• Zarina

    Mannen vill inte veta när jag har ägglosning, han blir stressad av det... Nu stressar istället jag! Fler?

    Försöker få barn, men mannen upplever att han blir stressad och avtänd av att veta när jag har ägglossning. Så det hänger på mig att vi har sex på rätta dagarna. Dvs jag ska ta initiativet. Så nu ligger jag då igen i sängen och hoppas på att han snart ska komma och lägga sig, att han inte är uppe ännu två timmar! Suck!! Sku vara så mycket enklare om man bara kunde säga till honom vad läget är. Fler i samma sits? Hur går det för er?

  • Svar på tråden Mannen vill inte veta när jag har ägglosning, han blir stressad av det... Nu stressar istället jag! Fler?
  • Iustitiae

    Säg åt honom att man är två när man gör/planerar barn och att det vore fint av honom att visa lite engagemang och ta initiativ också.

    Annars kan du ju alltid ta av sig naken och gå fram till honom med vispgrädde på mus och tuttar? :) eller liknande, göra något sexigt av ägglossningen så att han ser fram emot det. ;)

  • NiHa

    Jag gör samma med min min sambo.
    Han har inte sagt att att han inte vill veta, men han blir så pressad och stressad att han inte kan "prestera" så därför har jag bestämt att inte säga något till honom.
    Dock känner jag lite som du, att det blir press på att ta initiativet.
    Tyvärr är det inte alltid någon solskens historia att försöka bli gravida:(
    Det är nog bara att kämpa på och försöka hitta vad som passar en bäst.

    Pratade med min sambo nyss om just detta.
    Han känner inte bara sig stressad och pressad utan jobbar dessutom jätte mkt så han är slut i kroppen för det också.
    Sen blir han även stressad över att går och funderar över att han kanske inte kan få barn.

    Så jag gav honom 3 "alternativ" nyss
    1: Att jag inte talar om när jag har ÄL
    2. Att Jag säger på ett ungefär när jag har ÄL och att han jobbar mindre den veckan, så slipper han åtminstone vara slutkörd fysiskt
    3. Att vi väntar med att försöka tills allt har lugnat sig med jobb osv

    Då tyckte han alternativ 2, så vi ska försöka detta vid nästa ÄL så får vi se hur det går:)

    Detta blev ett jätte rörigt inlägg, men hoppas att du förstår någorlunda i röran haha:p
    Tror man får försöka prata mer om det och hitta en lösning som passar båda två så bra som möjligt:)
    Lycka till:)

  • Syskon 2016

    Min man var detsamma. Han vill ha barn så gärna men vill inte känna sig som en "avelshingst" eller att vi bara låg för att göra barn (öh vilket självklart var min avsikt).

    Tips är att ha sex varannan dag. Då kommer det bli mer avspänt, han kommer få många utlösningar vilket förbättrat spermakvaliteten och ni kommer garanterat att ha mycket goda chanser vid ÄL (spermierna lever Max 5 dag så det är jättebra att ha sperma som ligger och väntar också) testa!

  • Yngla

    Jag känner likadant. Jag sa till i början när jag hade äl men jag märkte av hans prestationsångest och det blev avbrutna samlag som gjorde att jag skrek inombords av frustration. Jag kan liksom inte radera min kunskap om när jag har äl. Det känns orättvist. Jag vill så gärna men det blir inget och tankarna och stressen försvinner inte.

  • cissha

    Jajemän! Känns igen...samma dilemma här Skäms

    Jag håller på med dessa ägglossningstester och gravtester och kissar, väntar osv. Han kan inte "bjuda till" på att vi faktiskt gör detta tillsammans så stressen landar ju helt på mig nu. För mycket fokus gör mig knäpp tillslut...

    Jag ska testa några av de tips ni skrivit här i tråden Flört

  • Nykär15

    Vi har alltid haft sex varje dag så missar inte ÄL, men typiskt nog har det vart ett par jobbresor just vid ÄL så då får vi pussla lite och se till att ha sex innan han åker ändå...det kändes lätt när vi skulle börja just eftersom vi har ett så aktivt sexliv, sa att bara han ser till att komma i mig och inte utanför så kan det bli när det blir...verkligheten blir ju lite annan då när det ändå infaller på fel dagar...men nu så har han inte ont av att veta, dock jag som tycker det hade vart mer avslappnat att inte behöva prata om ÄL alls utan bara köra på. Jag känner ju av när ÄL är men råkar det bli just när han ska bort så måste vi ju ändå prata om det och pussla in ett extra ligg för säkerhets skull. Tycker dock att det verkar som att de killar som inte vill veta har lite mindre sex och just därför känner sig utnyttjade kring ÄL då kvinnan helt plötsligt vill ligga flera dagar i rad. Så jag förstår fullt deras känsla. Kanske bättre försöka ligga varannan dag hela cykeln så minskar deras press?

Svar på tråden Mannen vill inte veta när jag har ägglosning, han blir stressad av det... Nu stressar istället jag! Fler?