jag inte mindes det so. Jag har skrivit?

    Angående varför jag skrev det var rop på hjälp. Få uppmärksamhet och ville gärna att någon som skulle bry sig om mig. Ingenting som jag planerade att göra,

    Ett och ett halvt år sedan är väldigt lång tid. Och skulle det verkligen läggas på stora resurser att jag skrev dessa saker?

    Men om jag säger att jag inte minns liksom förnekar brottet. Hur blir det då? Fins absolut ingen bevis att jag har skrivit det.

    Denna bekant är min äldre broder. Och jag känner mig äckligt frusterad på honom!
    Det är han som gjorde fel och han hade valet att antingen slå mig i skallen eller inte. Jag har anmält honom förut och han vet att jag skulle göra det igen. Han har alltid hållit på med fysisk och psykisk våld mot mig. Så att jag har anmält honom två tillfällen är ingenting jämfört med mina anmälningar.

    Snälla köra användare ha förståelse för mig och hjälp mig :(

  • Svar på tråden En bekant har förmodligen anmält mig
  • Henles slyna

    Vad exakt är det du har skrivit då? Att säga/skriva att man hatar mänskligheten är ju inte olagligt! Jag tror inte du har så mycket att vara orolig över, antagligen kommer inget att hända med dig alls.

  • Tant Prysselius

    De de finner hans anmälan trovärdig kan de komma och beslagta din dator för att se om det ligger någon sanning i anmälan (barnporren, det om mänskligheten tar de nog med en nypa salt). Gör det inte det så kommer du få tillbaka den och kan anmäla brorsan för falsk angivelse (har jag för mig att det heter).

  • ölburk2

    Finns inga konkreta bevis dokumenterade av misshandeln, så blir det ord mot ord om du drar det så långt som till ett civilmål å rättegång.
    Ett mål du utan minsta tvekan förlorar, å blir därmed betalningsskyldig för vad rättegången kostar.., räkna med åtskilliga 1000-lappar.

    Lägg till möjligheten att ev skadeståndskrav kan komma att resas mot dig, så kan summan du tvingas punga ut med, snabbt nå höga belopp..

    Skit i allt, det är inte värt det, är mitt råd...


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Kiiaan

    Nästa gång han slår dig se till att spela in hela ljudförloppet med din mobiltelefon.

  • MedlemFV

    Att jag skrev att jag hatar mänskligheten samt att jag vill ta min hämnd. Liksom skapa ett dåd. Hur allvarligt var det?

    Det skrevs för ca ett och ett halvt år sedan om inte mer. Det kan väl knappast fortfarande vara något som folk skulle reagerat på, eller?

    Det är ju bra att vara ärlig, samtidigt så vill man skydda sin skinn. För anledningen till varför jag skrev det var på grund av att jag mådde dåligt och gärna ville synas. Med andra ord rop på hjälp, var det.

    Borde jag erkänna att jag skrev det, eller skall jag skippa det? Olagligt att ljuga i ett förhör?

  • Kiiaan
    MedlemFV skrev 2014-07-24 16:48:51 följande:

    Att jag skrev att jag hatar mänskligheten samt att jag vill ta min hämnd. Liksom skapa ett dåd. Hur allvarligt var det?

    Det skrevs för ca ett och ett halvt år sedan om inte mer. Det kan väl knappast fortfarande vara något som folk skulle reagerat på, eller?

    Det är ju bra att vara ärlig, samtidigt så vill man skydda sin skinn. För anledningen till varför jag skrev det var på grund av att jag mådde dåligt och gärna ville synas. Med andra ord rop på hjälp, var det.

    Borde jag erkänna att jag skrev det, eller skall jag skippa det? Olagligt att ljuga i ett förhör?


    Du har inget att oroa dig över ang. det som du skrev. Du mådde ju som sagt dåligt under den tiden.
  • athanatos

    Om han sa till dig att dra tillbaka anmälan så är det övergrepp i rättssak vilket är ett allvarligt brott. Anmäl det också. Berätta allt du har skrivit i den här tråden för polisen. Du har inget att frukta, man kan inte bara anmäla folk för brott som barnporr sådär, särskilt inte om det är uppebart att han bara vill bråka med dig.
    Att hata mänskligheten är förövrigt inte olagligt, det gör jag själv,

  • MedlemFV
    Kiiaan skrev 2014-07-24 17:01:16 följande:

    Du har inget att oroa dig över ang. det som du skrev. Du mådde ju som sagt dåligt under den tiden.


    Men det är nog fortfarande ingen ursäkt skulle jag tro.

    Men frågan är. Skulle det egentligen bli aktiv om jag erkänner? Jag menar det var ju för ett och ett halvt år sedan. Borde det fortfarande vara något som åklagare och andra jurister skulle lägga resurser på?
  • athanatos
    ölburk2 skrev 2014-07-24 14:51:08 följande:

    Finns inga konkreta bevis dokumenterade av misshandeln, så blir det ord mot ord om du drar det så långt som till ett civilmål å rättegång.
    Ett mål du utan minsta tvekan förlorar, å blir därmed betalningsskyldig för vad rättegången kostar.., räkna med åtskilliga 1000-lappar.

    Lägg till möjligheten att ev skadeståndskrav kan komma att resas mot dig, så kan summan du tvingas punga ut med, snabbt nå höga belopp..

    Skit i allt, det är inte värt det, är mitt råd...


    Dumt råd, självklart ska han fortsätta samarbeta med polisen.
    Men visst om det inte blir något så är det dumt att dra det till ett civilmål. Men att skita i det nu är verkligen dumt, ts bör fortsätta samarbeta om anmälan för misshandel och även anmäla det nya brottet.
Svar på tråden En bekant har förmodligen anmält mig