• erik87

    Har en liten idé

    Jag och en polare har fått en ganska bra idé som vi kanske skulle vilja jobba med. Har gjort upp en liten planering och så kring den, skulle säga det är "halvfärdigt" för lansering. Hört att www.stockholminnovation.com kan hjälpa till med startaups utveckla affärsplan och så vidare. Kanske tar och kollar på det och man kunde t.o.m så birdag om idén var tillräckligt bra? Allt goda råd är välkomna.

  • Svar på tråden Har en liten idé
  • sportpappa

    Det finns ganska många inkubatorer med lite olika inriktning som kan sätta fart på företaget. Vissa är helt gratis, andra kostar pengar eller ägarandel.
    Det finns även många bidrag och förmånliga villkorslån man kan söka från Almi, Vinnova och andra organisationer.
    Bästa tipset jag kan ge är att söka upp de som passar er. Kolla vad de kan erbjuda. Kontakta dem. Fråga vad de kan göra för er.
    Venture Cup kan även vara en väg att gå: http://www.venturecup.se/

  • Villse

    Almi är ju en av de vanliga tjänsterna så dom är bra. Men STING ska vara väldigt tillmötesgående och bra också, se till att välja dom som känns bäst för dig.

  • idasmat
    erik87 skrev 2014-07-24 14:53:39 följande:

    Jag och en polare har fått en ganska bra idé som vi kanske skulle vilja jobba med. Har gjort upp en liten planering och så kring den, skulle säga det är "halvfärdigt" för lansering. Hört att www.stockholminnovation.com kan hjälpa till med startaups utveckla affärsplan och så vidare. Kanske tar och kollar på det och man kunde t.o.m så birdag om idén var tillräckligt bra? Allt goda råd är välkomna.


    Stockholm Innovation eller STING har jag bara bra saker att säga till om. Har varit i kontakt med dem angående ett projekt och de har hjälpt till väldigt mycket. Så kontakta dem så kan de säkert berätta mer!
Svar på tråden Har en liten idé