• Anonym (billiggourmet)

    Köper du Ica Basic, Coop X-tra, Eldorado m.m.? Varför/Varför inte?

    Jag köper ofta Icas äppelmos, Icas havregryn, Ica Basic handtvål, Ica Basic tvättmedel, Coop X-tra näsdukar och annat. Så länge det är bra så bryr jag mig inte om märket. Bojkottar dock allt kött och fågel som inte är svenskt, oavsett märke. Köper inte ägg från burhöns heller.

    Icas grejer brukar vara bra. Eldorado? Nja, var längesedan jag handlade på Willy:s eller någon annan affär som säljer det märket, men jag skulle inte vilja köpa något ätbart igen av märket Eldorado. Handtvål och liknande går bra.

  • Svar på tråden Köper du Ica Basic, Coop X-tra, Eldorado m.m.? Varför/Varför inte?
  • Drottningen70

    Köper de produkter som är bra. Exempelvis ICAs tvättmedel. Köpte eldorados köttbullar en gång. Helt oätliga. Bara att slänga .

  • Jill 79

    Handlar mest på willys pga dålig ekonomi senaste åren. Handlar mycket Garant(fd euroshopper??)produkter. (Säljs även på hemköp). Är mycket nöjd med de produkterna. Handlar alltid möjken, riset och balsamico vinägern mm. Och är jag på ica handlar jag deras egna men tycker inte att deras basic är lika bra som willys garant.

  • Jill 79

    Garant har dessutom mycket svenskt kött och ekologiska och kravmärkta produkter till bra pris. Känner mig som en försäljare;) Men tycker det är klasskillnad när man jämför med de andra kesjornas billighetsmärken.

  • Anonym (billiggourmet)
    Jill 79 skrev 2014-07-25 00:31:11 följande:

    Garant har dessutom mycket svenskt kött och ekologiska och kravmärkta produkter till bra pris. Känner mig som en försäljare;) Men tycker det är klasskillnad när man jämför med de andra kesjornas billighetsmärken.


    Jadå, jag har köpt Garants ekomjölk flera ggr. Handlar inte så ofta på Hemköp eller Willy:s så jag har inte hunnit prova så mkt Garnat.
  • E M A
    Anonym (billiggourmet) skrev 2014-07-25 00:13:31 följande:

    Jag köper ofta Icas äppelmos, Icas havregryn, Ica Basic handtvål, Ica Basic tvättmedel, Coop X-tra näsdukar och annat. Så länge det är bra så bryr jag mig inte om märket. Bojkottar dock allt kött och fågel som inte är svenskt, oavsett märke. Köper inte ägg från burhöns heller.

    Icas grejer brukar vara bra. Eldorado? Nja, var längesedan jag handlade på Willy:s eller någon annan affär som säljer det märket, men jag skulle inte vilja köpa något ätbart igen av märket Eldorado. Handtvål och liknande går bra.


    Absolut inte. Köpte mkt av dessa märken när jag var student, men nu kan jag inte fatta hur jag kunde få i mig det. Usel kvalitet och äcklig mat. Urk. Ngn matprodukt har jag dock fått i mig på senare dar och tyckte var helt ok god faktiskt, tills jag läste innehållsförteckningen...:/
  • Anonym (hm)

    Undviker dessa märken om jag kan.... "nästan lika bra som originalet....fast bara nästan...."

  • Tant Prysselius

    Topz och bomullsrondeller är väl det ja köper av deras egna märken. Maten smakar inte bra, mycket onyttigare jämfört med andra märken och inte svenskodlat. Iaf ICA Basic. Willys och andra affärers märken har jag inte så bra koll på då vi nästan aldrig handlar där. 

  • Anonym (hm)

    Leta efter "rättvisemärkta" varor så vet man att de producerats under värdiga former genom alla led. Jag misstänker att de här märkena som är kedjornas "egna" är tillverkade i rena slavfabriker för att få ned priset. Är det verkligen bara priset som är av intresse? Är det inte lika viktigt att bonden fått rätt betalt och att alla i kedjan mår bra och kan utveckla sin verksamhet.

Svar på tråden Köper du Ica Basic, Coop X-tra, Eldorado m.m.? Varför/Varför inte?